Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pierburg 2E3 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67404)

Mikkem 14-03-2010 15:52

Pierburg 2E3
 
De afstelling van mijn Golfje 1.3 met MH blok geeft al maanden problemen. Goed afstellen wil simpelweg niet lukken, de auto houdt in, hikt / stottert en rijdt gewoon niet lekker.

Nu zou ik graag willen weten of het in de carburateur (Pierburg 2E3) zit of in iets anders.

Heeft iemand zo'n carburateur liggen (waarvan je weet dat die goed is) die ik mag lenen om het uit te proberen?
Overnemen (als het een goede is) kan eventueel ook wat mij betreft.

DeeDub 14-03-2010 15:55

ik zit met exact hetzelfde probleem... mijne staat nu bij de garage ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Mikkem 14-03-2010 17:42

Quote:
Originally Posted by DeeDub
ik zit met exact hetzelfde probleem... mijne staat nu bij de garage ben benieuwd wat ze daar zeggen.


Universele garage, specialist of dealer?

Ben ook benieuwd naar de oplossing bij jou.

Der Ghopmeister 14-03-2010 19:25

niet een vacuum slangetje los? Heb verder met mijn 1.3 MH en 2E3 carb nooit problemen! behalve als een van de vacuum slangetjes los zitten ;)

dan kun je idd afstellen tot je een ons weegt

Mikkem 14-03-2010 19:34

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
niet een vacuum slangetje los? Heb verder met mijn 1.3 MH en 2E3 carb nooit problemen! behalve als een van de vacuum slangetjes los zitten ;)

dan kun je idd afstellen tot je een ons weegt


Los zitten ze niet, maar de slangetjes staan wel op de nominatie om vervangen te worden. Er is geen echte reden voor, maar de kosten zijn laag dus dat schot met hagel is wel te doen :redface:

DeeDub 15-03-2010 12:17

heb hem naar een gewone garage gebracht, eens kijken wat hij er van gaat zeggen.heb jij toevallig ook het vreemde verschijnsel dat na een paar minuten rijden het relais van de inlaatspruitstukverwarming begint te knetteren voor een paar seconden?

Mikkem 15-03-2010 13:15

Quote:
Originally Posted by DeeDub
heb hem naar een gewone garage gebracht, eens kijken wat hij er van gaat zeggen.heb jij toevallig ook het vreemde verschijnsel dat na een paar minuten rijden het relais van de inlaatspruitstukverwarming begint te knetteren voor een paar seconden?


Nee, dat knetteren zegt me niets. Maakt dat voor het rijden (voor, na of tijdens) nog uit?

DeeDub 15-03-2010 13:28

ja vantevoren loopt hij normaal, daarna wordt het van kwaad tot erger, hoe warmer de motor hoe slechter hij gaat lopen.op de gegeven moment loopt hij onder de 2000 a 2500 toeren helemaal niet meer.en als ik de koppeling intrap dan daalt het toerental zo erg dat hij uitvalt.

Mikkem 15-03-2010 13:30

Quote:
Originally Posted by DeeDub
ja vantevoren loopt hij normaal, daarna wordt het van kwaad tot erger, hoe warmer de motor hoe slechter hij gaat lopen.op de gegeven moment loopt hij onder de 2000 a 2500 toeren helemaal niet meer.en als ik de koppeling intrap dan daalt het toerental zo erg dat hij uitvalt.


Hmmm, da's toch weer anders dan bij mij. Mijn probleem is continue, koud en warm.

Daarnaast loopt de motor gedurende ongeveer 1 minuut beroerd na de koude start, maar dat heeft volgens mij een andere oorzaak. Was ook eerder een probleem dan het bovenstaande.

Toch benieuwd naar de oorzaak bij jou, hoop dat de garage het kan vinden.

DeeDub 15-03-2010 13:36

ik hou je op de hoogte, ben ook benieuwd wat bij jou de oorzaak is.heb je het vacuum gebeuren inmiddels al vervangen?en is je carb en gasklep schoon?

Mikkem 15-03-2010 14:16

Quote:
Originally Posted by DeeDub
ik hou je op de hoogte, ben ook benieuwd wat bij jou de oorzaak is.heb je het vacuum gebeuren inmiddels al vervangen?en is je carb en gasklep schoon?


Slangetjes moeten nog vervangen, even een goed moment voor vinden.

Carb is verder netjes schoon en pakking is ook nog goed.

martiepartie 15-03-2010 14:19

Pierburg 2E3 is een drama als er iets mis mee is. Vrij ingewikkeld en gevoelig voor storingen.

Controleer op valse lucht, dat is funest voor deze carbs. Ook de slang naar je vacuumvervroeger van de ontsteking vervangen, als je ontsteking én de carb niet goed werken loopt een 1.3'tje helemaal niet lekker.


All times are GMT +1. The time now is 00:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.