Nieuwe daily drive: Jetta MK1 `81 1.6 diesel
Sinds gisteren een leuke goedkoop rijdbare daily erbij gekocht :) De S6 slurpt me toch iets teveel met al die korte stukjes hier in de buurt te rijden. En er zijn wat problemen bij de S6 die ik nu eens goed aan kan pakken. Vorige week o.a. ontdekt dat het stuurhuis lek is :rolleyes:
Het is geworden een origineel Nederlandse (vrij uniek vandaag de dag ;)) Jetta MK1 geworden. De auto is van 1981 en heeft een dikke 1.6 diesel :cool: Gekocht van de 2e eigenaar, met onderhoudshistorie en leuke info van de 1e eigenaar (man van 1915). Auto is kneiterhard (is al wat laswerk gedaan), verkeerd in goede staat en rijdt prima :thumbup: Vanmorgen even de remvloeistof vervangen. Wat eruit kwam leek meer op koffie dan op remvloeistof :D Plannen zijn: - schroefsetje - leuke wielen - goedkoop rijden ;) |
Gefeliciteerd! Leuk ding!
|
Leuk karretje Lieuwe!
|
Heb nog wel een KW schroefsetje liggen.
|
ik heb precies zo'n interieur :D, mooie auto verder :thumbup:
|
nette wagen ! al een idee wat voor velgen er onder komen ? iedergeval succes met je nieuwe aanwinst.
|
mooie aankoop, precies het tegenovergestelde van de S6
|
mooi bakkie lieuwe :)
|
de vorige 2 eigenaren waren er goed zuinig op.
|
Leuk ding lieuwe...
|
Thanks allemaal :thumbup:
Auto heeft uiteraard wel veel krasjes en deukjes die je niet op de foto ziet, maar over het algemeen voor zijn leeftijd een nette bak :) Quote:
In ieder geval iets wat bij de auto past. Honingraat modelletje, Sebring, ATS, setje verbreed staal lijkt me ook wel stoer. Als iemand hier in de omgeving van Damwoude/Friesland nog iets leuks in de handel heeft dan hoor ik het graag. |
Prachtige Jetta. Die wieltjes zien er nog als nieuw uit! :eek:
Vind het jammer dat mijn 1.3 Jetta geen diesel is. Want hij zuipt ook aardig vind ik (9,5L per 100km). |
netjes , en een nederlandse auto , prachtig
|
Quote:
ken dat, rijd liever met mijn 1.3 maar die diesel is nou eenmaal stuk zuiniger 1/21 red hij met gemak. @lieuwe wat hebben ze op het dashboard geschroeft? Een houten lat? |
Latje heeft de 1e eigenaar erop gezet. Die ging elke week met de vrouw om een bakje patat en dan kon het daar mooi staan :rolleyes:
Quote:
Vorige eigenaar heeft ze gespoten. Zelfs de ventielen zijn zilver :tongue: |
Quote:
:D :D :D prachtig |
erg mooie mk1 jetta.
zo niet te veel aan veranderen. veel succes er mee lieuwe.en veel veilige kmers. |
hey lieuwe,
ziet er super netjes uit man!! alleen ga je er wel wat op achteruit qua pk`s :thumbup: succes ermee!! |
super auto, die diesels rijden heerlijk. 1 op 21,6 haalt die van mij.
|
@levis wat doet jouw olie verbruik?
|
All times are GMT +1. The time now is 19:43. |