Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het zit niet mee (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70050)

SteffenUS 11-05-2010 17:03

Het zit niet mee

Na enkele maanden zoeken heb ik eindelijk een set R32 xenon koplampen gevonden. Na ruim 5 weken kwamen ze eindelijk binnen dus ik de lampen met een maat van mij inbouwen, is 1 van de balasten stuk. Balen, maar ja kan gebeuren. Dus nieuw balast besteld ingebouwd en de lampen afgesteld. Blijkt bij het stellen dat de rechter lens loodrecht naar de grond schijnt en niet omhoog te krijgen is. De rechter stelmotor is kapot.
Dat is dus de tweede tegenslag. Knap irritant, maar ja...
Alles goed opgelost, belt gister mijn moeder (die even de golf heeft geleend).
"euhhh, jou lamp doet een beetje raar. het rammelt" :confused:

Moeders resultaat:

Ik ben dus maar in een hoekje gaan huilen, want de lampen zaten er (eindelijk) pas 2 weken in... :cry: :stupidme:

Dus, als iemand nog een linker lamp heeft rondslingeren...
... ik houd mij aanbevolen

zippo123 11-05-2010 17:19

knap lullig dit allemaal!!

Suc6 er verder mee;)

sixpack 11-05-2010 17:24

probeer hem eens :www.delmau-shop.nl

Domi 11-05-2010 20:00

Kun je niet alleen het glas vervangen??? Gewone golfjes 4 staan zat op de sloop.

Tjaap 11-05-2010 20:12

Beco al geprobeerd?

EelcoB 11-05-2010 20:14

Aiaiai..

Ik ken nog iemand die er eén heeft gesloopt, maar dat is dezelfde kant!
En ik weet dat ze nieuw ^$%#&-duur zijn!

Sterkte, en succes! :thumbup:

Ron mk1 11-05-2010 21:19

Volgens mij hebben wij ( beco) nog wel een mk4 lamp liggen voor je.

Zover ik kan zien is het glas identiek aan een standaard lamp , heb er nog wel 1 liggen waarvan de ophang oortjes zijn afgebroken, dus die kan wel voor een zacht prijsje van jou worden.

Bel ons gewoon even tijdens kantoor uren 072-5719110

SteffenUS 12-05-2010 09:42

Ik heb wel eens gehoord dat het glas vervangen kan worden, maar wie heeft hier ervaring mee?! Mijn dealer zei namelijk dat je dit nooit helemaal goed krijgt, dus ik had daar niet zo veel hoop op. Nadeel is ook dat het glas is versplintert in een regebui, een deel van de zilvere lak boven op de xenon lens is hierdoor eraf gebladderd. Voor de rest doet de koplamp het nog wel perfect, dus reparatie zou perfect zijn.

SpiderClass 12-05-2010 10:45

Beide koplampen in de oven, glas wisselen en vast kitten :)

SteffenUS 13-05-2010 15:01

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Beide koplampen in de oven, glas wisselen en vast kitten :)

Heb jij hier zelf ervaring mee??
Heb je ook een richttijd hoe lang je de lampen in de oven moet doen en hoe warm je de oven zet?

Martyn_86C 13-05-2010 15:44

Voorzichtig en geleidelijk warm fohnen met een verfstripper gaat ook prima!

Voordeel van de oven is dat het automatisch geleidelijk gaat! Redelijk hufterproof tov de verfstripper! De oven hoeft niet warmer dan een graad of 80!! Laat ze er rustig een tijdje inliggen, zodat de gehele unit lekker warm wordt!!

caddy '85 13-05-2010 22:28

http://auto-onderdelen.marktplaats....fta_ind=17&fs=1

SteffenUS 14-05-2010 20:04

Quote:
Originally Posted by caddy '85

Thx Caddy. Heb gemaild, blijkt de beste man in het dorp naast mij te wonen. Heb de lamp zojuist dan ook (direct) opgehaald.

Zit toch nogsteeds met m'n kapotte lamp, ga denk ik toch proberen deze te fiksen. Kan het niet over m'n hart verkrijgen om het zomaar bij het oud vuil te zetten.

Nogmaals bedankt Caddy!

caddy '85 14-05-2010 20:08

Graag gedaan, we zijn hier om elkaar te helpen :thumbup:
Ik zelf zoek ook nog een compleet net xenon setje voor de mk4 ;) Dus als je iets weet....
mvg niels (caddy)

vw_boyke_vw 14-05-2010 20:22

Nou kan je de titel wel verandere aangezien je em zo dicht bij huis hebt gevonden :tongue: Gelukkig dat je een goeie andere hebt is dit snel te vergeten ;)

SteffenUS 14-05-2010 21:34

@ Niels

zoek je lampen met dubbele knippers, of had je wat anders in gedachten? Dan zal ik even rond gaan zoeken ;) :thumbup:

caddy '85 15-05-2010 21:38

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
@ Niels

zoek je lampen met dubbele knippers, of had je wat anders in gedachten? Dan zal ik even rond gaan zoeken ;) :thumbup:

Zoek oem xenon met dubbele knippers. Orgineel xenon heeft toch altijd dubbele knippers?
Mischien dat je in duitsland/ebay voor mij kan kijken want mijn duits is nogal slecht.
mvg niels

Mice 18-05-2010 13:09

Hoe ziet dat verstelding eruit? Ik heb zo'n lamp gedemonteerd liggen.
Mijn broer heeft zo'n zelfde gevalltje gehad met dat glas namelijk.

SteffenUS 18-05-2010 19:06

Quote:
Originally Posted by Mice
Hoe ziet dat verstelding eruit? Ik heb zo'n lamp gedemonteerd liggen.
Mijn broer heeft zo'n zelfde gevalltje gehad met dat glas namelijk.

Bedankt voor het aanbod mice, maar ik heb de stelmotor al eerder laten vervangen. Dit was nog op kosten van degene van wie ik de lampen had gekocht. Had mij deze met 'garantie' verkocht. Dus toen ik de dag erop belde dat de stelmotor kapot was, kon ik op zijn kosten dit laten repareren.

Uit nieuwsgierigheid, is het een linker of rechterlamp die jij hebt liggen? Ben van plan om mijn linker te fiksen, met een persoonlijke 'touch'. Ben opzoek naar een rechter xenon lamp met kapot glas...

All times are GMT +1. The time now is 03:38.