Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Santana 82 losse onbekende stekkers? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69775)

bluewolf 04-05-2010 21:38

Santana 82 losse onbekende stekkers?
 
Hallo Allemaal.
Eerste keer sinds jaren dat ik zelf eens wat post, maar snap het even niet meer en hoop dat n ander dat wel doet..
Bij mijn Santana 1.6GL uit 1982 was ik voor iets anders bezig achter de zekeringkast, toen ik losse stekkers vond. Ik heb al in een schema online gekeken maar kom er niet uit. Weet iemand waar deze stekkers voor zijn en waar ze horen?
1. Geel bruine, komt achter het SVA steuergerat(?) relais vandaan




2. zwart, pinnetje in de stekker. komt achter zekeringkast linkerzijde vandaan.




3.Grijs witte draad, platte pin in stekker. Kan niet goed zien waar vandaan.

.

Voor zover ik weet werkt verder alles aan de auto, alleen stationair schokt ie ietsjes. Waar zijn de stekkers van? Alvast bedankt! :)

bluewolf 05-05-2010 18:54

Hmm. de rotor en verdeler vervangen, bougiekabels eens met de plantenspuit erbij bekeken (bleef t zelfde), bougies er allemaal uit gehad (zagen er prima uit), bougiekabels doorgemeten (geen vreemde waarden), temperatuurvoelertjes de stekkers losgetrokken (sloeg ie af, dus die werken), stelschroef op de carb beetje verdraaid en weer terug (ging alleen hoger stationair). Olie is goed, koelvloeistof ook (dus geen lekke kop oid).Vacuumsysteem top, net alle slangetjes vervangen Wat kan het dan wel zijn dat ie niet helemaal 100% mooi loopt, ik zit toch aan de losse stekkertjes te denken... wie weet waar ze horen?

De Pul 05-05-2010 18:56

meestal liggen er wel een paar kabeltjes los achter de zekeringkast,stationairprobleem zit waarschijnlijk in je carb.heb zelf 2 auto's gehad met dit blok en geen een van beide liep mooi strak.

bluewolf 05-05-2010 23:15

Okee, bedankt voor je reactie. Als het normaal is dan is er niks aan t handje.. maar wilde het even zeker weten voor ik de hele kermis weer dichtbouw.
Dat ie niet helemaal perfect loopt vind ik niet eens zo erg, als ie maar door de CO meting gaat komen binnenkort... Al is die marge van 5%CO vrij ruim maar toch..

De Pul 06-05-2010 22:39

ik heb bij m'n auto het hele elektriek nagelopen en uitgezocht waar alles bij/op hoorde maar ik bleef wat kabels overhouden...
zullen wel niet gemonteerde opties oid zijn.

bluewolf 07-05-2010 11:23

Okee dankje :) nou eentje komt dus achter het relais van de SVA en dat is van je shiftlight of econometer en die werken prima.. de ander achter de koplampsproeirelais vandaan en die krijgt ook stroom ( motortje draait alleen niet, die zit vast helaas).
dus dan blijft er 1 over, maar gezien jullie reacties geloof ik dan ook wel dat het niet gemonteerde opties zijn. toppie!

De Pul 07-05-2010 17:57

1tje maar over? ik hou er wel 5 over ofzo;) plus 2 dikke plussen....
maar niks aan de hand:thumbup:

vwsantana1982 17-05-2010 23:44

stationair schokken is een bekend probleem bij de santana had mijne ook. Zit in de carburateur. Pierburg kwaaltje.

RubenD 18-05-2010 00:13

Die losse kabels moet je, je inderdaad niet druk over maken. Als je de zekeringkast demonteerd kom je er waarschijnlijk wel meer tegen. Deze steken waarschijnlijk uit de hoofdkabelboom. Maar zoals al gezegd, ze zijn niet nodig voor je auto.

passatje2 18-05-2010 07:23

meestal zit t em in de carb.accelaratie sproeier of dat leertje met die veer erachter,is wel eens wat minder aan t worden in de loop der jaren,heb je carb.al eens schoongemaakt met carb.reiniger en dan gas geven met de hand(met doekje)op de carb.boven op(smoren)dat trekt al t vuil erdoorheen,kan helpen


All times are GMT +1. The time now is 19:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.