Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Keerringen vervangen KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68699)

riendert 10-04-2010 15:39

Keerringen vervangen KR
 
Mannen,

Bij mijn kr blokje aan de distributie zweet er al enige tijd olie aan de distributie kant. Nu heb ik vandaag de drie keerringen gehaald bij de dealer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? kan het blok in de auto blijven en is dit zonder bijzonder gereedschap zelf te doen?

riendert 11-04-2010 11:49

Niemand dit al eens gedaan?
Gewoon beginnen en kijken hoe het gaat dus.

vwmk2driver 11-04-2010 11:54

haal de distributie en poelie's los.

bor een kleingaatje in de keering precies in het midden van de rand zeg maar.
2,5mm boortje.

draai er vervolgens een klein schroefje in en dan kun je met een tang de keering eruit trekken.

vwmk2driver 11-04-2010 11:55

controlleer ook even het lagerwerk van de hulpas,
deze lopen erg vaak stuk waardoor hij ook gaat lekken.

en tevens krijgt je hele motor minder olie druk,omdat dit de lagers zijn die als eerste gesmeerd worden en daarna je krukas.

riendert 11-04-2010 17:26

Bedankt voor de tip, van de week ga ik even kijken of ik eruit kom!

riendert 08-05-2010 12:16

Het is inmiddels allemaal gelukt!

Bluepower 08-05-2010 15:53

Heel toevallig ook een hele mooie foto-reportage gemaakt voor in de how-to sectie???

riendert 08-05-2010 15:54

nee, helaas geen camera tot mijn beschikking gehad.

vwmk2driver 08-05-2010 16:55

was het gelukt met het gaatje boren etc...

riendert 08-05-2010 18:20

Met het gaatje boren is het niet gelukt, dit heb ik wel beprobeert. Het blok zat nog in de auto dus kon eigenlijk niet zo lekker een gaatje boren. Ik heb de delen losgeschroeft en kon daarna zo de keerringen eruit pakken/tikken.

vwmk2driver 09-05-2010 09:27

Quote:
Originally Posted by riendert
Met het gaatje boren is het niet gelukt, dit heb ik wel beprobeert. Het blok zat nog in de auto dus kon eigenlijk niet zo lekker een gaatje boren. Ik heb de delen losgeschroeft en kon daarna zo de keerringen eruit pakken/tikken.


dat kan ook ja..
heb je de lagers van de hulp as ook nog gecontroleerd?deze lopen er erg vaak uit.
en gaan daarom ook lekken,je hele motor blok krijgt door deze lagerlekkage ook een lagere olie druk, dit is namelijk het allereerste lagertje vanaf het olie filter huis.


All times are GMT +1. The time now is 12:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.