![]() |
vraag ivm snelheidsmeter golf 4
dag allemaal, ik ben dus nieuw op het forum en zou graag snel wat uitleg willen
mijn golf 4 is veel aan geprutst geweest voor ik hem kocht ( en heeft een ongeluk gehad ) maar dat is allemaal mooi weg gewerkt. het enige probleem is nu nog dat als ik aan het rijden ben de snelheidsmeter gewoon opeens op 0 valt of zelfs op 0 blijft staan terwijl ik 120 rij. als ik ook soms vb 80 rij dan schommelt hij gans de tijd tussen de 40 en de 80 ofzo. en als ik soms stil sta aan een rood licht dan springt hij op 40 terwijl ik nog altijd stil sta..... enz.. nu was ik naar mijn garagist geweest ( die garagist is na zijn uren en volgens mij er zelf niet veel van af weet ) en hij zij mij dat het iets in de printplaat ofzo van de boordcomputer is en dat dit rond de 500 euro gaat koste. nu kwam ik gisteren iemand anders tegen en die zij mij dat het gewoon de sensor in de boite is.... kan mijn garagist nu gelijk hebben of is het gewoon een stomme sensor in de boite? want als dat zo is dan maak ik m direct :D ps. k wou snel een antwoord hebben omdat ik deze avond naar mijn garagist moet gaan :D alvast bedankt voor je antwoord :D |
Als het die sensor is die op de bak geschroefd zit is, dan heb ik wel zo'n sensor voor je.
Het kan maar zo zijn dat het daar aan ligt. Ik heb voor mijn ombouwproject golf 4 tdi motor in golf 1, de sensor niet meer nodig. Dit omdat de golf 1 teller met kabel word aangedreven. Indien interesse hoor ik het wel, succes in ieder geval. |
mmmh... ik ken zelf niet zo heel veel van auto's af :D
maar het kan dus aan die sensor liggen...? of kan het ook nog iets anders zijn ? |
Het kan van alles zijn, maar die sensor op de bak die registreert de snelheid.
En het zou zo maar kunnen dat die sensor af en toe hapert. Deze is vrij makkelijk te vervangen. Als je de motorkap los doet moet je aan de rechter kant kijken, daar zit de versnellingsbak. Als je dan helemaal achteraan bijna bij het schut bord kijkt zie je links op de bak bijna bij het motorblok een zwarte stekker op een zwarte plug die uit de bak steekt. Die stekker moet je er af halen en dan kun je de plug volgens mij met sleutel 22 los halen. Het kan ook natuurlijk iets anders zijn maar dit lijkt mij de meest logische verklaring. Je motormanagement krijg verkeerde informatie, en die sensor geeft die informatie. Misschien dat je optisch wel kunt zien of hier al eens mee gekloot is. Maar het kan ook een kabel breuk zijn maar je moet eerst nog niet van het ergste uit gaan. Succes. |
oke, momenteel is mijn auto in de garage binnen voor een nieuwe boite en dan heb ik dus ook direct een nieuw contact. mag hem normaal deze avond gaan halen en dan laat ik nog wel weten of hij het terug doet of niet :D! alvast bedankt voor de info. :p
|
Goedenavond Kenny
Heb juist het zelfde voor met men Engelse ingevoerde Golf Mk4. Bij het rijden gaat de snelheidsmeter als een bezetene in het ronddraaien en als je het gaspedaal loslaat schiet hij terug op oorspronkelijke positie en soms blijft hij gewoon op 0 mph staan. Bij controle door de VW garage blijkt het instrumentenpaneel tip top te zijn. Men vermoed dat het kunststof aandrijfrondsel op het differentieel een aantal tandjes zijn afgebroken. Dat is bad shit want de "boite" moet volledig gedemonteerd worden en terug in elkaar gezet worden. je mag sowieso al meer dan 1.000 euro neertellen bij een officiƫle dealer.... |
ik heb dus vandaag mijn autoke terug gekrege na 2 weke te moete wachten, mijn snelheidsmeter werkt terug tip top ^^ heb een nieuwe boite ( wel een oude geresiveerde boite ) voor 800 euro gekocht en die er in gestoke, de mijne was toch verslete :D;
|
J*Z*S, wat een geld zeg! :eek:
Iemand enig idee hoe snel die dingen slijten? Anders kan ik alvast gaan sparen... :screwy: . |
All times are GMT +1. The time now is 20:54. |