Zeldzame kunststof onderdelen
Hoi,
Wie kan mij vertellen welke kunststof onderdelen van Volkswagens (mag ook watercooled zijn) zo onderhand niet meer te krijgen zijn, en dus erg zeldzaam? Ik heb misschien de mogelijkheid tot spuitgieten, dus ik pijl even of er behoefte is naar bepaalde onderdelen. /Johan |
Denk dat er wel behoefte gaat zijn aan de G60 verbreders voor een Golf 2.
De eindkapjes van de metalen bumpers van een Golf 1 zijn ook nergens meer te krijgen, net als die A-stijl kapjes voor dezelfde auto. Ik zelf zou graag wel wat nieuwe speakerkapjes willen hebben voor in de deurbakken van een Golf 2. En indien dit mogelijk is, nieuwe harmonica stijl pookhoezen, ook voor de mk2. |
Eind kapjes alle vw metalen bumpers,denk ik.
|
heb je foto's van de bewuste bumper eindkapjes en a-stijl kapjes?
Die verbreders, dat zijn zeker de kunstof delen over de spatbord randen heen? http://www.volksforum.com/albums/fi.../1/DSC01407.jpg Zoals op deze? |
de kappen van een intercooler met airco
|
Quote:
De eindkapjes kan je nog gewoon kopen hoor. ;) |
De spatbordverbreders die op de mk1 GTI zitten worden ook spaarzaam !!
|
Die foto klopt, alleen G60 is dus anders als de normale verbreders voor dunne deurlijsten.
|
Quote:
scirocco type 1 ook zeer wenselijk! |
Hoedenplank steunen oude type (vlak)
Zijkapjes op scharnierpunt van je stoelen (zo'n lekker haakpunt bij het achterin stappen) |
ok ik ben niet zon volkswagen kenner, ik rijd namelijk audi80, dus ik heb even geen goed beeld bij de onderdelen. Foto´s zouden fijn zijn :-)
|
kost dat jou dan niet verschrikkelijk veel geld om even een matrijs te maken?
of doe je dat op school? |
Ovaal kever spatborden ;)
|
Spuitgieten wordt interessant bij hele grote aantallen.
Wil je hier een handeltje in beginnen dan? Of maak je tijdelijke matrijzen? |
het gaat wel om degelijke stalen matrijzen. Ik wil het goed doen, anders niet. Op school kan ik waarschijnlijk gebruik maken van een cnc apparatuur. Maar ik moet eerst even een beter beeld hebben van de gezochte onderdelen.
Spatbord verbreders zijn te groot, die kunnen waarschijnlijk ook beter met andere technieken dan spuitgieten gemaakt worden. Het gaat dus wel om relatief kleine onderdelen. Wie kan mij van foto's voorzien van: - Eind kapjes alle vw metalen bumpers - Hoedenplank steunen oude type (vlak) - De kappen van een intercooler met airco - Zijkapjes op scharnierpunt van je stoelen (zo'n lekker haakpunt bij het achterin stappen) En bevestigen of die echt niet te krijgen zijn, als ze al elders gemaakt worden is het zonde van de moeite natuurlijk. |
originele nette plastic voor en achterbumpers voor een golf 1
deze zijn niet tot slecht te verkrijgen en van immitatie is de pasvorm om te huilen ;) |
hier van een gtd intercooler maar de kappen zijn het zelfde.
|
bedankt voor de foto's. Helaas zijn de kappen te groot om te spuitgieten. Heb vandaag wat research gedaan naar de eindkapjes v/d bumpers, helaas ook te groot.. :-(
Aangezien veel delen een groot formaat hebben ga ik me verdiepen in dieptrekken, daar zijn misschien meer mogelijkheden. |
Met dieptrekken zijn ook de voorschermen mogelijk? Denk dat daar wel interesse in is voor zowel golf mk1, mk2 en waarschijnlijk wel meerdere modellen! Door mij wel in ieder geval :D
|
Of maak anders een niet bestaand onderdeel...
G60 schermen voor een mk1 bijvoorbeeld... of G60 schermen voor een Golf 2 zonder dikke sideskirt en met dunne bumpers. |
All times are GMT +1. The time now is 20:18. |