Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Golf 3 75 pk vs. 90PK (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65678)

Udo 04-02-2010 12:53

Golf 3 75 pk vs. 90PK
 
Hi, Mijn golf 3 cabrio heeft 75 pk. Ik vind hem zelf niet snel.
(Zelfs mijn T2B is een stuk sneller.)


Wat is het verschil tussen de 75 pk motor en de 1.8 90 pk?

Is er een manier om de 75 pk blok wat meer pit te geven met ori onderdelen?

(geen webers.. enzo)

Iemand dit al eens geprobeerd?

Gijs 04-02-2010 12:56

Keer onderhoud plegen? ;)

Jeff 04-02-2010 13:07

Bolku heeft een chip voor de 75 pk.

martiepartie 04-02-2010 13:08

nah, de 1.8 75pk motoren zijn dooie dingen. 90pk uit een 1.8 vond ik al niet heel indrukwekkend in een 3drs golf.

volgens mij zijn zaken als inlaat/injectie-unit gelijk, of het onderblok/nokkenas/ECU verschilt durf ik zo niet te zeggen.

Udo 04-02-2010 14:03

Quote:
Originally Posted by Gijs
Keer onderhoud plegen? ;)


Is allang gedaan ;)

Misschien heeft dit er mee te maken:

Mijn std uitlaat maakt ook een redelijk zwaar geluid. Ik heb hem op de brug gehad, en niets is lek, en geen erge roest.

Ik zal bijna denken dat er ergens een schot in de uitlaat is afgebroken.
Evt in de KAT. Dit heb ik al eens mee gemaakt bij een 307.

Wolgast 04-02-2010 14:14

Wat kan je verwachten van 75 pk in een 1100kg zware auto?
Volgens de boekjes een top van 160 en een 0-100 in 16 sec. Dat zijn idd geen topwaarden nee. Dit type motor moet het dan ook hebben van het koppel bij lage toeren (140Nm bij 2500 tpm) tegen 125Nm bij 2800 tpm bij de 1.6 met 75 pk. Dit blok heeft wel een onverwoestbaar karakter. Hoewel de 90pk versie ook beresterk is qua degelijkheid. Die heeft overigens 140Nm bij 2500tpm....Vergelijk die waarden eens met die van jou. Doet ie van jou er langer over is er iets niet helenmaal in orde. Of wordt de auto alleen voor korte ritten gebruikt? Dan zou eens een flinke rit over de snelweg wonderen -kunnen- doen

Heb zelf een TD met 75pk en ook die is allesbehalve snel. Ik heb me er bij neergelegd dat ik -bijna- overal achter aan kom kakken. En het onthaast wel lekker moet ik zeggen!

Die brom in je uitlaat is best wel karakteristiek voor het type motor wat je hebt. De Golf 1 Cabrio (1.8 90PK) die ik ook nog heb maakt met de standaard uitlaat ook een brommend geluid. En die uitlaat is nieuw....

Udo 04-02-2010 14:46

Ja dat is waar het is een zware auto. En hij kan ook niets voor niets op 91 rijden.

Ik heb net 2200km gereden in 10 dagen, dus 'korte ritten' zal het niet zijn.
Ik ga het eens testen. de 160 heb ik iig nooit gehaald want de snelweg hield op. (staat in het boekje dat de topsnelheid word behaald in de 4.. )

Die chip van Bolku heeft daar iemand ervaring mee?
Lijkt me dat het niet kan van 75 pk, met alleen een chip naar 90 pk.

Thomas 04-02-2010 16:34

Je kan met een hedendaagse wagen gemakkelijk en relatief "veilig" 30pktjes bijkrijgen met een chip...dus 15pk voor de jouwe moet wel geen probleem zijn, het is en blijft de vraag als dat het geld waard is. Als je hem echt te traag vindt gelijk je zegt dan ga je ook van 15pk bij niet euforisch worden.

dragracer 04-02-2010 18:10

Je zo u mijn topic op het VWforum eens door kunnen lezen.....

Daar staat wat ik ooit aan mijn Golf IV Cabrio 1.8 75pk gedaan heb.... ;)
Golf IV Cabrio 75pk 1.8 AAM

Darkprojectx 04-02-2010 18:35

volgens mij is gewoon de vraag wat het verschil is of waar het verschil in zit dat je met het ene 1.8 8V blok 75 pk hebt en met het andere 1.8 8V blok 90 pk.
Beide zijn standaard motoren, is met het swoppen van onderdelen er meer uit te halen?
Geen spaghetti en open filters, gewoon met standaard onderdelen
en afgebroken schotjes in een uitlaat hebben er al helemaal niets mee van doen :confused:

correct me if Im wrong

Gijs 04-02-2010 18:42

Swoppen!? :rolleyes:

Quote:
Originally Posted by Darkprojectx
volgens mij is gewoon de vraag wat het verschil is of waar het verschil in zit dat je met het ene 1.8 8V blok 75 pk hebt en met het andere 1.8 8V blok 90 pk.
Beide zijn standaard motoren, is met het swoppen van onderdelen er meer uit te halen?
Geen spaghetti en open filters, gewoon met standaard onderdelen
en afgebroken schotjes in een uitlaat hebben er al helemaal niets mee van doen :confused:

correct me if Im wrong

Die schotjes kan wel degelijk. Als deze afgebroken zijn en de doorgang blokkeren houd de motor gewoon in.

Darkprojectx 04-02-2010 19:39

Quote:
Originally Posted by Gijs
Swoppen!? :rolleyes:


Die schotjes kan wel degelijk. Als deze afgebroken zijn en de doorgang blokkeren houd de motor gewoon in.


knul, die gozert heeft een 75 pk blok en wil weten wat er anders is aan het 90 pk blok. Omdat het toch beide 1.8 8Vtjes zijn.
DAT heeft totaal niets met weggerotte schotjes in het uitlaat systeem te maken.

martiepartie 04-02-2010 22:05

Ja Jonguh, snap dat dan. :dunno: Is DarkProjectYZ dan de enige die het begrijpt? Ook de enige (2) nuttige posts in heel dit topic. :thumbup:


:D


@darkroomproject : de TS vraagt zich ook af of het normaal is dat zijn 75pk motor als 'traag' aanvoelt. Dan heeft het losse schotjes verhaal ineens wel nut. :wink: :rolleyes:


@TS; De compressieverhouding van de 75pk versies is nog lager dan de 90pk 1.8 motoren, dan zal er een andere krukas in zitten/ of andere zuigers? Via Doppel-wobber.de is dat misschien wel te achterhalen.
Ik vrees dat het makkelijker/sneller/goedkoper/doeltreffender is om een andere motor te monteren dan het vervangen van onderdelen om de 75pk versie wat kwieker te maken.

Berserker 05-02-2010 17:06

LOL @ Darkroomproject :D

Darkprojectx 05-02-2010 17:18

mja heb je weleens een snelle 75 pk gezien?

pff heb er de kracht niet meer voor.. :screwy:

succes! :thumbup:

Berserker 05-02-2010 18:28

Quote:
Originally Posted by Darkprojectx
mja heb je weleens een snelle 75 pk gezien?

pff heb er de kracht niet meer voor.. :screwy:

succes! :thumbup:


Jups maar dan niet in een golf... ;)

ArjenE 05-02-2010 18:42

mijn vriendin heeft een 66kw/90pk mk3 cabrio met een ABS blok erin,
toen we op zoek waren naar een cabrio hebben we heel wat cabrio's gezien en gereden, maar deze 90pk is beduidend vlotter dan sommige van de trage 75 pk'tjes waarmee we proef gereden hebben.
maar ja, dat moet je gewoon een beetje treffen qua blok, elke is weer anders...

Mitta 05-02-2010 19:32

Quote:
Originally Posted by Darkprojectx
mja heb je weleens een snelle 75 pk gezien?

pff heb er de kracht niet meer voor.. :screwy:

succes! :thumbup:


Voor een 75PK is mijn Golf 1 best wel snel :D

stefanebg 06-02-2010 19:13

was ff in n slaperige waas :screwy:

Nasic 07-02-2010 14:18

Quote:
Originally Posted by dragracer
Je zo u mijn topic op het VWforum eens door kunnen lezen.....

Daar staat wat ik ooit aan mijn Golf IV Cabrio 1.8 75pk gedaan heb.... ;)
Golf IV Cabrio 75pk 1.8 AAM


Kun jij zo aangeven welke nokkenassen je moet hebben? Omdat je in het verslag ook al aangeeft dat er ook niet passende types in de omloop zijn.


All times are GMT +1. The time now is 23:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.