Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   trillend rempedaal (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71561)

pascalm 16-06-2010 16:56

trillend rempedaal

Wanneer ik rem met een Golf 2 automaat, trilt de rempedaal nogal flink, altijd tijdens het remmen.

Dus echt alleen de rempedaal!

Wat kan dat inhouden?

Djinn_4fun 16-06-2010 17:01

schijven/blokken op?

Henk_Pigo 16-06-2010 17:09

Trilt het stuur ook als je remt? Zoja, ws. 1 of beide schijven krom. Anders moet je het in scheve trommels zoeken.

J.v.G 16-06-2010 17:10

of kromme schijve.. maar lijkt me sterk...
tenzij je een zware voet hebt waardor je ook altijd hard moet remmen

Johan-dtc 16-06-2010 17:51

tijdens het rijden trilt er niks? zo niet dan zijn vrijwel zekere je schijven krom, wat veelvuldig voorkomt bij auto met automaat, aangezien je vaak met warme remmen voor een stoplicht of iets dergelijks staat en dan altijd de voet op de remt moet houden

J.v.G 16-06-2010 17:59

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
tijdens het rijden trilt er niks? zo niet dan zijn vrijwel zekere je schijven krom, wat veelvuldig voorkomt bij auto met automaat, aangezien je vaak met warme remmen voor een stoplicht of iets dergelijks staat en dan altijd de voet op de remt moet houden

ja natuurlijk dat zou ook kunne ja :redface:

golf mkII 16v 16-06-2010 21:15

Hoeven maar iets krom te zijn en je merkt het al met remmen
Max 0.06 mm

SubdubberGT 16-06-2010 21:23

Nieuwe schijven en blokken erop of de schijven af laten draaien :thumbup:

Madison 16-06-2010 23:00

Ik heb dit ook,maar met de apk merken ze dit niet?
Heb er niks over gehoord,er is wel mee proefgereden.

vw_boyke_vw 16-06-2010 23:07

Voor de APK maakt het niet veel uit. Met de APK mag je op de vooras 20% verschil hebben en op de achteras 30% verschil.

pascalm 17-06-2010 20:23

Remschijven krom en dan trilt alleen de pedaal, lijkt mij niet..

Dan merk ik andere dingen, wanneer dat het geval zou zijn.

Ik heb het in ieder geval nog steeds ow en heb nagekeken toch maar of het aan de remschijven lag, maar dat is gelukkig niet het geval.

golf mkII 16v 17-06-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by pascalm
Remschijven krom en dan trilt alleen de pedaal, lijkt mij niet..

Dan merk ik andere dingen, wanneer dat het geval zou zijn.

Ik heb het in ieder geval nog steeds ow en heb nagekeken toch maar of het aan de remschijven lag, maar dat is gelukkig niet het geval.

Door de slingering in de schijf wordt de olie door de zuiger in de remklauw terug gedrukt
Dit komt terug in de hrc en dat voel je dan int pedaal :thumbup:

pascalm 18-06-2010 19:51

Ohw, mm, als datzo is, dan weet ik dat ook weer!

De schijven zouden niet krom zijn, maar ik zal toch nog maar eens kijken..

golf mkII 16v 19-06-2010 07:24

Broer van mij had het ook[bij zijn o.p.p.e.l] :confused: :screwy:
Was een slingering van niets maar heel iritant met remmen
Nieuwe schijven erop en het was over

J.v.G 19-06-2010 08:58

Ik had er allang nieuwe schijve op gezet :D
Kan tog geen kwaad lijkt mij :)
Behalve als ze al net nieuw waren?:(

SubdubberGT 19-06-2010 19:25

Quote:
Originally Posted by vw_boyke_vw
Voor de APK maakt het niet veel uit. Met de APK mag je op de vooras 20% verschil hebben en op de achteras 30% verschil.

Neenee dit is veranderd naar voor én achter 30% verschil :thumbup: :tongue:

Henk_Pigo 22-06-2010 22:58

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Trilt het stuur ook als je remt? Zoja, ws. 1 of beide schijven krom. Anders moet je het in scheve trommels zoeken.

Hier moet ik toch op terugkomen :redface: :redface:
Ik heb hetzelfde gehad van de week. Trillend pedaal en ik voelde niks in het stuur. Eigenwijs als ik was heb ik de trommels uit laten draaien, de schijven zijn er vorig jaar nog nieuw onder gekomen.

Het zat niet in de trommels, dus vandaag heb ik de schijven af laten draaien, probleem over! Als ik direct de schijven bekeken had, had ik het gelijk gezien. Een schijf had een restant van een roestplek en was niet gelijkmatig gesleten.

J.v.G 23-06-2010 06:08

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Hier moet ik toch op terugkomen :redface: :redface:
Ik heb hetzelfde gehad van de week. Trillend pedaal en ik voelde niks in het stuur. Eigenwijs als ik was heb ik de trommels uit laten draaien, de schijven zijn er vorig jaar nog nieuw onder gekomen.

Het zat niet in de trommels, dus vandaag heb ik de schijven af laten draaien, probleem over! Als ik direct de schijven bekeken had, had ik het gelijk gezien. Een schijf had een restant van een roestplek en was niet gelijkmatig gesleten.

is zow iets trouwens duur?? schijven aflaten draaien ??

Henk_Pigo 23-06-2010 07:37

Ik was in 15 euro kwijt voor het afdraaien van de schijven, hetzelfde bedrag voor de trommels. Heb het bij een motorenrevisie bedrijf in de buurt laten doen.

DeeDub 23-06-2010 21:08

auto op de krik, in z'n 5 zetten, schuurpapiertje en biertje erbij en schuren maar :D
met een beitel werkt ook goed :D

nee geintje gewoon ff langs een garage en vragen of zij het kunnen, of een metaalbewerkingsbedrijf in de buurt...

All times are GMT +1. The time now is 11:47.