Globale herstel kosten 1303 cabrio
Dag allemaal, mij is gevraagd om de 1303 cabrio van de buren onder handen te nemen. Het betreft een reeds eerder overgespoten exemplaar waar ik op de dag van aankomst al wat "probleempjes" aan ontdekte.
De bedeoeling is dat ie nog jaaaren blijft dus ik heb al gewaarschuwd dat er altijd meer tevoorschijn komt dan aangenomen. En waar moet in finacieële zin aan gedacht worden..? een opsomming van de verschillende zaken -treeplanken vervangen -bubbels onder de lak iig rechts onder de kaprand achter -de "kontplaat" is volgens mij van een US versie, hij heeft een bult voor de cat en het 2e uitlaatgat is er nogal grof in gemaakt -dit betekent waarschijnlijk dat het een exportauto geweest is die met behulp van eu delen is opgebouwd.. kan ik aan de hand van een serienr herlijden wat de ware identiteit is..? -dan zal het waarschijnlijk ook een injectieauto zijn geweest.. -ik zie wat plaatjes op de dorpels onder en tevens roestwatersporen hier en daar -plaatselijk nieuwe bodemplaat, originele -in de deurkozijnen in de buurt van het onderste scharnier, tussen bovenzijde dorpel en verstevigings driehoek zie ik roest, zal waarschijnlijk betekenen dat er laspunten moeten worden opengeboord, plaatselijk uit elkaar en waar nodig fris blik inlassen -de delen voor het achterscherm vertonen li en re bubbels, zal aan de binnenschermzijde niet anders zijn -achterschermen ronde de achterlampen roest, ik denk compleet vv ipv een hoop tijd insteken -deuren vertonen roest ad onderkant, felsnaden, bovenin scheurtjes, hoever zijn ze rot voordat je zegt vervang maar..? -rechterzijde, plaatwerk langs de kofferdeksel, plaatselijk ad buitenkant aangetast, begint onder het chrome of lager bij de bevestiging schermen -huisje tankdop is onderin krokant -nog steeds zelfde plaatdeel langs de deur naar onderen vertoont ook wat vraagtekens, dit deel lijkt me iets voor iemand die de auto kent daar er een omgeslagen rand over de deurpost en carroseriedeel loopt Ik heb iig aangegeven dat we de body op schragen gaan zetten en de bodem er achter zodat beide delen goed inzichtelijk worden gemaakt. De 1e verdiensten zullen zijn het demonteren, wat ik zal uitvoeren samen met de buurman (als hulp) de auto is van hen, eventueel "rechttoe rechtaan" laswerk zal ik waarschijnlijk doen, tenzij het te ingewikkeld wordt, dan is hulp in de buurt van Tilburg / Waalwijk welkom. Wat dat betreft zo een bezichtiging van een dergelijk project ook wenselijk zijn, dan zijn er al meteen wat kosten op een rijtje te zetten Verdere constatering op mechanisch vlak, starten inmiddels ok, echt lekker lopen niet echt (ik verwacht dat er "een" blok ingehangen is.. De achterwielophanging, de wielen staan recht, ik zie nieuw montage materiaal zitten. Voorzijde, de voortrein is nieuw in de tectyl gezet, daar zal ook eea hebben plaatsgevonden. Algemeen, de auto heeft behoorlijke gebruikssporen in het interieur, ik denk dat ie voor aanvang van de vorige eigenaar een beetje triest was.. Als het helpt zal ik wat plaatjes maken van wat ik zoal vermoed.. thanx! |
een financiële inschatting is niet te maken, zeker niet online.
Rij er eens mee langs De Boxer in Tilburg, misschien dat Ron je een goede inschatting kan geven als hij de auto ziet (en je voor een mooi prijsje aan de onderdelen kan helpen ;)) |
Quote:
Daar ben ik al even binnen gelopen, zonder kevert welliswaar, maar dan blijft het wellicht ook koffiedik omdat er op basis van het "zicht" een raming mogelijk is. Ik hoop eigenlijk op een project in de buurt om eens goed te zien wat er verstopt zit en hoe de constructie is. Degene die daar mee bezig is weet wat ie heeft uitgegeven.. Tja en verder is het een budget reserveren en daar een x-procent bovenop en nog wat.. |
In luchtgekoelde projecten zijn wel een aantal resto's te vinden: http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34
|
Quote:
ik ga kijken, bedankt ! |
All times are GMT +1. The time now is 20:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.