sunroof inbouwen (twingo) vraag.
hoii,
ik wil graag een sunroof in me auto bouwen, en nou vroeg ik mij af is het ook mogelijk om een sunroof waar het hele dak openschuift van een twingo in te bouwen ?? zonder dat ik het carroserie aan moet passen of aan moet lassen om de carroserie te verstevigen. en hebben mensen verder ervaringen met achteraf inbouw van een sunroof ideeen, tips en opmerkingen altijd welkom :thumbup: groeten, mc gulf |
de glazen versie dus? stond er laatst een op MP.. ook een mk3
|
nee bedoelde eigenlijk de stoffen dak die geheel over het dak geplaatst moet worden,
maar ik denk zelf al dat het vrij lastig wordt omdat je anders geen stevigheid meer hebt en die auto in mekaar zakt dus dan zou ik een achteraf inbouw sunroof moeten kopen. of weet iemand of het origineel schuif kanteldak van een vento in een vent past zonder een sunroof |
al eens "twingo" in de search ingetikt?
|
of "open air" ??
|
ja is makkelijk te doen.. zijn een paar topics op het internet waar andere het ook in hebben gebouwd ;)
De randen die onder je dak(plaatmateriaal) lopen zijn voor de bolling van je dak te behouden en heeft niet heel veel zin in ''sterkte'' En zelfs meerdere die het in hebben gebouwd is dat het frame van het stoffendak zelfs steviger is als de randen van nu! |
ja twingo had ik al eens opgezocht maar dan krijg je veel treads waar het niet over het dakje gaat
ik zal nog eens op open air gaan zoeken bedankt voor de info. edit: heeft iemand mischein link voor mij, heb lopen zoeken maar vind niet echt nuttige informatie b.v.d. gr mc gulf |
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=899551
Daar staat in een post een duidelijke foto hoe het eruit ziet.. wat dus ongeveer de buitenmaat is,, Zoals kan je altijd zelf pas aftekenen enzo als je het fram erop leg(of goed uitmeten) Maar dit is dus een voorbeeld dat het zeker kan! Ook is zoiets net als wat ze daarin zeggen vannaf fabriek leverbaar geworden(sommige uitvoeringen) Dus de ene zegt zus de ander zo dat het of zwakker of sterker is.. Maar mij lijk het omdat je er een frame inzit het niks meer kan lijden omdat het naar buiten gedrukt blijft ;) uit ervaring weet ik dat de dwars steuners alleen voor het dakplaat in de bolling te houden zijn http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65033 Dit is een link ,, mischien kan je vragen ofdat die er bijvoorbeeld nog 1 heeft en ben je goedkoop klaar ;) *als je er nog geen aangeschaft hebt* |
marktplaats staat er nog 1 volgens mij ;) Heb er ook net een gekocht :D
|
Heb het 2 jaar geleden gedaan in een mk3, geen probleem.
Gat zagen, dak er in en rijden. |
bedankt voor de tips, links en info.
ga er zeker wat mee doen eerst even het "to do" lijstje verder afmaken en het cker een mooi resultaat zoals in het golfje op de picca :thumbup: greetz mc gulf |
heb je mischein ook meer foto,s van het dakje in je golf vooral dan van binnenuit,
en eventueel een korte uitleg hoe je dat gedaan hebt met de afwerking van je hemel |
All times are GMT +1. The time now is 21:02. |