Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   motor blijft lopen als contact uit is (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71323)

petje31 10-06-2010 11:58

motor blijft lopen als contact uit is

Hallo,
ik heb een probleempje met mijn GolfI G60, als ik mijn contact uit doe blijft mijn motor lopen. Het gebeurt wel eens dat hij ineens uitgaat, daarom denk ik niet aan een al te groot probleem. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Het lijkt mij een min probleem maar weet het niet zeker.

Alvast bedankt.

oettinger_18 10-06-2010 12:09

wit blokje achter het contactslot vervangen...

caddy ron 10-06-2010 12:32

inderdaad contactblokje is hier meestal de oorzaak van. Succes.
Groetjes ron

petje31 10-06-2010 12:45

Toppie, dank jullie wel.

petje31 13-06-2010 22:16

Help, heb het blokje vervangen en het probleem is hetzelfde. Iemand een idee waar ik het nu moet gaan zoeken?

GJ007 13-06-2010 22:25

loopt die nu nog steeds dan ... :tongue: ?

petje31 13-06-2010 23:29

Quote:
Originally Posted by GJ007
loopt die nu nog steeds dan ... :tongue: ?

yep, met het blokje los(stekker achter het slot eraf) houdt hij hetzelfde probleem. Zit dus ergens een min probleem denk ik. Toen ik de minpool los trok bleef hij nog ff vrolijk bijna 3 minuten doorlopen. Rara politiepet

Lucky 13* 14-06-2010 18:13

Denk toch in je contactslot, had het zelfde met mijn golf II. Kon de sleutel eruit halen en dan bleef die lopen, gaf ik hem een tikkie door naar rechts viel die uit. Ander contactslot erop was het probleem weg. Haal anders op de sloop een ander contactslot, kun altijd ff proberen.

martiepartie 14-06-2010 18:20

Het contactslot is al los gekoppeld, daar kan het dus niet aan liggen..

Raar probleem :dunno:

De Pul 14-06-2010 19:00

hoofdrelais blijft kleven.weet niet wat voor nummer het is bij een g60,even proberen bij welk relais de motor DIRECT uitvalt.die vervangen en klaar is bouwhelm.

petje31 15-06-2010 00:40

Quote:
Originally Posted by De Pul
hoofdrelais blijft kleven.weet niet wat voor nummer het is bij een g60,even proberen bij welk relais de motor DIRECT uitvalt.die vervangen en klaar is bouwhelm.

Ga het gelijk checken, thanx :thumbup:

petje31 16-06-2010 14:40

Quote:
Originally Posted by De Pul

Hoofdrelais was het ook niet, ben nu echt in de war. Moet ff door laten meten denk ik door iemand. Kan aardig in de € gaan lopen :mad:

caddy ron 16-06-2010 14:51

Beetje raar dit, is er ooit eens iets mee gedaan bijvoorbeeld kabels bijgezet of zo beetje mee gepruts, normaal al je stekker van het kontaktslot eraf is kan ie niet meer lopen, dus ik zou eerst eens kijken of er niet gepruts is bij kontaktslot of zekeringkast.
Succes.
Groetjes ron

bjuriaan 16-06-2010 15:31

Iets met zo'n cheap ass alarm dat je je auto van afstand kan starten ofzo? of dat ie blijft nalopen. Soort turbo-timer ofzo noemen ze dat?

Noem maar wat.

petje31 17-06-2010 12:25

Er zit geen alarm op mijn auto, dat kan het dus niet zijn.

Ik heb de Golf al 3 jaar in mijn bezit en heeft nooit raar gedaan, degene die deze gebouwd heeft werkt al jaren aan VW's dus de bedrading zit wel goed. Heb zelf niet zoveel verstand van autoelectra dus denk dat ik hem gewoon even terug ga brengen naar degene die hem heeft gebouwd, die weet waar alle bedrading loopt en zo gaat het denk ik sneller als dat ik een ander aan mijn Golf laat sleutelen. Ik hoop dat ik snel van het probleem af ben want het seizoen gaat beginnen en ik ga door dit kutgeintje al het M.IV,W. in Valkenburg missen. Nu moet erheen met de III cabrio, is niet zo mooi als een 1 maar het is niet anders. Ik ga het jullie wel laten weten als het probleem weg is wat het was.

All times are GMT +1. The time now is 10:11.