Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   knakken bij stuuruitslag (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67460)

VWRickGTI 15-03-2010 19:34

knakken bij stuuruitslag

Heb hier al een tijdje last van, maar nu begint het wel erg te irriteren.

Als ik weg draai uit bijv. een parkeervak en dus met stuur max omgooi knakt er wat( Lees: trekken aan je stuur) Hij lijkt als of je band op een bepaald punt onder spanning komt en dan vanonder naar buiten schiet. Wat resulteerd in rukje aan je stuur.

Vandaag op een regenschtige 100 km weg, begon de auto met regelmaat. Dus wss op eenzelfde punt in de wielomloop een stuuruitslag te geven (rukje) aan je stuur.
Veerpootlagers zijn heel en goed. Moeren zitten vast bovenop.

EelcoB 15-03-2010 19:47

Pas hoorde ik ook zoiets.

Als hij stapvoets rolde en max stuurde stuurde zijn ene wiel scherper dan de andere. Dus je zag het wiel op een bepaald moment een ander hoek maken. Hij versprong iets zegmaar..

Heb jij dit ook? Kan ik het even navragen, wat het was.

VWRickGTI 15-03-2010 19:51

Ja. dat heb ik ook. Precies et zelfde! was alleen lastig te omschrijven.

Net of het wiel draait en dat die steeds meer op spanning komt. En dat deze op een bepaald punt ze spanning kwijt kan, dus naar buiten schiet.
Heb het volgens mij altijd op zelfde punt.

John 16-03-2010 21:52

Klinkt als een gebroken veer

knedel16vweber 16-03-2010 21:53

Quote:
Originally Posted by John
Klinkt als een gebroken veer

zit een 2000km oud schroefsetje onder ;)

smeerpeer 16-03-2010 22:55

Nope, het is onschuldig.
Ik heb het nu ook met de Golf en de Vento had het ook. Ik maakte me ook zorgen en had de garage waar de APK gedaan wordt en die alleen VAG produkten doen (Geen dealer) dit even te checken. Maar de monteur wist op voorhand wat het was; hij zei dat ook de Ibiza's van die leeftijd hetzelfde hebben en is iets wat bij een verre stuuruitslag "terug springt". Ik kan er effe niet meer opkomen wat ie toen zei.. :redface:

..maar het is niks om je zorgen over te maken...

Herm Schreurs 16-03-2010 23:04

Quote:
Originally Posted by smeerpeer
Nope, het is onschuldig.
Ik heb het nu ook met de Golf en de Vento had het ook. Ik maakte me ook zorgen en had de garage waar de APK gedaan wordt en die alleen VAG produkten doen (Geen dealer) dit even te checken. Maar de monteur wist op voorhand wat het was; hij zei dat ook de Ibiza's van die leeftijd hetzelfde hebben en is iets wat bij een verre stuuruitslag "terug springt". Ik kan er effe niet meer opkomen wat ie toen zei.. :redface:

..maar het is niks om je zorgen over te maken...

Hmmm...
Als mijn wiel bij een bepaalde stuuruitslag "terug zou springen" dan zou ik me ZEKER wel zorgen maken er er wat aan doen.
Kijk je fusee-kogel maar eens grondig na, waarschijnlijk heb je hier speling op.
Ook je stuurkogel zou ik nakijken, en eventueel je stuurhuis. De plastic geleiders binnenin willen met de jaren ook nog wel eens speling krijgen.
Succes ermee!

tieske_jetta 16-03-2010 23:15

of de koppelstangetjes van de stabilisatorstang was bij mijn jetta het probleem nieuwe koppelstangetjes gemonteerd en het was opgelost. Succes ermee

VWRickGTI 17-03-2010 07:56

Dus wat er eigenlijk uitkomt is alles nakijken qua ophanging.
Want wat ik allemaal al gecheckt heb is de vering, wiellagerspeling, wielbouten en fusee of deze goed vast zat. Overal ja!

Dus klinkt niet vrij ernstig. Als alles maar vast zit, gaat niets aan de wandel onder het rijden.
Binnenkort maar even wat er aan doen.

Udo 17-03-2010 08:56

Ik heb het ook.

Voor en na montage van de schroefset.

Alles ziet er verder goed uit onder de auto.

VWRickGTI 17-03-2010 09:26

Ik moet de auto nog wel laten uitlijnen. Maar had het na de montage van de set eerst niet en kwam langzaam aan opzetten.

EelcoB 17-03-2010 16:27

Ik heb het net even nagevraagt bij de persoon die het ook had.
Hij had nieuwe banden gemonteerd, en toen was het over. Hij zei dat de band gewoon over het asfalt glijdt.

Ik vind dit wel discutabel. Want helemaal kloppen doet het niet. Ik zou iid allen maar even checken. Kan een gebroken veer zijn, of het stuurhuis misschien.

Verder is er op internet niet veel over te vinden.

Succes! :thumbup:

VWRickGTI 18-03-2010 16:57

Klopt. Veer gebroken is het niet, want zit schroefsetje net pas onder en heb deze ook al bekeken.
Verder qua banden kan mis wel kloppen. Deze moet zowel uitgelijnd worden als nieuwe banden. Maar deze auto had het in het begin neit dat ik hem kocht.

gbgolf2 18-03-2010 17:55

nou als het probleem nog niet verholpen is zal ik zeggen andere steekas er in probleem opgelost want het knakken komt van een kapotte homokineet
want bij het omdraaien van het stuur dan in de bocht begint die te knakken

VWRickGTI 18-03-2010 18:18

het gaat niet om het knakken. Het gaat om het wegdraaien van de band en velgen. En daarom komt dat knakken

smeerpeer 18-03-2010 18:46

Ik heb het met de Vento en de Golf VOOR en NA de montage van de schroefset ook gehad! Staat daar dus los van.

VWRickGTI 18-03-2010 19:02

Maar nog niet achter wat et is?

All times are GMT +1. The time now is 10:50.