Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Iemand ervaring met bumpstops / veerwegbegrenzers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69890)

cmart187 07-05-2010 23:25

Iemand ervaring met bumpstops / veerwegbegrenzers

heeft een van jullie ervaring met bumpstops of veerwegbrengzers, ik hoor verhalen dat het niet helpt?

wat zijn jullie ervaringen??

Typ 81 08-05-2010 00:04

Ik heb 1,5 cm veerweg en daarna bumpstops. Werkt prima, geen lelijke slijtplekken op mijn banden en wielranden ;)

Mitta 08-05-2010 10:55

Ik rijd voor op bumpstops en achter heb ik nog 1CM en dan staat ie daar ook op... Bij mij werkt het prima, rijd wel een beetje stug maar daar ben ik onderhand wel aan gewent...

cmart187 08-05-2010 11:25

Quote:
Originally Posted by Mitta
Ik rijd voor op bumpstops en achter heb ik nog 1CM en dan staat ie daar ook op... Bij mij werkt het prima, rijd wel een beetje stug maar daar ben ik onderhand wel aan gewent...

bedankt voor de info, worden ze ook stugger met bumpstops?

Ik weet neit wat mijn schroefset heb maar hij veert nog te veel en een vriend van mij lijkt het een stuiterbal. ik mis dat wel aan mijn auto.

wat kan de oorzaak zijn iemand enig ervaring ?

bekirvr6 08-05-2010 11:40

bij mij lopen me achterwielen soms aan, je ziet ook dat de banden beschadigen ik dacht eventueel aan bumpstop. ik heb een vaste set van weitec

hoe monteer je deze en waar te koop?

gr Bekir

Mitta 08-05-2010 12:08

Quote:
Originally Posted by cmart187
bedankt voor de info, worden ze ook stugger met bumpstops?

Ik weet neit wat mijn schroefset heb maar hij veert nog te veel en een vriend van mij lijkt het een stuiterbal. ik mis dat wel aan mijn auto.

wat kan de oorzaak zijn iemand enig ervaring ?

Hij word zo stug dat de auto gewoon niet meer inveert, en soms wel uitveert en dan weer op de bumpstop valt... Ik persoonlijk vind het goed te doen, en rijd met me wielkast voor op 5MM van de band af zonder aanlopen...

Comfortabel is anders, maar goed te doen! :D

cmart187 08-05-2010 14:29

Quote:
Originally Posted by bekirvr6
bij mij lopen me achterwielen soms aan, je ziet ook dat de banden beschadigen ik dacht eventueel aan bumpstop. ik heb een vaste set van weitec

hoe monteer je deze en waar te koop?

gr Bekir

Beste bekir,

ik zie dat je turks ben :P ik ben ook turk.

Bump stops is een soort ring, dat je om je schokdempers plaats, zodat die niet meer verder dempt naar beneden, dus minder inveert, een andere optie is veerweg begrenzers, dat zijn blokjes die je kan plaatsen tussen je veren, voor meer stugheid, dus minde inveering.

Automateriaal zaaken genoeg van die dingen.

Weitec, is een goede keus. maar beste is H&R

cmart187 08-05-2010 14:33

Quote:
Originally Posted by Mitta
Hij word zo stug dat de auto gewoon niet meer inveert, en soms wel uitveert en dan weer op de bumpstop valt... Ik persoonlijk vind het goed te doen, en rijd met me wielkast voor op 5MM van de band af zonder aanlopen...

Comfortabel is anders, maar goed te doen! :D

Beste mita,

bedankt voor alle info, eerste wat ik ga doen is even bumpstops halen en veerwegbegrenzers. en hopen dat mijn auto gaat stuiteren als een stuiterbal :D

je heb losse bumpstops en een compleete buis zeg maar, maar dan moet je schroefset voor los gooien. Welke kan je het beste nemen ?

MVG,

C.Akcay

cmart187 08-05-2010 14:33

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Ik heb 1,5 cm veerweg en daarna bumpstops. Werkt prima, geen lelijke slijtplekken op mijn banden en wielranden ;)

word de auto stugger ? gaat die beetje stuiteren ?

Mitta 08-05-2010 14:36

Quote:
Beste mita,

bedankt voor alle info, eerste wat ik ga doen is even bumpstops halen en veerwegbegrenzers. en hopen dat mijn auto gaat stuiteren als een stuiterbal :D

je heb losse bumpstops en een compleete buis zeg maar, maar dan moet je schroefset voor los gooien. Welke kan je het beste nemen ?

MVG,

C.Akcay

Ik heb gewoon ringen van FK gebruikt... Montage is erg simpel!

- Auto opkrikken,
- Stofhoes naar beneden schuiven (indien nodig),
- Bumpstop er tussen doen (of meer, net heoveel je nodig hebt)
- Auto laten zakken,
- Krik er onder vandaan...

Wat ik wel heb gedaan is de bumpstopring met WD40 ingespoten en een beetje opgerekt, dat maakt montage een stuk makkenlijker! Het wiel hoeft er dus niet af als je tussen het wiel/wielkast door bij de schokbreker kan!

Typ 81 08-05-2010 14:56

Quote:
word de auto stugger ? gaat die beetje stuiteren ?

Ja mijn auto is sowieso al retestug, maar met 4 man erin, rij ik op bumpstops.
Soms stuitert ie wel een beetje ;)

All times are GMT +1. The time now is 00:13.