dashspeakers?
weet iemand of er speakers te koop zijn voor een golfmk2 voor in het dashbord?
ik had er gekocht maar die bleken te groot! (10cm) ik heb ff zo goed als het mogelijk was gemeten volgens mij mogen de speakertjes niet groter zijn dan ongeveer 8cm, die wederom kan ik nerges in een winkel vinden! ze beginnen allemaal met minimaal 10cm! zou ik het gat eventueel groter kunnen zagen, of moet daarvoor het dash eruit? |
ik heb voor m'n audi 8cm nokia speakers bij mercedesbenz weggehaald,kon ze ook nergens vinden...
|
mk2 is 87mm, worden door diverse merken geleverd.
Als je er niet al te hoge eisen aan stelt verkoopt Praxis (!) ze ook voor 2 tientjes ;) . |
|
Ik had destijds een compo setje van RCF (schreeuwend duur toen vond ik) De middentoners had ik in de deuren en de tweeters in het dashboard. Ik heb toen een houten plaatje pas gemaakt voor het dashboard en daar de tweeters in gemonteerd.
(Deze set had geen speaker voor de lage tonen en diende icm. andere speakers gebruikt te worden) |
Ik heb daar 3-weg speakertjes van DLS zitten. Als er een radio inzit speelt dat supermooi :D
|
Quote:
dat is idd de beste oplossing, verder kan je ook wel uit de voeten met Blaupunkt - GTx 352, kosten 4 tientjes en passen goed. Ik zou eerder voor n goedkoop composetje gaan :) je hebt redelijk leuk klinkende setjes voor 50 euro. Kost wat meer moeite om in te bouwen, maar het rendement is vele malen beter. |
Een 13 cm composet is een goede optie.
Dan met de deurbakken als speaker (roosters daarvoor zijn gewoon verkrijgbaar nieuw) en in het dashboard de tweeters. Zo heb ik het ook ingebouwd, en ben er zeer tevreden over! |
Ik heb 2 weg speakers in het dash zitten van Caliber. Die hebben meerdere keuzes daarin....
Bijvoorbeeld deze: http://www.caliber.nl/product_info....414&language=NL |
Quote:
Komt daar nog fatsoenlijk geluid uit, kan het me bijna niet voorstellen. Speakertjes van dit formaat zijn (voor zover ik weet) niet in staat tot het produceren van wat voor basgeluid dan ook. Voor de duidelijkheid: ik heb op dit moment uitsluitend de originele - dus 23 jaar oude - breedbandspeakertjes in het dash zitten en geen andere speakers in de auto. Valt niet mee om daarmee het motorgeluid te overstemmen :D |
Quote:
Klopt helemaal, deze week setje grundig speakers gehaald daar voor 21 euro :) Best aardig geluid! |
bedankt voor de tips! maandag maar ff bij praxis langs dan!
|
Quote:
Hier nog eentje. Hopen dat ze overal in het assortiment zitten. |
Quote:
Passen die dan nog een beetje netjes onder de originele kapjes? Die JBL's van 8,7cm niet in ieder geval, tweeters liggen te hoog. |
Quote:
Klopt, verwacht ook niet dat je iets van lage tonen krijgt met deze kleine speakers. Kan ook eigenlijk niet anders... Ik speel met goede dash speakers en sub achterin. Heb ook nog een heel gedoe gehad om de juiste speaker te vinden ivm het rooster, maar ook de diepte van de speaker ivm verwarming die daar ook onderdoor loopt! |
Weet iemand wat de maximale diepte is mbt inbouw? Die Caliber speakers zijn redelijk ondiep, 4.5 cm. Als je wat dieper kan, tot zeg max 6 cm is de keuze een flink stuk groter.
|
Bouwdieptes weet ik niet.
Maar ik heb in de diesel een setje kalibers steken. gewoon in orgineel gat en ik heb in de GTI een setje van pioneer waar ik een klein beetje voor heb moeten uitveilen. Bij beide gaat de orginele kap er gewoon over. :thumbup: Ik haal mijn audio meestal in roosendaal bij incar roosendaal . Grtz Jel :thumbup: |
Quote:
Denk het wel, werk zelf bij die Praxis waar ik ze gehaald heb en dat is een van de kleinere :) |
Quote:
Ja passen perfect. :) |
Quote:
Heb ze net gehaald, zien er best goed uit voor dit formaat. Laat ze voorlopig nog even netjes in de doos liggen, als de voorruit er uit gaat (zit roestrand omheen) dan kan ik er goed bij :D Goede tip! |
All times are GMT +1. The time now is 19:35. |