Het kachel huis van de golf 1 met airco
Hallo ik snap even iets niet van het kachelhuis van de golf 1 met airco.
Deze moet straks in mijn swallowtail komen. Ik heb even snel een tekening gemaakt in paint. Op de tekening kun je de luchtstroom zien met de pijlen aangegeven. Eerst gaat de lucht door het blauwe vlak wat de airco radiator binnen in het kachelhuis moet voorstellen. Daarna gaat ie door de verwarmingsradiator met rood aangegeven. Hoe is het dan mogelijk dat er nog koude lucht uit het kachelhuis komt. Want je zou zeggen dat de lucht die net gekoeld is door de airco radiator weer warm word als ie de verwarmingsradiator gepasseerd is. Of is het mogelijk om de verwarmingsradiator met een elektronische klep af te sluiten? Zie hier de tekening het is min of meer een doorsnede van het kachelhuis, de cirkel geeft het schoepen rad aan die de lucht door het kachelhuis blaast. |
verwarmingsradiator staat uit wanneer je airco gebruikt, als je het palletje naar koud schuift, schuift het een afsluitertje dicht van de koelwater naar de verwarmingsradiatortje.
|
Oke zoiets dacht ik zelf ook al.
Maar ik zit nu met de electronica van een golf 4 die in mijn golf 1 word gebouwd. Het kachelhuis van de golf 4 heeft bij de kamer waar de warmwater radiator in zit een klep die die kamer afsluit. Hierdoor hoeft de warmwater toevoer dus niet te worden afgesloten. Heeft iemand een foto van zo'n klep en hoeveel aansluitingen heeft ie. Ik moet deze dus werkend zien te krijgen op het clima gedeelte van de golf 4. |
je probeert dus nu een golf iv electronica te alten werken op een aircounit van golf 1?
uit jou verhaal begrijp ik dat de golf iv electronica een klep afsluit wanneer je de airco aanzet? en bij een golf 1 dus werkt met het palletje en dat wil je dus elektronisch werkend zien te krijgen? als dit zo is kan je naar een magneetventieltje op 12V zoeken. welke dan aangestuurd wordt vanuit de electronica |
Ik heb een complete golf 4 gesloopt en heb daar het kachelhuis dus ook van.
Dit kachelhuis is stukken groter dan een golf 1 kachelhuis. En hier zit dus een klep in die er voor zorgt dat het warm maak gedeelte geheel afgesloten word met een klep als je de airco aan zet. Er zit dus geen warmwater afsluitklep op de golf 4 omdat er een binnen in het kachelhuis dus al een klep zit (niet voor warm water maar die de luchtstroom tegen houd) Wat ik ga doen is de servomotoren op het kachelhuis van de golf 1 maken. Ik heb dus ook de aircoradiator van de golf 4 in het kachelhuis van de golf 1 gemaakt. Het is wel een airco kachelhuis uit een mk1 cabrio, dus niet het standaard huis. Maar ik moet dus nu een warm water klep gaan gebruiken en aansluiten op mijn clima van de golf 4. Anders blijft de verwarmingsradiator gewoon warm en blaast hij de gekoelde lucht dus weer door de verwarmingsradiator. Ik hoop dat ik het goed uit leg zo, lijkt mij wel :screwy: |
als je gewoon een magneetventieltje op je (warm)koelwaterslang naar de verwarmingsradiator aansluit en deze laat schakelen wanneer de airco wordt aangezet?
|
Quote:
Yep ik denk dat ik dat dan maar moet gaan doen. Moet eerst eens uitzoeken hoe ik dat signaal ergens weg kan pakken. Misschien van de magneetspoel van de aircopomp. |
Weet je zeker dat de volledige watertoevoer naar de kachelradiator wordt afgesloten als je de airco aanzet? Volgens mij bepaal je de hoeveelheid warm water naar die radiator altijd met het schuifje/knop, ook als de airco aanstaat! Reheat princiepe, waardoor je de auto toch kunt verwarmen wanneer de airco aanstaat (airco wordt dan alleen gebruikt om de lucht te drogen en niet om te koelen).
Betekend niet dat jij dat ook zo moet maken, maar zo werkt het in de Golf IV volgens mij wel en in vijrwel alle andere auto's met airco (dacht ik). Succes nog! |
Quote:
Op het clima paneel van de golf 4 zit natuurlijk geen schuifknop. Ik moet alles elektronisch regelen dus zal het nog even uitzoeken. |
All times are GMT +1. The time now is 22:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.