![]() |
vloeistof spuit uit de uitlaat?
heb de jetta 1.3 nu sinds februari en na de eerste week niks dan ellende.al 2 keer eerder een topic geopend maar niks lijkt het slechte lopen op te lossen.en nu is het nog erger geworden, als ik de auto koud start dan loopt hij prima, na een minuutje begint hij steeds slechter en onregelmatiger te lopen.toen hij op temperatuur was gekomen, hield ik hem met moeite aan.zonder gas zou hij weer af zijn geslagen.af en toe druppelde er iets uit de uitlaat.toen een bakje onder de uitlaat gezet.wat blijkt: als ik een keer gas geef en meteen weer loslaat komt er een lading vloeistof uit de uitlaat.het spuit er echt uit.ik ben bang dat het gewoon al die tijd de kop is geweest die al lek was toen ik hem kocht.en dat dat ook de rede is waarom die jongen hem wegdeed :(
mocht het zo blijken te zijn, wie heeft er dan nog een kaal blok (motorcode MH) liggen die in orde is? de rest eromheen heb ik in deze paar maand al vervangen namelijk: bougies bougiekabels rotor verdelerkap ontsteking bobine blauwe sensor en zwarte sensor rubber voet van de pierburg alle vacuumslangen dampbellenafscheider benzineleidingen mechanische brandstofpomp zekeringen relais voorverwarming spruitstuk vandaag had ik de pierburg 2E carburateur vervangen, dit moest wel de oplossing zijn naar mijn idee omdat ik verder alles rondom de motor al vervangen had. niet dus, toen kwam dit dus aan het licht. is het de koppakking, of niet? |
Komt er door de uitlaat ook flink wat witte rook of krijg je de auto niet eens op temperatuur?
Wat je ook altijd even kan doen is proeven wat het is ;) klinkt raar maargoed werkt wel. Zo te horen lijkt het me je koppakking inderdaad die lek is. |
de rook is een beetje wittig maar niet opvallend, geen dikke witte pluim ofzo.
auto worst wel gewoon warm, nadat ik stationair toerental omhoog had geschroeft bleef hij moeizaam stationair draaien.de koelfan sloeg ook gewoon aan en zo bleef hij gewoon netjes op temperatuur. |
Moet je nooit Koelvloeistof na vullen dan? dat is ook een teken van lekkende koppakking.
|
Mischien temp sensor..
Maar die pierburg carburateurs zijn ook klote dingen, zijn heel moeilijk af te stellen. |
ik heb er nog amper mee kunnen rijden, en zodoende het niveau van de kvs niet bijgehouden.ik had heir ook niet op gerekend eigelijk.temp sensor is die blauwe toch?die heb ik al vervangen
|
:confused: het vreemde is dat hij met een koude motor wel goed loopt
|
Als de motor warm word, zet alles een beetje uit, dit probleem had ik ook met mijn oude saxo, toen hij warm werd ging het steeds beroerder, en lekte ie behoorlijk. Mijn oplossing was het vervangen van de koppakking. Sindsdien 5000 mee gereden, en loopt als een trein!
Dus tja, wellicht is dat de laatste oplossing voor je! |
KVS reservoir dop eraf.
Starten en laten draaien. Wachten tot die wat beroerder begint te lopen, dan toerental opvoeren naar +/- 2500 rpm. Dat even zo vast houden voor een seconde of 10 รก 15 en even iemand laten kijken wat er in het reservoir gebeurd. Zie je veel lucht naar boven komen [luchtbellen] of word de koelvloeistof helemaal het reservoir uit geduwd dan kun je er vanuit gaan dat de koppakking lek is. |
All times are GMT +1. The time now is 20:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.