1.8i RP stottert en sputtert ineens.
Een 1.8i RP met MONO -tronic systeem. 1990
Leeggeklopte kat, rechte pijp met einddemper Het probleem: Sinds mn tankmetertje een keer in het rood stond, Loopt de motor honds beroerd! Koude start: 1400 Warm 1800 toeren. Stationair vreselijk knallen en onrustig. Geef je een beetje gas zakken de toeren een naar 1200, en gaat weer terug naar 1800toeren, hierbij knalt de uitlaat vreselijk. De uitlaat stinkt. In de lage toeren stottert de motor met acceleren. De motor valt veel te moeizaam terug in toeren. Het verbruik is hoger en er lijkt moeijlijker te trekken. Het was zo dat de motor bii aankoop warm wat schommelde tussen 700-900 toeren, met afentoe een dipje niets verontrustigends tot nu. Wat is er vervangen door mij, voordat het probleem begon: -distributieriem -bougies bur6et -verdeler/rotor bosch -andere bougiekabels geprobeerd Na het probleem de benzinefilter vervangen. dat Hielp niks. 1.Is de rp uit te lezen? 2. Heeft de rp een luchtmassameter?zo ja waar zit die. 3. Is de computer te resetten? 4. Een rp lust toch euro95? het Boekje zegt ron91. 5. Heeft iemand ideeen? |
doet de benzine pomp het nog goed dan? Als je de slang van de filter aftrekt en je zet hem op contact?
Ik weet niet hoe het bij jou zit. Maar bij mij zit in de lambasonde in de katalysator. En de bobine heeft een goeie massa, en ook het blok zelf? |
ik hoor de pomp wel even zoemen op contact. daarna start de auto gewoon.
ik kan dat eens proberen.. Wynns Injectorreiniger? |
hey gino,
Vandaag een kijk onder de kap genomen. Alle stekkers zitten zover ik zie en ze weet te vinden vast. Onder het plastic kapje op de inlaat is er oliesmurrie. De aardekabels zitten vast. Benzine; auto slaat probleemloos aan. Hoge toeren vermijd ik omdat het me niet lekker zit. |
Check je massakabels eens, en wat heel belangrijk is, de vacuumleiding van je ontstekingsvervroeging.. zodra deze lekt.. is het kut.. zet even een slangetje op het vacuumpotje bij de ontsteking en zuig hieraan, zo kun je controleren of de vervroeging werk.. je hoort hem dan verschuiven
controleer ook even je stappenmotor! |
zou ook de pomp ff checken, kijken hoeveel opbrengst hij heeft.en pak meteen een nieuw brandstoffiltertje mee.
|
Gele stekker die ik liet zien
Daar kan dmv een knippercode de motor worden uitgelezen |
Hoeveel zou de opbrengst moeten zijn per 60 seconden?
Hoe werkt het uitlezen? ik lees iets met een LED lampje.. maar wijzer word ik er niet van. Vacuum verhaaltje moet ik nog even doen, gelukkig is de zondag heilig! De carterontluchtingslang op het kleppendeksel is net trekdrop. Ik tel maar 1 massakabeltje dat op het blok vast zit, die zit op de zijkant net boven de bak. zitten er toevallig meer massa's? Het KVS pijl staat iets onder het minimum, zou dit de aanleiding kunnen zijn voor de blauwe sensor die rare waardes afgeeft? |
volgens mij heb je de stappenmotor voor de monopoint kapot,dit heb ik ook eens gehad
|
Ik heb het kunststof inlaatkapje verwijderd, en even gevoeld aan de slangen eronder.
het werd al snel duidelijk dat de Rembekrachtigersslang niet fris is. Het flexibele rubber deel heeft 2 scheurtjes onderop uit het zicht. Ga het flexibele deel zo even uitwisselen met die van de sloop 1300, moet lukken. |
Quote:
helaas, 1300 slangetje is te kort. morgen naar de dealer. ben benieuwd |
|
hey Johan bedankt! had het al gezien via de search. Als ik het zo lees dan is dit precies hetzelfde probleem, bij mij hoor je m vreselijk slecht lopen en knallen, maar dat word versterkt door het open uitlaat systeem
|
opgelost.
Het lag inderdaad aan het rembekrachtigersslangetje. Voor 7 euro was ik weer gelukkig :thumbup: Dat zo'n gaatje het hele systeem kan ontregelen. |
Goed nieuws!
|
Zal ook es bij de mijne kijken...
die slaat soms bijna af als ik met koude motor wegrijdt. |
en?
|
All times are GMT +1. The time now is 16:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.