Winter weer, kachel probleem
Hallo,
Heb een golf 1 cabrio uit 1990 met een 2h moter. Nu wordt mijn kachel niet bloedheet in de auto...... als ik hem op stand 1 zet word het geleidelijk wel wat warm, zet ik hem nu op stand 3, dus volluit dan blaast hij veel koudere lucht....... Nu geeft hij met het pijltje van de temperatuur bijna altijd een te koude moter aan, alleen op me mfa geeft hij bv wel 90 graden aan qua olietemperatuur...... Wie kan me verder helpen...... |
Thermostaat blijft openstaan. Je koelvloeistoef kan niet op temperatuur komen. Thermostaat zit in de waterpomp.
|
Of er zit lucht in het koelsysteem (ontluchten). Of je kachelkraan zit verstopt.
|
Of de kabel zit los
Maar als het koelwater niet op temperatuur komt is het wss de thermostaat |
ik denk zelf dat het inderdaad de thermostaat is..... is dit zelf beetje gemakkelijk te doen? lees er verschillende verhalen over......
maar hoe weet ik of het koelwater wel op temperatuur komt?, aangezien de meter dat niet aangeeft,( geeft altijd een te koude temperatuur aan) maar de mfa geeft wel gewoon een goede olietemperatuur aan.... |
Bij mij is de olie ook altijd eerder op temp als het water
|
vreemd, normale benzine is de koelwater toch eerder op temp dan de olie.
normaal gaat hij open bij 87 en volledig bij 102 meende ik uit me hoofd... en op zich kan je goed bij de waterpomp, zit op de 2h toch ook onderop het blok? tenzij er stuurverkrachting voor zit :P , maar dan kan je er van onder (put / brug) wel goed bij lijkt me. |
*Hack*
Ik haak hier even op in: IK heb het id dat mijn termostaat dicht blijft ... na 5 min auto heet ( 1.6 D) dan knipperend *heet* lampje Temp in auto blijft koud (warm of koud schakelen maakt niets uit) das lekker om 5:30 langs de A73 :redface: expansie vat kookt bijna/over waar zit die thermostaat ook alweer ? aan de waterpomp of kop ? (1.6 82" D) thanx mensen * Onhack * |
Quote:
In de waterpomp aan de onderste radiateurslang[aluminium of zwart plastic bocht |
jep, heb um eergister vervangen 45 min werk :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 00:06. |