Jetta 2 G60
Hallo,
Ik heb een weekje geleden de ex oude auto van Gemballa gekocht; een Jetta G60 uit 92 met een Eaton kompressor, spaghetti spruitstuk en aquamist injectie. Zo kocht ik hem Motorruimte is niet helemaal hetzelfde als op foto. Zit ook nog een dumpvalve op Er gaat wel het een en ander aan veranderen. Heb inmiddels al een gepolijste kleppen deksel erop gezet, en heb een gepolijste inlaat liggen die er nog op moet. Ook heb ik een set C2's liggen om te polijsten dus daar ben ik nog wel even zoet mee. Toch zijn er nog een paar kleine dingetjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen. 1. De temperatuur meter van de kvs komt niet boven een kwart uit. Dit lijkt me niet te kloppen aangezien laatst de kvs wel over kookte toen ik de dop eraf haalde. Heb inmiddels een nieuw reservoir en dop er in zitten maar geen verschil. Olie temperatuur blijft tussen de 90-100 graden. Kan het de thermostaat zijn? Lees hier op het forum eigenlijk alleen maar dat de auto's te warm worden.... 2. Verder, hoor je bij stationair draaien iets niet helemaal soepel lopen. Ik denk dat dit de waterpomp is, maar moet ik nog wat beter uitzoeken. 3. Ook is de startmotor ver heen dus mocht iemand nog iets hebben liggen tegen een vriendelijk prijsje hoor ik het graag. 4. als laatste (voor nu) de stekker op het remvloeistof reservoir, is deze alleen om het niveau aan te geven? Dus zou die kunnen vervallen met een kompleet dichte dop? bedankt |
Als de kvs op temperatuur is, moet je nooit de dop eraf halen, er staat dan druk op het systeem, dus zal er altijd water uit spuiten, ook al is hij niet op het kook-punt.
Ik kan je zo niet vertellen, of de temp-meter correct is of niet. Er is natuurlijk behoorlijk gesleuteld aan deze auto. Ik meen me te herinneren dat Gemballa ook de nodige probleempjes heeft gehad? Afijn, er zal wel het nodige aan reacties op dit topic komen. Succes met de probleempjes. Gr. Ed |
2:waterpomp,spanrol,compressor of dynamo
Loopt de krukas poelie niet tegen het onderste distributiedeksel aan 3:Let op wat voor bak erachter zit,020 stange bak of de 02A kabelbak Startmotor is verschillend 4:Is ind alleen maar voor het nivo Met de APK moet het wel werken |
ok bedankt voor jullie reacties.
idd stekker op de dop van rembekrachtiger is alleen voor niveau was ik inmiddels ook achter gekomen. Zoals je zegt golf mkII moet ik nog nader onderzoeken waar geluid vandaan komt (punt 2) Distributie kap heb ik al wel los gehad wat geen verschil maakte. Als ik stationair langzaam gas geef hoor ik het beter, en is iets wat ronddraaid. Kompressor is het niet want als ik die uitzet hoor je het ook En een startmotor, als deze dus niet altijd werkt, is het dan de moeite waard om hem eraf te halen en schoon maken of gewoon een nieuwe/2de hands? |
zo ziet de motor ruimte er nu trouwens uit; al zal die niet lang zo blijven ;)
|
Wat is er met die ene samco slang gebeurt :eek:
|
Quote:
volgens mij is het gewoon iets om de trillingen tegen te gaan want zo op de foto lijkt het alsof de buis bovenop de compressor ligt. een beugeltje maken is toch niet zo moeilijk? |
1. als de temperatuur wel hoger komt bij stationair draaien dan is vrijwel zeker de thermostaat stuk.
|
Quote:
idd het is voor trillingen. Zoals ik al zei, heb de auto net en er moet nog genoeg aan gebeuren. en Dennis, de auto loopt ook niet warm tijdens stationair draaien |
kleine updates
|
Goed bezig!
Auto was van een bekende van mij en het forum hier, motortje ziet er al een pak beter uit zo! Zelfde kleur als de mijne! :thumbup: Keep us posted! |
Kende deze auto nog helemaal niet volgens mij. Gaaf project!
|
ziet er indd wel gaaf uit
heb nogal is contact op msn met de vorige eigenaar maar hij word mooi (Y) ga zo door ! groeten chris |
bedankt ;)
heb nog een aantal dingen die op dit moment onderweg zijn naar me, en nog een paar 'losse eindjes' die ik moet afwerken, maar gaat helemaal goed komen met de Jetta denk ik. |
goed bezig met deze jet:thumbup:
|
Hey,
Ik heb een goede deal kunnen doen op een set velgen die je niet elke dag ziet. Set was inclusief adapters en zeer goede banden. Alleen zou ik wel wat meer stretch en lager profiel erop willen maar ja is vrij duur... Maten zijn 7.5J x 16" waar nu achter 205-45-16 omheenzit en voor 195-45-16. Gepolijste Mercedes velgen waarvan de gaten en naven zwart gespoten zijn. Vraagje: voor meer stretch op deze 7.5J velgenl; wat voor banden? 195-40-16 of 165-45-16? De laatste lijkt me misschien iets te veel voor een auto met boven de 180pk of niet? |
165 is veels te smal op een 7.5 j
vooral als je met een g60 rond tuft |
185/45 voor is prima. Achteraan zou ik dan hetzelfde doen, of 195/40.
Ik heb zelf 185/45 op een 7" velg. Zelf vind ik dat wel netjes staan, niet te achterlijk getrokken, en niet te hoog. |
waar haal je dan een 185 45 16" band?
Kan ik tot nu toe niet vinden...?? |
Klopt, je rijdt 16"... Is daar geen 185/40 voor?
|
All times are GMT +1. The time now is 12:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.