Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Afleiden type/ uitvoering vanuit chassisnummer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68744)

golfr32 11-04-2010 18:21

Afleiden type/ uitvoering vanuit chassisnummer

Hallo mede-forummers,

Gisterenavond heb ik een bruin dashboard opgehaald.
In het dashboard zat nog een servicemapje met wat prut erin.
Zo stond het chassisnummer ook ergens op een brief gegeven.
Aan de hand van een pagina hier op het forum ben ik al het een en ander te weten gekomen.
Nou vraag ik mij af of aan de hand van het volgnummer, het type/ uitvoering van de bewuste golf afgeleid kan worden.
Het volgnummer luidt als volgt: 287735

De auto waar het dashboard oorspronkelijk in heeft gezeten is wat mij bekend is:
- uitvoering: gesloten carrosserie, dus coach/hatchback;
- vermogen: 37 kW;
- datum eerste toelating: 18 jan. 1983
- laatst bekende kenteken volgens boekje in nederland: GN-BL-87

Heeft iemand enig idee welke uitvoering dit heeft kunnen zijn ?

Het is in ieder geval geen uitvoering met specificatie "S" erin vermeld, omdat het een 1.1 betreft.

Gr. Richard

Der Typ Siebzehn 11-04-2010 18:38

Quote:
Originally Posted by golfr32
Heeft iemand enig idee welke uitvoering dit heeft kunnen zijn ?

GL uitvoering, maar dit:

Quote:
Originally Posted by golfr32
Het is in ieder geval geen uitvoering met specificatie "S" erin vermeld, omdat het een 1.1 betreft.

was al niet meer vanaf augustus '81 (toen begon 't 82er modeljaar) toen kon ook bij 'n GL zonder "S" een 1500 motor onder de kap liggen (of dieselmotor), dat was omdat vanaf dat tijdstip andere typeringen werden gebruikt, het standaard model met 1100 cc (Golf), het standaard model met 1500 cc benzinemotor (Golf S) en het standaardmodel met dieselblok (Golf D), voor deze 3 standaarduitvoeringen kwam er toen de benaming Golf "C".

De wat luxere Golf L (1100cc), Golf LS (1500cc) Golf LD (dieselmotor), kregen voortaan de benaming Golf "CL".

En de Golf GL (1100cc) Golf GLS (1500cc) en Golf GLD (met dieselmotor) heetten voortaan alledrie Golf "GL", dat was de uitvoering met de meeste luxe.

golfr32 12-04-2010 17:09

Dat wat u mij verteld Type17, komt mij niet bekend voor.
Dus weer wat geleerd, bedankt daarvoor!

Zo langzamerhand wordt ik een beetje gek van alle type/uitvoeringsaanduidingen.

Ik ben vandaag naar de plaatselijke dealer geweest, om te vragen of zij nog wat konden achterhalen via het volgnummer.
Zij konden mij mededelen dat het een Golf C betreft.
Maja, de 'C' kan ook duiden op Coach/Sedan.

Kan misschien beter de vraag anders stellen:
Kan mij iemand vertellen bij welke uitvoeringen een bruin dashboard verkozen kon worden ?

Der Typ Siebzehn 13-04-2010 20:54

Hallo,

bruin dashboard wat standaard in 'n Golf C zat is onmogelijk, de Golf "C" was dus de basisuitvoering, daar zat altijd vanaf de fabriek 'n eenvoudig zwart hardplastic dash in.

Onderstaande is 'n Golf C dashboard

De al met wat meer "luxe" voorziene Golf CL had in principe hetzelfde dash als de "C", ook hardplastic en ook zwart, maar het paneeltje om de tacho en toerenteller/klok was bij deze messingkleurig, en dat CL dash had 'n "chrome" bies over de lengte van het dash van links naar rechts

Golf CL dashboard

Het enige dash wat bij de late Golf 1 evt. in bruin te bestellen was zat in de Golf GL, dit was 'n "zacht" dashboard, en had in tegenstelling tot de dash's van de C en de CL het handschoenvakje bovenaan met de naar boven opende klep (C en CL hadden dit dus niet) net zoals bij de GTI en de Cabrio

Golf GL dashboard

(betere foto heb ik nu niet zo snel hier kunnen vinden)
:rolleyes: Dat was de enige uitvoering waar dat "zachte" dashboard met naar boven openende klep van het handschoenkastje in bruin was.

Ik hoop dat het je nu 'n beetje duidelijk is.

Wil wel nog zeggen dat de Golf C en CL dashboarden (zonder naar boven opengaande klep dus) oorspronkelijk van de Jetta 1 zijn, bij de Jetta 1 kon zulk een dash wel "zacht" zijn, afhankelijk van de uitvoering dus, en ook in andere kleuren dan alleen maar zwart zoals bij de Golf C + CL, bij de Jetta 1 evt. waarschijnlijk dus ook in bruin.

All times are GMT +1. The time now is 16:33.