Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Zilvergrijs poedercoaten? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67994)

Miata 26-03-2010 19:04

Zilvergrijs poedercoaten?

hallo,
via via heeft mijn vader een adres gevonden in Duitsland om mijn velgen de poedercoaten. Graag wou ik mijn velgen zilvergrijs hebben maar dat raden ze af, en ze adviseren gewoon wit te doen dan ofzo...
Iemand enig ervaring met poedercoaten en kan het gewoon wel zilvergrijs zonder probleem of is wit gewoon toch de betere keuze?
Groeten Manu

Misha 26-03-2010 19:10

Hier mijne, week of 2 geleden gecoat.. gaat prima! Waarom raden ze het af dan?

Richard 26-03-2010 19:16

alle kleuren kunnen.. geen probleem.. is denk ik eerder omdat hij het niet op voorraad heeft en wit aanraad omdat het kosten technisch beter voor hem uit kan..

breng ze naar franeker en je kan voor 5 tientjes alle 4 velgen poedercoaten( alle ral kleuren en nog een paar zilvertinten extra)

Miata 26-03-2010 19:30

Hmm oké, dan kan het gewoon zilvergrijs.
Ik heb verder niet gehoord waarom ze zilvergrijs afraadden, waarschijnlijk dus gewoon geen voorraad of zoiets. Heb het al tegen mijn vader gezegd en hij kijkt verder nog even of het daar alsnog mogelijk is. Franeker is Friesland toch? Dat is een beetje ver vanuit Hengelo om even langs te brengen, dus dat gaat hem denk ik niet worden.
Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval :)

SpiderClass 26-03-2010 19:38

Waarschijnlijk is dit een gewoon coat bedrijf, die in de gangbare RAL kleuren coat. De kleur die normaal op licht metalen velgen zit, is een beetje metallic-achtig zilvergrijs. Dus hij coat ze dan zonder het metallic effect in dezelfde kleur grijs, hierdoor zien de velgen er net niet uit zoals je gewend bent van licht metalen velgen. En dan zal jou reactie waarschijnlijk niet zo positief wezen als je ze weer komt afhalen...

Hier zit ook een bedrijf dat coat zonder dat metallic effect, heb daar velgen van gezien in de gangbare zilvergrijs kleur en die zijn het gewoon net niet, je ziet het niet meteen, maar je ziet er wel iets raars aan.

Miata 26-03-2010 20:06

Lijkt het dan waarschijnlijk net iets doffer ofzoiets..?
Ben al beetje bezig met photoshop om ze wit te krijgen, zal volgens mij ook wel goed staan.
Hier een voorbeeldje:

En dan met de zwarte mk2 naafkapjes(ben alleen niet zo 'supergoed' met photoshop meer)

Kaj_A 26-03-2010 21:25

Je hebt ook wel een prutsfoto gemaakt om te photoshoppen :tongue:
Ik zou ze in ieder geval niet wit doen.

Misha 26-03-2010 21:30

Dan zou ik ze eerder een antraciet tintje doen.. of zwart kijkt ook altijd wel leuk op staaltjes.

Miata 27-03-2010 15:33

Ik blijf maar gewoon even rustig rondkijken voor een ander bedrijf die wel zilvergrijs wil/kan. Weet iemand toevallig nog een locatie in de omgeving van Hengelo (ov) voor niet al te hoge prijs?
@Kaj; ja, is niet echt een fijne foto, maar is de enige foto die ik heb van mijn auto met die staaltjes. Heb mijn andere velgen der nu ook al weer onder en heb geen zin om weer eens 32x aan boutjes te draaien :tongue:
@Misha; antraciet vind ik persoonlijk niet zo mooi, en zwart wordt dan weer te donker, toch bedankt :)

oettinger_18 27-03-2010 15:57

In Zwolle heb je der 1 Van gelder 4 velgjes 150 euro

Kaj_A 28-03-2010 13:49

In Enschede bij de haven zit een bedrijf die het geloof ik voor 25 euro per velg doet.

MartinGT 28-03-2010 15:29

Quote:
Originally Posted by Richard
breng ze naar franeker en je kan voor 5 tientjes alle 4 velgen poedercoaten( alle ral kleuren en nog een paar zilvertinten extra)

Worden ze dan ook gestraald van tevoren, of moet je de velgen voorbehandeld aanleveren?

All times are GMT +1. The time now is 18:42.