Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   koppeling overzetten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67675)

ventoracer1981 19-03-2010 22:59

koppeling overzetten
 
hallo allemaal

weet iemand of het mogelijk is om de koppeling van een standaard 1.8 over te zeten naar een 2.0 GT?
graag hoor ik van jullie

mvg marcel

P.MK3Dub. 27-03-2010 12:02

Waarom zou je dat willen? Een nieuwe koppeling is het geld ook niet. Maar ik zou het nooit gedaan hebben iig.

Koppeling is ingereden op de 1.8 weet niet of hij gaat bokken als je hem over gaat zetten.

Mtdi 27-03-2010 14:32

Bak stuk?
En er een 1800 bak achterzetten?

SubdubberGT 27-03-2010 17:05

Gewoon nieuw spul erop zetten.



* ik ga ook altijd naar de sloop voor een gebruikte koppeling :tongue: *

:D

GoAzBox 28-03-2010 12:29

alles is mogelijk. de vraag is of het verstandig is!

ventoracer1981 29-03-2010 20:59

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
alles is mogelijk. de vraag is of het verstandig is!

de koppeling van de 1.8 is net nieuw(1500km)
de auto gaat weg ik neem namelijk de 2.0GT over van mn beste maat en die koppeling is niet meer wat ie geweest is!
vandaar de vraag.
ik hoor graag van je of het echt wel of niet mogelijk is!
de bak blijft dus orgineel

GoAzBox 30-03-2010 16:37

volgens mij zou het moeten passen, zijn allebei bigblocks en 4pitters.

maar....
de 2.0 koppeling is wel sterker, de 2.0 trekt toch met 23 paarden meer aan de overbrenging en das niet niets. aangezien origineel alles op elkaar berekend is qua sterkte met gewenst uithoudingsvermogen daarbij in, zal het toch verstandiger zijn een 2.0 koppeling te installeren. die van de 1.8 gaat niet zo lang mee in zo'n sterk blok

en met alle respect hoor, maar persoonlijk ben ik ook geen fan van dit soort "gepruts".
een vento GT zou je juist of origineel moeten houden, of beter moeten maken. je gaat ook geen golf 1.8 remmen op je vr6 bouwen toch? daar zet je r32 remmen op!:)

koop je toevallig de vento van Michizzel van het forum hier?

groeten,

Mtdi 30-03-2010 17:25

Koppeling van een 1.8 8V past niet op een bak van een 2.0 8V.
1.8 heeft een dunne prise as.

Thomas 31-03-2010 09:49

Ook al zou het gaan ik zou het niet doen omdat de vermogens de koppeling zouden om zeep helpen.
Ik heb mijn M-TDI wat meer pk's gegeven en de koppeling is al reeds aan het slippen...

GoAzBox 31-03-2010 14:30

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Ook al zou het gaan ik zou het niet doen omdat de vermogens de koppeling zouden om zeep helpen.
Ik heb mijn M-TDI wat meer pk's gegeven en de koppeling is al reeds aan het slippen...

precies mijn punt

Mtdi 31-03-2010 15:33

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Ook al zou het gaan ik zou het niet doen omdat de vermogens de koppeling zouden om zeep helpen.
Ik heb mijn M-TDI wat meer pk's gegeven en de koppeling is al reeds aan het slippen...

Wat voor type bak gebruik je dan?
Ik gebruik een koppeling met drukgroep van sachs is berekend op ongeveer 500 nm.
Maar wel in een 02J 6bak.

indewarre 31-03-2010 20:12

koppeling past wel zijn bijna allemaal hetzelfde en wat heb je te verliezen een paar uurtjes werk meer niet scheelt je wel ongeveer 200 euries voor een nieuwe set als je een brug hebt draai je zo de bak er onder uit wel ff met 2 man zijn ivm gewicht van de bak die is niet heel erg zwaar maar een beetje onhandig

Thomas 02-04-2010 11:31

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Wat voor type bak gebruik je dan?
Ik gebruik een koppeling met drukgroep van sachs is berekend op ongeveer 500 nm.
Maar wel in een 02J 6bak.


Kheb gewoon de originele bak en koppeling van de 1900 TDI ervoor gehangen.
Kwist heel goed dat deze uiteindelijk wel ging slippen maar zoveel werk is dat nu ook weer niet & de ombouw had toen al genoeg gekost...

Kga volgende maand even een nieuwe steken, welke ben ik nog niet echt uit.
Het beste zou zijn dat het ook ineens een zesbak werd...180km/u en meer is geen enkel probleem met de 5 bak maar de toeren zijn dan ietsje te hoog naar mijn mening.

Mtdi 02-04-2010 14:30

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Kheb gewoon de originele bak en koppeling van de 1900 TDI ervoor gehangen.
Kwist heel goed dat deze uiteindelijk wel ging slippen maar zoveel werk is dat nu ook weer niet & de ombouw had toen al genoeg gekost...

Kga volgende maand even een nieuwe steken, welke ben ik nog niet echt uit.
Het beste zou zijn dat het ook ineens een zesbak werd...180km/u en meer is geen enkel probleem met de 5 bak maar de toeren zijn dan ietsje te hoog naar mijn mening.


Jou bak heeft een 3.1 eind overbrenging,mijn 6 bak een 3.3.
Ik heb zelfs geprobeerd een 3.1 te laten maken in italie.
Maar als ik jou was hield ik mooi mijn 5 bak maar dan wel met een sachs koppeling,kost wat maar dan heb je ook wat.


@ vento racer;je kunt het beste een orginele koppeling halen,wat men ook roept.
De auto die je gaat overnemen heeft erg veel koppel en trekt binnen de kortste keren door de koppeling heen,het brengt alleen meer werk met zich mee.

succes

Domi 02-04-2010 14:35

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Koppeling van een 1.8 8V past niet op een bak van een 2.0 8V.
1.8 heeft een dunne prise as.



klopt idd. Assen zijn verschillend in dikte dus ook het gat in de koppelingsplaat.
1.8 is kleiner gat dan de 2.0.

Past dus niet. En zo heel veel vermogen meer heeft een 2.0 niet tov een 1.8.

Mtdi 02-04-2010 16:14

Quote:
Originally Posted by Domi
klopt idd. Assen zijn verschillend in dikte dus ook het gat in de koppelingsplaat.
1.8 is kleiner gat dan de 2.0.

Past dus niet. En zo heel veel vermogen meer heeft een 2.0 niet tov een 1.8.

Klopt maar 3pk maar wel meer koppel.

ventoracer1981 04-04-2010 09:18

hallo iedereen,
bedankt voor de vele reacties!!!
ik denk dat ik maar idd een goede koppeling er tussen laat zetten ipv wat ik in mijn hoofd had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mzzl marcel

indewarre 04-04-2010 12:34

gaten zijn hetzelfde check maar eens in etka die van een tdi en vr6 zijn ook het zelfde zit alleen iets verschil in de ring waar de prise-as in komt een iets hogere rand

Mtdi 04-04-2010 12:52

Je verward de 020 met 02A/O2J bakken .
Bij de tdi en vr6 bakken zijn de prise assen het zelfde.
Bij een 020 heb je een dunne en een dikke prise as.

GoAzBox 04-04-2010 14:03

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Klopt maar 3pk maar wel meer koppel.


3pk? dacht dat 1.8 66KW(90pk) had en 2.0 85KW(113pk)

dan scheelt het idd niet heel erg veel!


All times are GMT +1. The time now is 22:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.