Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Schroefset probleem ! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71649)

hummer 19-06-2010 18:48

Schroefset probleem !

Ik wou vandaag mijn schroefset monteren alleen is het door de regen en voetbal niet doorgegaan nu waarschijnlijk volgende week . Ik heb vandaag de boel even een beetje voorbereid daar bij liep tegen twee dingetjes aan namelijk het volgende ik heb wat spelling tussen toplager en de stang van de veerpoot aan de voorzijde nu zit ik te twijfelen of dit normaal is want alle delen zijn nieuw . En aan de achter zijde het volgende . Ik kan de rubber lager welke op de veerpoot wordt geschoven op en neer bewegen dus als het ware optillen. tussen de veerschotel en schoteltje waar de moer weer op komt .Zie de foto's om e.e.a duidelijk te maken. Waar de spelling zit is rood omcirkeld en met een pijl ik hoop dat het duidelijk is.

Voorzijde

Achter

tim_j 19-06-2010 19:17

voor:
goed aandraaien met auto op de grond

achter:
mist een grotere schotel die de rubber tegen de kas aan perst.
PS, gebruik de afstandbussen van de originele poten achter. de schroefsetbussen zijn te lang waardoor je speling krijgt op de rubber.

hummer 19-06-2010 19:24

Quote:
Originally Posted by tim_j
voor:
goed aandraaien met auto op de grond

achter:
mist een grotere schotel die de rubber tegen de kas aan perst.
PS, gebruik de afstandbussen van de originele poten achter. de schroefsetbussen zijn te lang waardoor je speling krijgt op de rubber.

Voor
Is dus normaal zo?

Ik heb ook de originele afstandbussen deze zijn even lang als die op de schroefset zitten en welke groter schotel bedoel je dan ik heb een tekening van Etka toegevoegd

hummer 19-06-2010 19:29

Ik zie het al ik heb niet alle onderdelen die ik had besteld gekregen no 17 ( Vulschijf )op de tekening had ik wel besteld alleen is deze niet geleverd

tim_j 20-06-2010 14:28

die is nodig ja, moet goed komen met nr 17 :thumbup:

hummer 20-06-2010 15:12

Quote:
Originally Posted by tim_j
die is nodig ja, moet goed komen met nr 17 :thumbup:

Ik had deze schijf dus wel . :screwy: .Bij montage moet dit helemaal goed komen. Alleen aan de voorkant ben ik niet helemaal zeker of er wel zo veel spelling in moet zitten. Ik dacht als je het toplager op de zuigerstang vast zet moet er geen speling zijn. Ze doen het trouwens op alle twee voorpoten en ook zelfde speling.

tim_j 20-06-2010 15:17

de veerpoot kanteld altijd een beetje met inveren, dus een beetje kantel beweging mag wel, maar niet op en neer.

hummer 20-06-2010 18:41

Ik bedoel dat ik de toplager kan bewegen nadat deze vast is gezet zie foto wat ik bedoel

tim_j 21-06-2010 17:53

die rare moer moet je goed vastdraaien. thats all

Renegade 21-06-2010 23:44

Hoe heb je de moer met de inkepingen aangedraaid ? Met een inbussleutel in de zuigerstang of zonder ?

Als je het zonder hebt gedaan, doe het even met en je krijgt het lager al een flink stuk vaster :) !

larsje 22-06-2010 11:26

hoe krijg je die een beetje fatsoenlijk vastgedraaid (met inbus erin)??
is daar een speciaal tooltje voor?

tim_j 22-06-2010 12:23

Midlock heeft er een mooi tooltje voor :redface:

maar als je die niet hebt:

zuigerstang klemmen met inbus 7.
met schroevendraaier en hamer de moer vasttikken

ps, hulpveer even onder plaatsen.

DeeDub 23-06-2010 21:12

waarom de hulpveer onder plaatsen tim_j?
bij mij zitten ze ook aan de bovenkant standaard.

Chriskee. 23-06-2010 21:34

Je zou ook zelf een sleutel kunnen maken voor die bout.

Ik heb een gebogen ringsleutel gebruikt (maat 13).
Daar heb ik met de Dremel een stuk vanaf gefreesd, zodat er een opstaande 'punt' overbleef, die in dat boutje viel.
In combinatie met een imbussleutel kun je dan die bout goed vastdraaien.

Het toplager zal altijd blijven kantelen, dit komt door de speling op het lager dat erin zit.

hummer 24-06-2010 15:37

Bedankt voor alle antwoorden en tips :thumbup: :thumbup: :thumbup: , als alles mee zit dit weekend een poging doen.

All times are GMT +1. The time now is 01:12.