Wanneer tanken?
Mijn Jetta (1.8i uit '89) heeft een tank van 55 liter volgens Autoweek.nl, maar als de benzinemeter ruim in het oranje staat en ik ga tanken pas er meestal maar 45 liter in.
Betekent dit dan dat er nog gewoon 10 liter in zit en dus het metertje gewoon nogal 'pessimistische' weergave doet of is de tank gewoon niet groter en ben ik mooi optijd met tanken? |
Dat is de soort van reserve aangezien er geen lampje gaat branden zoals dat bij modernere auto's het geval is.
Ik zou hem nooit helemaal leeg rijden omdat eer waarschijnlijk beneden in de tank wat zooi kan zitten die anders voor wat verstoppingen kunnen zorgen. |
je vlotter zal waarschijnlijk niet de juiste waarde aangeven.. dat als die op de oranje zit klopt het al niet dat je ongeveer nog 10 liter over hebt gewoon een jerrycan meenemen met 5 liter benzine gewoon tank helemaal leegrijden dan kom je er achter of het de klopt..
|
Quote:
lees goed zijn verhaal.. 10 liter aan reserve.. als wijzer op de oranje zit..? dat klopt niet hoor de eerste streep van links betekent dat er nog 10 liter aan brandstof aanwezig is.. |
Quote:
NIET DOEHOEN :D Vlottertje geeft misschien niet de juiste maat aan, maar om nou de tank leeg te rijden om te weten hoeveel er echt in past :screwy: Ga je problemen mee krijgen. |
Quote:
ik weet ook wel dat het niet goed is.. :D dat er genoeg vuil zal zitten in de tank.. maar tis een oplossing maar niet de beste.. of hij kan meteen een zijn vlotter verwisselen.. en dan kijken of hij dan wel de juiste waarde aangeeft |
Welk streepje geeft 10l aan? |
zo kan 't wel? Deze heb ik er in zitten ,dan zou het begin van het rode vakje ongeveer een ltr. of 7 aangeven. |
Bij mijne in ieder geval niet. :)
Als mijne bij het allereerste witte streepje zit, is het echt de hoogste tijd om te tanken. Bij vlot bochtenwerk merk je dan namelijk al dat er wat lucht door de leidingen wordt getrokken. (dikwijls getest) |
Bij mijn Golf (1.6 uit 89) is het hetzelfde als Martiepartie aangeeft. Als de schaal begint zit er nog een liter of 7 in. Ik heb iig nog nooit meer dan 50 liter hoeven tanken, en toch de reserve op de meter ruim benut ;)
|
Quote:
goed lezen he.. :shake: staat jetta bouwjaar 89.. geen mk1 ik heb het in de handleiding gelezen.. ik neem aan dat dat dan klopt.. |
Het hangt ook af van de vorm van de tank. Meestal verloopt de meter niet lineair evenredig met de inhoud (omdat de vlotter hoogte afhankelijk is en niet afhankelijk van daadwerkelijke inhoud). Als de oppervlakte van de bodem kleiner is dan bovenaan, zal de meter realtief lang bovenin blijven staan, om op het laatst erg snel te zakken. Andersom kan ook uiteraard.
|
Nog even iets leuks. In de duitse handleiding van mijn mk2 staat dat het reserve 5 liter bedraagt.
In een nederlands boekje staat dat het reserve 10 liter bedraagt. Op de reserve moet je niet te lang rijden, ik meende ook nog wel even te kunnen rijden tot dat de auto begon te haperen en uitviel. Conclusie: tank leeg :D |
Mijn auto tijdje geschorst gehad en af en toe stationair laten draaien, sloeg op een gegeven moment af omdat de benzine op was. Jerrycan van 5 liter bijgegooid en streepje stond exact aan het einde van het oranje.. Conclusie: Reservetank is 5 liter..
good luck!:D |
Op het witte streepje LINKS naast het oranje vlak tankte ik 53.16 liter.
Dus vanaf het RECHTSE deel van het oranje vlak +/- 7 liter. :thumbup: |
Controleer eens of de piltjes op de tank en de vlotter gelijk staan
Kan best wat schelen[eigen ervaring] Als het goed is is begin van orange nog 7liter |
Bedankt voor de input en tips jungs! Zal eens de vlotter bekijken of die nog in orde is en anders blijf ik gewoon tanken rond dat punt, helemaal leeg rijden zie ik niet zitten.
|
All times are GMT +1. The time now is 03:48. |