MK1 glader probs
Hallo
Ik rijd een paar weekjes met men MK1 G60 nu en ik zit al met een kapotgedraaide glader :mad: . Weet er iemand waaraan een glader allemaal kan kapot gaan? Het was een nagelnieuwe van bij Peter, ze had een 500tal km gedraaid, er is dus niet mee geprutst. Originele poelie is er ook altijd opgebleven. fototje: www.shivery.be/glader.jpg greetings |
waar kan een glader niet tegen:
- al gaan trappen voor de 90 graden olie temperatuur - rijden zonder retour (geen discussie aub) - rijden met openluchtfilter - motor uitzetten boven de 102 graden olie temperatuur wat beinvloed de revisie termijn van een lader: - kleinere poelie - flowen Wat zijn killing storingen voor een lader: - verstopte olie toevoer - verstopte olie retour - kapotte voorste motorsteun |
Zelfs dit soort misbruik moet een lader 500km vol kunnen houden. Als een nieuwe lader al na 500km in de soep draait is er iets anders aan de hand geweest (verkeerde onderdelen, verkeerde montage, vuil/viezigheid in de lagers, etc, etc)..
Als je de lader open schroeft kan je vast achterhalen wat de oorzaak geweest is. Hoe weet je dat de lader kapot is/ wat is er kapot aan de lader? |
Even vizueel gemaakt.. (ja, hij is groot) Maar zo'n gat hoort denk toch niet! :shake: |
hm,
ik wacht tot een dikke 80°, en laat hem nadraaien als ik wat ruiger heb gereden. Bedoel je 120°? Bij het monteren werd de olie doorstroming gechecked, daar was ook geen probleem. Met de kapotte motorsteun, bedoel je dan dat de trillingen te hoog zijn of hij tegen het chassis gaat gaan stoten? Ik heb wel enkele dagen te maken gehad met een slecht werkende olietemp meter. Daarbovenop nog een kapotte koelleiding. tijdens de slechtwerkende meter, heb ik wel wat de temperatuur kunnen inschatten, en dan nog marge genomen. Is wel gebeurd zeker een week voor het fatale incident. Vanaf welke temperatuur doe je zware damage aan een glader? Groeten Quote:
|
Is het riempje niet gewoon geknapt?
|
Peter is niet de eerste de beste en heeft een hele goede naam op dit gebied net als Ruud en Arno.
Ik zou gewoon contact opnemen en hem voorleggen wat er is gebeurd en dan komen jullie er neem ik aan samen wel uit zonder dat wij als forummers er verder mee moeten gaan bemoeien. |
Quote:
:thumbup: Precies. Niet meteen iets op internet gooien dat tot de eeuwigheid blijft rondzwerven. |
Inderdaad even oplossen met de verkoper, zoiets moet toch te regelen zijn lijkt me.
|
Hij beschuldigt hier toch (nog) niemand?
Topicstarter vraagt alleen wat slecht is voor een G-Lader en wat veel voorkomende defecten zijn! :confused: Ik vind dit ook wel interessant om te weten omdat ik sinds kort ook een G-lader heb... :D Die gevraagde info is neem ik aan niet geheim?? ;) EDIT: voor de duidelijkheid; Als het idd een montage/revisiefout is geweest dan zullen beide partijen buiten het forum om tot een oplossing moeten komen! |
Balansaslager kapot gegaan zo te zien,,dan breekt het riempje!,,,en dan krijg je een gat in je lader!
|
wat zou er aanleiding kunnen gegeven hebben tot zo een breuk?
bad luck met het lager? ik heb binnenin nog niet gekeken maar ik vermoed dat hij total loss zal zijn. groeten Quote:
|
Ik heb exact hetzelfde gehad als bovenstaande foto. Lagertje van verdringer liep vast.
|
Deze schade kan maar uit een paar dingen komen.
-Balansaslagering -Op motor afremmen vanaf hoogtoeren -Achterstallig onderhoud (riempje stuk) -Harde klappen tijdens het rijden icm hoog toeren van de lader -Speling op het verdringerlager Het wordt niet veroorzaakt door -hete olie en je auto uitzetten ook 102graden is geen probleem! -verdringerlagertje die vastloopt. (dan draait de handel gewoon door) -flowen -kleine poelie (maar wel de manier van rijden met!) -Olie toevoer gebrek naar de lader, dan barst eerst het verdringerlager. Als je terug gaat naar Peter kan deze je vertellen wat er aan de hand is. Want de lader zal dan wel open moeten. Maar als ik het spuitwerk (zwart) van de lader zie 500km? |
Hoe weet jij dat toch allemaal..? :)
Trouwens wel erg interessant om te lezen. Ookal heb je zelf geen G-lader zoals ik. |
Quote:
>9 jaar Glader werkzaamheden ;) Met 60mm/8000rpm is revisie iedere 1000km. Waarbij ik de balansaslagers altijd vervang. En dan maak je ook de nodige schades mee :rolleyes: |
Quote:
ook eens gehad (of 3 keer) en dan nog een groter gat :shake: mooie motor maar lader blijft kut :cool: |
Zwarte verf heb ik zelf niet gedaan. Heb het geheel overgekocht van iemand een jaartje terug. Blok was gereviseerd en de glader nieuw. Ik denk dat hij het geheel dan maar in hetzelfde kleurtje gezet heeft.
Hij reed wel met verharde motorsteunen, het geheel stond dus wel flink te trillen.. Heb zelf ook wel eens met een kapotte lambda een 20tal km gereden wat resulteerde in een vrij schokkeringe rit.. voor de rest heb ik hem goed gesoigneerd.. Ik zal er ineens mee naar Peter gaan, dan ben ik er ineens aan uit. Thanks voor de vele reply's Greets |
Weet je zeker dat de lader splinternieuw is en dat er niet gewoon 500km is gereden na de revisie?
Revisie is niet nieuw namelijk... Zo op de foto te zien heeft de lader wel meer gereden als 500 km! Zelf heb ik 2 jaar terug een splinternieuwe lader gekocht bij Peter en die heeft 15000km probleemloos gedraaid voordat ik hem verkocht heb :thumbup: |
Ja, ik heb het nog eens nagevraagd als het om een nieuwe of gereviseerde ging.
Heeft wel een jaarke stilgestaan, dermee dat hij er wat minder proper uitziet. |
All times are GMT +1. The time now is 23:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.