golf2 23/12/1983
ik heb vandaag een golf2 1600cl driedeurs uit 1983 gekocht.
hij is van 23/12/1983. waar kan ik wat mee historische feiten vinden over de golf2? vrgr, berry |
|
Das een zeldzaam autootje! :thumbup:
|
ik heb hem van middag opgehaald en de teller gelijk naar de 190000km gereden.
momenteel staat hij zo in mijn garage. de motorkap, schermen, deuren en achterklep hebben schade. de carroserie is nog keihard en staat stijf van de originele vw textyl. groetjes, berry. |
Gefeliciteerd,hebben we zo'n beetje hetzelfde project :tongue:
Ik heb eergisteren(26e)een Golf MK2 met voorschade gekocht. Benieuwd hoe hij wordt,1 van de 1e Golf MK2's :) Is dat het VAG mapje op de slotplaat? |
ohw dus jij kan ook aan de klus hahaha.
is inderdaad het vag boekje, helaas niet geheel ingevuld maar toch leuk dat het erbij zit. |
mooi bouwjaar inderdaad.
heb je nog foto`s van VOOR de demontage? groet frank |
ja van de vorige eigenaar, het was niet zo dat hij echt in de prak zat hoor.
maar overal deuken in. zal eerdaags nog een paar plaatjes schieten. |
Zie ik het nou goed, heb je meteen die folie van de ramen gehaald? :thumbup:
Voor de rest een geinig wagentje toch? Veel plezier ermee ! |
Mooi auto! En ook nog van '83 dat is wel tof. Ik meende dat Golfjes uit 1983 geen stootstrippen hadden aan de zijkant, dat is later pas ingevoerd..
|
Leuk Golfje. :thumbup: Ook gaaf dat het een originele Nederlander is.
Heb zelf ook een 83er, maar die heb ik helaas zelf uit Duitsland moeten halen. Mijne heeft overigens ook zijlijsten. Naar mijn weten origineel. De spatbordverbreders op mijne zijn er wel naderhand opgezet denk ik. |
de 83er was hier en daar wat krokant ben opzoek gegaan naar een donor voor wat plaatwerk.
de donor golf2 gti 1800 8v edition one 1990 :thumbup: |
vandaag de fahrzeug indentitats-urkunde binnen gehad.
wel raar is dat hij op kenteken op 23/12/1983 als eerste ingebruiks name heeft en op de oorkonde 27/12/1983. |
Hoi, hoe vraag je zo'n fahrzeug indentitats-urkunde aan? Ik wil dat ook graag voor mij 84'er Golf, en wat zijn de kosten?
Gr |
|
Als ik zo naar de oorkonde kijk snap ik ook waarom het RDW bij importvoertuigen zo'n vreemde benaming registreert. Die cijfers staan ook voor de modelnaam p jouw oorkonde.
Mooie vondst trouwens dat golfje. Helaas ziet hij er van buiten een beetje uit als een uitgeleefd hok, maar ik weet zeker dat je er wat moois van gata maken. Succes! |
Kan ik ook een oorkonde voor mijn Golf aanvragen?
Hij is wel geimporteerd. |
Wat naast de datum nog veel aparter is, is dat je volgens de oorkonde 4 deuren hebt :D
|
Leuk man, een 83-er. Veel plezier met de golf!
Ik heb nog een GTi uit 84. Moet nog een keer mijn dagelijkse auto worden als ik een keer tijd heb.... :rolleyes: |
Quote:
Misschien dat ze toendertijd de motorkap ook als deur zagen :confused: Het fahrzeug indentitats-urkunde is erg gaaf! zo te zien komt het wel weer goed met deze 83' er :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 16:23. |