Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   busje achteraan verlagen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6870)

denhaute 30-12-2004 13:34

busje achteraan verlagen
 
hey iedereen,

eens een vraagje, als mijn spijlbusje van achter verlaag op de straight axle manier! en de veerplaten op origionele hoogte laat staan hoeveel centemeter zakt mijn busje dan??
als ik er dan van voor verlaagde spindels op leg staat mijn busje dan mooi of staat ze dan van achter lager dan van voor?
vin dat exstreem verlagen als de chris van slammedpanel en van de wouter en dergelijke wel mooi, maar vin het voor mezelf beetje laag!!!

groeten bart :wink:

Bussie komt zo 30-12-2004 16:50

Met dropped spindels voor ga je ongeveer 7,5 cm naar beneden.
voor achter zou ik het niet weten.maar dat kan je zelf opmeten.
ik denk dat je dan het verschil naar beneden gaat tussen het hart van de aandrijving van de vertragingskasten en het hart van de aandrijfas uit de versnellingsbak naar de vertragings kasten. en dat is volgens mij ook iets van 7 tot 8cm(Gegokt!!)

primer-look 30-12-2004 17:08

je kan de veerplaten niet op standaard hoogte laten. Je wielen komen dan erg scheef te staan en dan met de onderzijde naar binnen (geen porum).
Je zal je veerplaten ook aan moeten passen (wig eruit en kever patroon).

Ik heb al meerdere bussen gezien met straight axle en alleen spindels. De meeste zijn net vlak of staan achterover (wat er niet uit ziet) vindt het zelf niks.
Ik heb evt wel een mal liggen om zelf je veerplaten aan te passen (wil het ook wel voor je doen.

Je kan natuurlijk ook altijd voor IRS kiezen (meer werk) dan kan je meer kanten uit.

Suc6

dennis
www.planet.nl/~denest

denhaute 31-12-2004 07:39

hey dennis,

ga toch gebruik maken van de straight axle manier! dan zal de veerplaten ook moeten aan passen!
maar kan je me aub beetje concreter zeggen wat je dan moet doen mee de veer plaaten?
alvast bedankt!

groeten bart

volksfahrer.nl 31-12-2004 12:44

Spindels verlagen wel wat meer dan 7,5 cm...
3,5 inch, dus dat is zo'n 89 mm.

Ik zit zelf ook te denken om in ieder geval 1 versteller in te lassen in de vooras
om te voorkomen dat de bus naar achter hangt.
Kan ik er tenminste nog wat mee rommelen

Er zijn toch ook best wat bussen die wèl recht staan met straight-axle en spindels....
Hangt natuurlijk af van hoe je verenpaket is doorgezakt.

veebee 31-12-2004 12:54

naar achteren hangen is geen gezicht ik heb die van mij iets naar voren liggen, als ik hem dan beladen heb ligt hij recht (bijna), ik heb een verstelbare vooras, dropped spindles, witte kyb rondom en een straight axel en aangepaste veerplaten

denhaute 31-12-2004 13:24

alle zullen we wel zien wat het zegt en kunnen we nog zien dat ze verlaagt is! mee van voor spindels en achteraan straight axel
alle bedankt voor de reacties

groeten en de beste wensen voor het nieuwejaar en tot op KWF bart

primer-look 31-12-2004 15:24

bart,

Je platen moeten er zo komen uit te zien



Ik weet ook niet precies wat je wil. Ga je een kit kopen of ga alles zelf maken? Ik heb alles zelf gemaakt, het is gewoon een hoop werk maar wel erg leuk. Als je iets wil weten hoor ik het wel.

dennis
ps: dit zijn niet mijn platen, de mijne zijn netter, bijvoorbeeld deze sleufgaten zijn niet best.
WWW.PLANET.NL/~DENEST

denhaute 31-12-2004 17:08

dennis,

ga ze zelf proberen maken!!
maar wel gewoon eve veel zaken als van voor mee de spindels!!
moet ik dan ook zo stuk uit mijn platen zagen?

groeten bart

primer-look 31-12-2004 18:21

voor heb je geen veerplaten! je hoeft voor niet veel aan te passen met spindels alleen het volgende:

- onluchtings nippel verzetten van onder naar boven zodat je nu je slang onder kan monteren (anders kost het je direct beide slangen die breken af)
- de rechter stuurstang vervangen voor een verstelbare of de oude inkorten met 1cm en de kogels 180 graden van elkaar zetten (dus een omhoog andere naar beneden)

groet dennis

www.planet.nl/~denest

veebee 31-12-2004 18:26

die spindels moet je gewoon even bij slammedpanel.com bestellen

Bussie komt zo 31-12-2004 18:35

Quote:
Originally Posted by bertjan
die spindels moet je gewoon even bij slammedpanel.com bestellen


Nee man die kan je gewoon zelf maken. super simpel

primer-look 31-12-2004 18:49

maakt niet uit waar je je spindels vandaan haalt dan moet je nog bovenstaande doen!

btw: is idd niet echt moeilijk maar je moet echt wel wat kennis en matriaal in huis hebben en zolang je denkt dat er veerplaten voorop een bus zitten zou ik eerst maar wat dieper in de matterie duiken

groeten dennis

volksfahrer.nl 31-12-2004 18:56

Quote:
Originally Posted by primer-look
maakt niet uit waar je je spindels vandaan haalt dan moet je nog bovenstaande doen!

btw: is idd niet echt moeilijk maar je moet echt wel wat kennis en matriaal in huis hebben en zolang je denkt dat er veerplaten voorop een bus zitten zou ik eerst maar wat dieper in de matterie duiken

groeten dennis


Bart weet er genoeg vanaf om dat wel te weten hoor!
Ik denk dat dit een gevalletje vlaams/nederlands spraakverwarring is! :biggrin:

primer-look 31-12-2004 21:40

dan komt het vanzelf goed.

suc6

denhaute 02-01-2005 14:41

van een auto weet ik genoeg af! ben een automecanieker van scholig! en heb al genoeg vwkes onder handen gepakt!
maar wou hier gewoon wat meer teweten komen over het straight axle verlaging!
daar heb nog niet zoveel kennis van en zou graag wat meer van teweten komen!
alle onder tussen weet ik al wel wat vanaf!

groeten bart en de beste wensen voor het nieuwe jaar en alles wat ik jullie kan toewensen

primer-look 02-01-2005 17:54

Bart ,

Check nieuwe topic van mij. Hierin vind je een link naar een pagina op m,n site over hoe ik de straight axle heb gemaakt.

dennis


All times are GMT +1. The time now is 14:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.