![]() |
Martyn_86C
Nieuw op dit forum, en nieuw als bezitter van een VW... Dus toch maar eens aangemeld... Mijn naam is Martyn, alias Martyn_86C wat slaat op de Polo coupe die ik sinds kort heb!(nu nog een 1.3 AAV)
Gek van auto's, gek van motoren... Werk al een jaar of 5-6 voor Volkswagen als Service Adviseur! Dus heb genoeg affiniteit en kennis wat betreft de Volkswagens en motoren die dit millenium geleverd zijn... Alles daarvoor is stiekem helemaal nieuw voor me... :screwy: Zelf heb ik nog nooit anders dan italiaans gereden. Ik heb diverse Lancia's gehad, van snelle Delta's tot comfortable Kappa's... En nu dus toch maar een keer een Volkswagen... Naast de VW Polo en de Lancia Delta, heb ik ook nog een Mazda MX5 die bijna klaar is van restauratie... Hier onder een paar foto's... ![]() ![]() ![]() ![]() |
welkom hier
weer een polo:D |
Welkom hier en have fun
|
Leuk wagenparkje heb je daar!
|
Quote:
Thanks!! :thumbup: |
vind de Delta het leukst... maar de Mx5 zal vast het lekkerst rijden.
|
Gistermiddag en vandaag was ik vrij en heb wat eBay spul gemonteerd op de Polo...
- Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren... - Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt - Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt - knipperlichtunits gecleaned en gesmoked - US Driving Lights ingebouwd - en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped Ziet er nu volgensmij wel wat minder opa-achtig uit... haha Volgende week ga ik een stukje duitsland in om de 140dkm ABU motor op te halen... Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen / kijken naar welke carbs ik het beste kan kopen... Denk aan 40mm voor de 1.6?! Vooral omdat de meeste op een 1300 soms al 38mm monteren... Ik weet niet hoe groot de inlaatkleppen van een ABU kop zijn... Spruitstuk maak ik van alluminium omdat ik dat zelf het mooiste kan lassen! Ontsteking ben ik al wel helemaal uit, het wordt een programeerbaar MegaJolt V4 systeem. Hieronder maar een paar foto's van hoe ie er nou bij staat... Want wat zijn praatjes zonder plaatjes?! :tongue: ![]() ![]() |
heej, gave wielen :D
Jan op 't 86C register had ruim 100pk aan de wielen met 36mm carbs op zijn ABU, hij gaat binnenkort met 42mm carbs naar Tovami om op de dyno afgesteld te worden. Ik denk zelf dat 38mm carbs voor een goede ABU groot zat zijn. De spruitstukken die ik voor de 16V motoren maak lever ik ook met 40mm CV carbs, en dat werkt tot nu toe prima! Aan de andere kant bepaald de Constant Vacuum carb zelf de grootte van de venturi, liever een te grote carb dan een te kleine! |
Zijn zeker mooie wieltjes! :thumbup: Ze staan em goed denk ik! Ik verwacht alleen wel dat er achter een set spoorverbreeders tussen moet...
De insteek van dit "project" is dat het een mooie strakke Polo wordt die helemaal naar mijn zin is en waarin geen compromissen zijn gesloten! In één keer goed, en wat het dan kost is natuurlijk wel belangrijk maar niet per definitie leading!! Ik geef liever 1 keer (te) veel uit zodat het gelijk goed is, dan dat ik er achteraf achter kom dat het anders of beter had gekund als ik een beetje meer had betaald... Dat het daardoor soms langer duurt is bijkomend nadeel... Heb er geen haast mee, maar wel tijd voor... Ik heb nu mijn oog laten vallen op "vlakschuivers" vooral vanwege de exclusiviteit en het voordeel die er (theoretisch)achter steekt... Maar moet je tov de gebruikelijke CV Carbs nog ergens rekening mee houden? Bedankt voor de input! :thumbup: |
vlakschuifcarbs (heb een set 42mm gehad) zijn veel moeilijker af te stellen. Als het werkt, werkt het echt goed, maar voordat je zover bent heb je echt een specialist nodig die het afstelt.
Nogmaals, lees het topic van Jan eens door op 86c.nl, hij heeft ooit ook al met een set vlakschuifcarbs op de dyno gestaan (wat heeft hij niet in zijn polo gehad kan je beter vragen :D) Ten eerste zijn de flachschiebers DUUR, en zul je op een polo blokje niet heel veel extra winst gaan halen tov CV carbs. Ten tweede: Installatie/maatvoering e.d. verschilt niet van de CV carbs, het is alleen het werkingsprincipe dat verschilt waarmee je theoretisch gezien een beter resultaat zou kunnen halen. Er zit een directe koppeling tussen je gaskabel en de gasschuif, dus zou je een betere/snellere gasreactie krijgen, MITS alles goed afgesteld is. Als je zo bezig gaat: waarom geen ITB's op de ABU? Als je toch al voor een Megajolt ontsteking wil kiezen kan je net zo goed een setje ITB's scoren en een KdFI ECU kopen. Dan heb je echt iets wat je tot in den treure kunt optimaliseren :thumbup: Setje motor ITB's kost minder dan een setje geschikte Flachschiebers, Megajolt vs. KdFI is ook geen groot verschil. |
leuke wagen !! Welkom.
|
hoe is het hier met je project? nog wat van de plannen terecht gekomen aangezien ik nu de ABU heb opgehaald ;),.,.
Gr Richard |
Quote:
Hey Richard, Ja de plannen zijn om gegaan, kon een leuk en compleet G40 blokkie uit een dealeronderhoude schadepolo kopen! En het ABU-tje heeft een goede bestemming gekregen, dus daar ben ik niet rouwig om :thumbup: Ondertussen staat ze er zo bij: Maar het is ff rustig...... hou em maar in de gaten...... ;) ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 19:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.