Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   krijg de achterbak niet meer open (sorry ben een vrouw ;) ) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67864)

LennekevL 23-03-2010 20:13

krijg de achterbak niet meer open (sorry ben een vrouw ;) )

Jullie vinden dit vast een heel domme vraag maar mijn achterklep gaat niet meer open.

Het gaat om een golf3 met centrale deurvergrendeling.

Ik heb de accu al een tijd losgehad (dat had ik ergens gelezen op een forum) maar dit hielp niet

Verder heb ik geprobeerd met een schovendraaier wat panelen los te wrikken om bij het slot te komen dit is niet gelukt

wie kan mij helpen?

alvast bedankt!

Domi 23-03-2010 20:33

Euhhh. De sleutel mischien in het achterklepslot steken en dan draaien ;)

Of heb je geen slot daar meer??

Kan ook zijn dat je pennetje is losgeschoten van het pompje. Je zal toch via de achterbank in de kofferbak moete kruipen om het paneeltej weg te halen en hem dan met de hand open te doen

LennekevL 23-03-2010 20:52

duh sleutel doet het niet meer ;)

welk paneeltje bedoel je dan?
ik zag boven het slot een paneel (best wel een grote) maar die kreeg ik er niet goed af (moet ik hier dan wat meer grof geweld gebruiken? )

onder op bij de klep zag ik een plastic richel, die heb ik er vanaf getrokken maar kwam niet echt dichter bij het slot.

kan je misschien iets duidelijker zijn
ik ben erg bang dat ik dingen sloop

MichelT 23-03-2010 21:03

in het paneeltje zit een handgreep, daar zit 1 schroefje in. Als je die eruit draait trek je hem er zo af...

LennekevL 23-03-2010 21:04

die heb ik gevonden idd
ga het morgen als het licht is proberen

thnx

indewarre 23-03-2010 23:20

over het schroefje zit nog een kapje toch? en dit is toch alleen bij een variant toch?

Jurgen Santana 23-03-2010 23:31

Kentekenplaat eraf, via een van de gaten van de kenteken bevestiging kun je de kofferbak ontgrendelen. Even bij een andere Golf kijken hoe de stangetjes zitten en voila.

breadfan83 24-03-2010 12:32

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Kentekenplaat eraf, via een van de gaten van de kenteken bevestiging kun je de kofferbak ontgrendelen. Even bij een andere Golf kijken hoe de stangetjes zitten en voila.

Die Golfjes 3 krijg je dus nog makkelijker opgengebroken dan de mk2? :D

MichelT 24-03-2010 19:44

Quote:
Originally Posted by indewarre
over het schroefje zit nog een kapje toch? en dit is toch alleen bij een variant toch?

nee en nee ;)

Darkprojectx 24-03-2010 20:15

ik gun het de mensen die hier schrijven hoe je een auto open breekt echt ZO enorm dat hun eigen auto een keer opgebroken wordt en compleet leeg gerooft wordt :thumbup:

mooi van binnenuit doen ;) netjes en met beleid ;)

jettaracing 24-03-2010 22:52

Quote:
Originally Posted by Darkprojectx
ik gun het de mensen die hier schrijven hoe je een auto open breekt echt ZO enorm dat hun eigen auto een keer opgebroken wordt en compleet leeg gerooft wordt :thumbup:

mooi van binnenuit doen ;) netjes en met beleid ;)

waarom denk je dat ik het veranderd heb bij mijn golf ;)
daar kun je van buiten iig niet meer bij .

Ik zou het ook van binnen uit proberen .

indewarre 24-03-2010 22:58

als er cv op de auto zit en als de auto op slot zit kun je de achterklep niet openmaken deze trekt het slot vacuum bij de golf 3

Jurgen Santana 24-03-2010 22:59

Quote:
Originally Posted by jettaracing
waarom denk je dat ik het veranderd heb bij mijn golf ;)
daar kun je van buiten iig niet meer bij .

Heb je ook de ruiten dichtgelast ;)

jettaracing 24-03-2010 23:00

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Heb je ook de ruiten dichtgelast ;)

:lmao:

meijer1972 26-03-2010 21:19

De oplossing is hier al aangedragen, maar ik denk nog even aan een alternatief:
Is het ook mogelijk op de slangetjes van de CV pomp los te halen en daar op te blazen of op te zuigen?

All times are GMT +1. The time now is 17:49.