![]() |
'87-er wegenbelastingvrij???
Hallo,
Ik heb even een vraagje. Mijn cabrio is officieel van 1983, maar er staat 1987 op het kentekenbewijs. Kan ik dit laten aanpassen?? aangezien een 87er niet meer wegenbelastingvrij kan zijn. Ik heb dus een oorkonde van het automuseum van volkwagen waarin staat dat deze auto dus echt van 1983 is. Auto is in 1987 op kenteken gekomen in Duitsland en 1998 geïmporteerd naar Nederland. Wie kan mij meer vertellen?? groeten Sander |
volgens mij kun je dat idd laten aanpassen,zodat de produktie datum op je kenteken komt te staan.dacht dat oudelut daar laatst een topic over heeft geopend.
probeer even op de search onder "vroeg 87er" of zoiets. |
Je krijgt op je kenteken nooit of te nimmer '83 te staan, maar dat is niet erg. Het kenteken is namelijk door de RDW uitgegeven, en die bepalen niet of je geld moet betalen per maand, dat doet namelijk de belastingdienst...
Als je deze link naar hun site volgt, kun je op een PDF-link klikken. Print vervolgens het formulier uit en vul het in. Voeg een kopie van de oorkonde bij je verzoekschrift en stuur het op. Het zou me zelfs niet verbazen als het naar een antwoordnummer moet en je er dus zelfs niet eens een postzegel op hoeft te plakken?! Ik weet niet hoe lang de auto van jou is, maar je kunt vanaf jouw eigendom zelfs alle wegenbelasting die je ná z'n 25ste verjaardag hebt betaald terugkrijgen (hoef je volgens mij zelfs niets voor te doen). Succes, en laat hier even weten hoe het afloopt, aangezien er nogal wat mensen rondlopen die niet geloven dat het zo werkt?! Voor anderen die dit eventueel willen proberen: het werkt pas vanaf de datum waarop je auto 25 jaar is geworden... |
Bedankt voor je info. Had idd je topic al gevonden over dit onderwerp en de link naar de belastingdienst. Heb alles al klaar liggen en zal morgen de documenten op de post doen.
Ik laat in dit topic en ook die jij hebt geopend over dit onderwerp even weten of dit lukt of niet. @ De Pul, bedankt voor de link @ Oudelut, bedankt voor de info -------------------------------------------------------------------------- Hallo mensen Even de proef op de som nemen. Ik heb een golf 1 cabrio: Datum eerste toelating: 09-04-1987 Datum eerste afgifte Nederland 05-06-1998 Ik heb dus een oorkonde aangevraagd bij het volkswagen automuseum. Link aanvraag oorkonde: klik HIER kosten: plus minus €35,- Deze heb ik reeds ontvangen, en hier staat op vermeld dat mijn cabrio op 30 maart 1983 gebouwd is, en op 19 april de fabriek heeft verlaten. Het formulier van de belastingdienst: Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief/ vrijstelling Link formulier belastingdienst: klik HIER (dit is een PDF-bestand) Deze heb ik vandaag tezamen op de bus gedaan. Als ik meer weet, horen jullie dat ook hier. Groeten Sander |
Heb vandaag bericht gekregen van de belastingdienst.
Mijn auto is wegenbelastingvrij!! En ik krijg ook nog geld terug. Wat wil je nog meer?! Ik ben er zeer content mee. :D Dus voor iedereen in de zelfde positie: gewoon doen! :thumbup: |
super man :thumbup:
|
Quote:
![]() Wilde eigenlijk Superman posten, maar dit plaatje stond op pagina 1 van de google-results. :D |
:goodpost:
|
Ah kijk aan. Goed bezig.
@Sander Wa Oars Welk nummer heb je ingevuld bij Vehicle ID no? Dit zijn de nummers wat op mijn golf staan. ![]() ![]() En weet toevallig iemand de motorcode van een golf 1 uit 1974 LS 1.5? Op de RDW site staat dat mijn uitvoering van de golf een 'S' is maar volgens mij heb ik een 'LS'? Het kenteken is 22-YB-85. Heb de auto in stalling staan dus kan niet de motorcode nakijken. |
Niemand?
|
@steven16v:
Fahrgestellnummer 1753047777 Typ Golf (17) Modelljahr 1975 (5) laufende Nummer 3047777 Fertigungsdatum August 1974 Ik had hier effe die Fahrgestellnummer (=chassisnummer) van je 74er laten analyseren. En wat de motorcode betreft van 'n 1500 Golf uit '74, dat is FH Handig he, die site van de Golf 1 IG ;-) |
Mooi nieuws sander :thumbup:
|
Quote:
Sorry beetje laat... Is het je een beetje duidelijk?? Succes in ieder geval. |
Quote:
Jawis. :thumbup: |
Quote:
Bijna. :) Welk nummer heb jij bij Vehicle Id ingevuld? |
Quote:
voor jou is dat deze: Fahrgestellnummer/Vehicle ID no.: 1753047777 Je heb die site nu op engels staan, maar kijk maar eens wat er staat als je hem in het duits doet. |
All times are GMT +1. The time now is 20:29. |