tdi houd in .
hallo ..
vandeweek wezen proefrijden in golf 4 tdi ..reed perfekt . nu vanmorgen auto opgehaald , 1maal op snelweg aangekomen zag ik hem wat roken . blauw grijs en geen kracht in de motor , onderweg op pakeerplek gereden , heb ik stekker lmm erafgehaald roken was verdwenen maar steeds bij 100 km uur geen kracht . thuis aangekomen lmm gewiseld . geen resultaat uitgelezen paar fouten gereset.. en nog steeds geen kracht wie herkent dit probleem .. of weet oplossing vrgr gooigolf / |
Noodloop.. ?
En zou hem gelijk weer terug brengen.. Blauw / grijze rook kan niet goed zijn.. |
slangen van je turbo,en intercooler eens even nakijken of die allemaal nog goed vast zitten,en niet sissen als je gas geeft?kan nl ook een O-ring wezen,of slang(en) lek oid.
zo niet idd RETOUR AFZENDER ;) |
en wat waren die paar fouten dan?
zou idd even de turbo slangen nakijken als ik jou was |
klinkt idd als turbo(slang), zeker als je de lmm al hebt vervangen..
|
hallo allemaal ..
we reden idd over de snelweg en vond hem all wat roken ,,, 1 ste afslag eraff en zij de jonge hij trekt voor geen meter . als je voorzichtig gas geeft pakt hij hem niet , en als je 1 keer plank geeft pakt hij hem wel , maar boven 100 is het gebeurt helemaal geen kracht . we hebben lmm stekker eraf getrokken toen was roken voorbij en is gewissld met andere maar geen resultaat.. foutcodes .. drukinlaat spruitstuk regulatie verschil onderbroken , motor regeleenheit geblokeerd lmm kortsluiting naar aarde off open circuit . dit waren de foutcodes .. vrgr gooigolf .. |
Als ik jou was zou ik ook maar terug gaan met je auto, het kan nooit goed zijn dat de motor regel eenheid geblokeerd is. Druk inlaat spruitstuk is volgens mij een probleem met je turbo, zoals gezegd hier boven is er misschien een slang los..? Kort sluiting naar aarde zegd mij niets maar kan me voor stellen dat als je regel unit geblokeerd is dat het wellicht te maken heeft met een aarde fout/kortsluiting...?
Succes. |
hallo ,,
tis idd niet fris ,, het zou opgelost worden zij garage maar er is niks aan , denk ook zelf dat turbo overleden is.. we zullen kijken wat ze er van maken ,,terug gaat hij zoizo . eerst klaar dan praten we weer ,ze zouden voor de kosten staan zeggen ze gr gooigolf |
Heeft zo'n motor ook een EGR klep ?? Dan zou daar ook het probleem in kunnen zitten.
Had mn zwager ook (welliswaar met een Ford, maar goed) |
jep ook deze heeft een ERG klep.
|
egr kan het probleem niet geven.
Is de turbodruk sensor in je intercooler buis niet kapot. Heb vorigeweek een s3 gehad met zelfde probleem |
hallo //
die sensor heb ik nog niet geprobeerd . losse off lekke slangen heeft hij niet . als je voorzichtig rijd , en je bent op een bepaalt toeren tal . dan heb ik vreemt ratelend geluit , druk je gas weer in dan ist weg . bij dat ratelen ook roken .. en doordruken gas pakt hij hem tot 100 km , en vald dan weer dood ..geen kracht / en dat geluit kun je beetje verglijken bij diesel die bijna zijn stroom kwijt is . gaat hij ook ratelen heel apart , Quote:
|
Quote:
das dus een gevalletje noodloop, zou je de foutcodes kunnen posten. Dan kunnen we wat opzoeken. grtn yal |
foutcodes ..
luchtmassa meter .. is vervangen .1 druk inlaat spruitstuk regulatie verschil onderbroken .2 motorregel eenheit geblokkeerd3 kortsluiting naar aarde of open circuit .4 vrgr gooigolf Quote:
|
Is het al opgelost,zo ja wat was het
Heb nl ook een golf4 met z'n probleem |
All times are GMT +1. The time now is 07:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.