Welke lucht massa meter
Ik heb in m'n Jetta 1 een Polo GT blokje liggen, motorcode 3F.
Deze loopt nu nog op motorfiets carburateurs maar ik wil het originele Digifant II injectie systeem erop gaan zetten. Nu heb ik zo ongeveer alle onderdelen compleet behalve de luchtmassameter. Ik had er een tijdje geleden 1 van een Golf 2 met een NZ motor (Digijet) van de sloop afgetrokken, maar ik zit nu te twijfelen of dat wel werkt. Aansluiting van de stekker is hetzelfde...is de rest ook hetzelfde? Of kan ik beter 1tje van een Golf 2 GTI met een PF motor halen? (ook digifant II) |
Wat ik weet is dat ze bij een NZ vaker de computer uitwisselen met die van een 3F. Als je de lmm al hebt liggen kun je eens een poging wagen toch :)
|
.
|
volgens mij heb ik op 't 86C forum gelezen dat de LMM van een NZ gelijk is aan die van een 3F.
|
Quote:
Zoiets dacht ik ook ja... Ik ga maar gewoon kijken of het werkt, en anders haal ik er gewoon 1 van een Golf 2 GTI. |
dat de regelapparaten anders zijn zegt niets over de LMM, het enige dat die doet is het doorgeven van de hoeveelheid lucht die er door stroomt. Ik gok er zelf op dat de LMM van een 1.3 NZ eerder gelijkenissen vertoont met die van een 1.3 3F dan met die van een 1.8 PF motor.
Als het past, zet hem er op en je weet meer. In Vagcat kun je aan de onderdeelnummers ook wel herleiden of 't dezelfde is. |
die van het 1.8 blok is anders(groter) die kun je ook wel instellen dat je hem kunt gebruiken
maar is een kl*ten werk op www.clubpolo.co.uk.com zijn er wel enkele die met die lmm rijden met een 3f motor omdat ze dachten dat groter beter was daar kan je ook ergens vinden hoe je hem kan instellen maar ik denk dat je beter eentje van een 3f of nz(als die hetzelfde is) neemt |
Nou ja ik heb er nou 1 van een NZ liggen dus ik ga kijken of die goed werkt :thumbup:
(nou ja, eerst apk erop en dan die injectie bende erop bouwen :tongue: ) |
All times are GMT +1. The time now is 04:39. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.