Fendt Fix2 ratlook....
deze fendt gebruiken wij op de zaak om niet op eigen kracht voortbewegende auto's te verplaatsen.bouwjaar begin jaren 60,technisch word ie door ons wel bijgehouden,uiterlijk niet;)vind het zelf een supergaaf ding,2cilinder diesel met open uitlaat:D:D
|
machtig dingetje. Die kleine Fendts zijn echt haast onverwoestbaar.
|
...lower it....
|
Gaaf, BBS'jes en een schroefsetje eronder en hij is af :D
Ploft wel lekker uit de uitlaat zeker??? |
ploft als een gek dat ding!
|
Buurman van m'n ouders heeft ook zo'n Fendt (in concours staat).
Hij heeft ook nog een oudere Fendt, dat schijnt een "waterverdamper" te zijn (voor de kenners ;) ) Geinig spul, ook handig voor het sneeuwschuiven 's winters !! |
ik wil nog wel eens een 2-takt diesel hebben. Een Commer ofzo.. Dat is een gaaf geluid :D
|
Quote:
bestaat dat uberhaupt? :confused: (ik dacht van niet :confused: ) (zo ja, -->je leert toch haast ook nog eens wat op dit forum :D ) |
Ja dat bestaat, Commer heeft vrachtwagens geleverd waar 2 takt dieselmotoren in zaten. Van Gendt en Loos reed hier vroeger mee, de Belgische vuilniswagens van vroeger schijnen ook van Commer te komen. Heerlijke diesel/jank. Bizar geluid.
Commer (geluid hard zetten!!) http://www.youtube.com/watch?v=mfKm...feature=related Daarnaast zijn de grotere scheepsmotoren ook 2-takt (turbo)diesels. |
Quote:
Mag je wel een nieuwe gereedschapsset voor aanschaffen voor zo'n Commer! Bloody inches ..... In mijn kraakperiode ook nog aan gesleuteld. |
m'n pa is zo'n fix 2 compleet aan het restaureren.
|
haha ik vind deze net in mn email van 2 jaar geleden!!
|
leuke foto meindert,je ratlook scooter staat er ook nog op;)
m'n baas heeft trouwens ook nog zo'n 1cil. Deutz waterverdamper staan,heb ik een keer voor de grap aan het lopen gemaakt.dat loopt echt vaag:D:D |
Eierkookmotoren :D
|
bij ons skutsje hebben ze opdrukkertjes, slepers etc.. erg mooi spul met oa lister 1 knallers, industrie en brons in slepers
|
Bij ons op school staat er een 2 slag diesel met poorten en kleppen :D ..
Dan moet je ook ff 3 keer kijken.. :screwy: |
aan de inlaatkant zitten er soms wel kleppen idd..
Een Kromhout scheepsdiesel :D Die zijn ook gaaf. Staat een opengewerkt exemplaar bij Maritieme Techniek in Delft. |
Zo'n Holder B12c (1cyl 12pk 2takt diesel) draait nog dagelijks mee tijdens de fruitpluk op t bedrijf van mn vader en broer :) Ding komt uit 1954 (!) Verder nog in de collectie: 1954 Farmall Cup, 8pk benzine/petroleum. Door mn opa nieuw gekocht :) En verder nog een Fordson Dexta die al 20 jaar uit elkaar valt van ellende maar niet wil opgeven: :rock: Allemaal geleende foto's trouwens. |
Dexta is cool, niet kapot te krijgen. Mijn schoonvader heeft ook een kleine verzameling, 3 Fordson's. Hij is voorzitter o.i.d. van de TrekkerElfstedentocht, dus rijden de Major en de Dexta jaarlijks de Elfstedentocht. En ik moet dan op de Dexta :D
En hij heeft nog een Dearborn, van rond '49? (foto is gejat) |
All times are GMT +1. The time now is 06:15. |