Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Niet starten Golf 1.1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68827)

Gemballa 13-04-2010 14:21

Niet starten Golf 1.1

Hallo ik heb vandaag me eerste golf 1 gehaald na altijd mk2's gereden te hebben.
Nu is er een raar probleem opgetreden.
ik heb de auto opgehaald en daar gestart. De auto startte gelijk zonder probleem had ook de shoke niet nodig. Toen ik ging rijden viel die na een tijdje uit. Na erg lang starten ging hij uit eindelijk weer aan. Toen weer stuk gereden viel die weer uit. Weer heel lang starten en tussendoor wachten (ging nu nog lastiger). Toen ging die gelukkig weer aan en weer verder gereden naar huis. Gelukkig aangekomen. Thuis even gekeken wat het zou kunnen zijn. Het lijkt wel alsof hij geen benzine krijgt. Als ik dat slangetje van de benzinepomp eraf trek en em start komt er niks uit. Toen aan het slangetje gezogen waarvan k dacht dat het de vacuum slang was die op de carburateur zit. Hier kwam toen benzine uit. Dus ik geprobeerd om de slangetjes om te wisselen. Toen ging die even aan maar zodra je gas geeft valt hij uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Daarnaast vroeg ik me af of er geen pakking tussen de 2 delen van het filterhuis moeten en tussen de carburateur en luchtfilterhuis.

alvast bedankt

yuli 13-04-2010 14:33

Ik denk dat de benzine aanvoer verstopt zit. Meestal door vuil in de tank veroorzaakt door een rotte vulpijp. Heel makkelijk te testen door te blazen in de aanvoer leiding tot je het hoort borrelen in de tank. Als ie daarna weer loopt duurt het weer even tot die weer verstopt raakt.

Gemballa 13-04-2010 17:58

hee ik heb et geprobeerd maar dit mocht niet baten zijn er nog andere dingetjes die het kunnen zijn?

marcmk1 13-04-2010 18:22

probeer even te kijken of je moter blijft lopen als je gewoon wat benzie in de cab gooit..
dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat er rommel in je leidingen zit..

presies het zelfde probleem met de polo van mijn vriendin gehad 2 weken terug.en nu alle filters vervangen en leidingen zo goed mogelijk schoongemaakt!met gevolg dat ie weer prima rijd..

succes

Gemballa 13-04-2010 22:25

ja dan blijft hij wel lopen. Het rare is dat ik de benzineleidingen van pompje naar cab heb vervangen. De andere leidingen heb ik doorgeblazen en dat ging vrij eenvoudig. Ik heb het idee dat mijn benzinepomp niet goed is. Enig idee hoe ik dit kan testen?
bedankt voor alle reacties!

Kaj_A 14-04-2010 07:10

He Ernst, komt er wel benzine tot aan het benzinefilter onder de kap?

Brandstofpomp kun je heel simpel schoonmaken:
Schroefje boven op de pomp los halen, zeefje er uit en dan ff reinigen.

Heb je een meter thuis? Moet zo'n 0,2 tot 0,25 bar druk leveren.

Kaj_A 14-04-2010 20:21

Vanmiddag hadden we het brandstoffilter vervangen en het was weer goed :thumbup:

Gemballa 14-04-2010 21:08

je was me voor kaj bedankt! tesamen met benzine aanvoerslangetje waarin een scheurtje zat! Bedankt voor alle tips

All times are GMT +1. The time now is 09:49.