Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jetta 2 G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64059)

Reuvers 31-12-2009 17:16

Jetta 2 G60
 
Hallo,

Ik heb een weekje geleden de ex oude auto van Gemballa gekocht; een Jetta G60 uit 92 met een Eaton kompressor, spaghetti spruitstuk en aquamist injectie.

Zo kocht ik hem










Motorruimte is niet helemaal hetzelfde als op foto. Zit ook nog een dumpvalve op


Er gaat wel het een en ander aan veranderen.

Heb inmiddels al een gepolijste kleppen deksel erop gezet, en heb een gepolijste inlaat liggen die er nog op moet. Ook heb ik een set C2's liggen om te polijsten dus daar ben ik nog wel even zoet mee.

Toch zijn er nog een paar kleine dingetjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

1.
De temperatuur meter van de kvs komt niet boven een kwart uit. Dit lijkt me niet te kloppen aangezien laatst de kvs wel over kookte toen ik de dop eraf haalde.
Heb inmiddels een nieuw reservoir en dop er in zitten maar geen verschil.
Olie temperatuur blijft tussen de 90-100 graden.
Kan het de thermostaat zijn? Lees hier op het forum eigenlijk alleen maar dat de auto's te warm worden....

2.
Verder, hoor je bij stationair draaien iets niet helemaal soepel lopen. Ik denk dat dit de waterpomp is, maar moet ik nog wat beter uitzoeken.

3.
Ook is de startmotor ver heen dus mocht iemand nog iets hebben liggen tegen een vriendelijk prijsje hoor ik het graag.

4.
als laatste (voor nu) de stekker op het remvloeistof reservoir, is deze alleen om het niveau aan te geven? Dus zou die kunnen vervallen met een kompleet dichte dop?

bedankt

JettaPowerrr 31-12-2009 17:40

Als de kvs op temperatuur is, moet je nooit de dop eraf halen, er staat dan druk op het systeem, dus zal er altijd water uit spuiten, ook al is hij niet op het kook-punt.

Ik kan je zo niet vertellen, of de temp-meter correct is of niet. Er is natuurlijk behoorlijk gesleuteld aan deze auto. Ik meen me te herinneren dat Gemballa ook de nodige probleempjes heeft gehad?

Afijn, er zal wel het nodige aan reacties op dit topic komen.
Succes met de probleempjes.

Gr. Ed

golf mkII 16v 02-01-2010 13:44

2:waterpomp,spanrol,compressor of dynamo
Loopt de krukas poelie niet tegen het onderste distributiedeksel aan
3:Let op wat voor bak erachter zit,020 stange bak of de 02A kabelbak
Startmotor is verschillend
4:Is ind alleen maar voor het nivo
Met de APK moet het wel werken

Reuvers 02-01-2010 18:25

ok bedankt voor jullie reacties.

idd stekker op de dop van rembekrachtiger is alleen voor niveau was ik inmiddels ook achter gekomen.

Zoals je zegt golf mkII moet ik nog nader onderzoeken waar geluid vandaan komt (punt 2) Distributie kap heb ik al wel los gehad wat geen verschil maakte. Als ik stationair langzaam gas geef hoor ik het beter, en is iets wat ronddraaid. Kompressor is het niet want als ik die uitzet hoor je het ook

En een startmotor, als deze dus niet altijd werkt, is het dan de moeite waard om hem eraf te halen en schoon maken of gewoon een nieuwe/2de hands?

Reuvers 02-01-2010 18:48

zo ziet de motor ruimte er nu trouwens uit; al zal die niet lang zo blijven ;)









Domi 02-01-2010 19:23

Wat is er met die ene samco slang gebeurt :eek:

sanderz 02-01-2010 19:33

Quote:
Originally Posted by Domi
Wat is er met die ene samco slang gebeurt :eek:


volgens mij is het gewoon iets om de trillingen tegen te gaan want zo op de foto lijkt het alsof de buis bovenop de compressor ligt. een beugeltje maken is toch niet zo moeilijk?

Dennis@polo86c.nl 02-01-2010 19:51

1. als de temperatuur wel hoger komt bij stationair draaien dan is vrijwel zeker de thermostaat stuk.

Reuvers 02-01-2010 20:09

Quote:
Originally Posted by sanderz
volgens mij is het gewoon iets om de trillingen tegen te gaan want zo op de foto lijkt het alsof de buis bovenop de compressor ligt. een beugeltje maken is toch niet zo moeilijk?


idd het is voor trillingen.
Zoals ik al zei, heb de auto net en er moet nog genoeg aan gebeuren.

en Dennis, de auto loopt ook niet warm tijdens stationair draaien

Reuvers 13-01-2010 09:19

kleine updates















Dutch_Jetta_GT 13-01-2010 13:21

Goed bezig!

Auto was van een bekende van mij en het forum hier, motortje ziet er al een pak beter uit zo!

Zelfde kleur als de mijne! :thumbup:

Keep us posted!

breadfan83 13-01-2010 14:13

Kende deze auto nog helemaal niet volgens mij. Gaaf project!

chris_vwg60 13-01-2010 18:34

ziet er indd wel gaaf uit

heb nogal is contact op msn met de vorige eigenaar

maar hij word mooi (Y)

ga zo door !

groeten chris

Reuvers 14-01-2010 00:32

bedankt ;)

heb nog een aantal dingen die op dit moment onderweg zijn naar me, en nog een paar 'losse eindjes' die ik moet afwerken, maar gaat helemaal goed komen met de Jetta denk ik.

De Pul 14-01-2010 03:46

goed bezig met deze jet:thumbup:

Reuvers 22-01-2010 17:39

Hey,

Ik heb een goede deal kunnen doen op een set velgen die je niet elke dag ziet. Set was inclusief adapters en zeer goede banden. Alleen zou ik wel wat meer stretch en lager profiel erop willen maar ja is vrij duur...

Maten zijn 7.5J x 16" waar nu achter 205-45-16 omheenzit en voor 195-45-16.







Gepolijste Mercedes velgen waarvan de gaten en naven zwart gespoten zijn.

Vraagje: voor meer stretch op deze 7.5J velgenl; wat voor banden?

195-40-16 of 165-45-16? De laatste lijkt me misschien iets te veel voor een auto met boven de 180pk of niet?

tim_j 22-01-2010 17:54

165 is veels te smal op een 7.5 j

vooral als je met een g60 rond tuft

breadfan83 22-01-2010 19:37

185/45 voor is prima. Achteraan zou ik dan hetzelfde doen, of 195/40.

Ik heb zelf 185/45 op een 7" velg. Zelf vind ik dat wel netjes staan, niet te achterlijk getrokken, en niet te hoog.

Reuvers 22-01-2010 19:39

waar haal je dan een 185 45 16" band?
Kan ik tot nu toe niet vinden...??

breadfan83 22-01-2010 19:52

Klopt, je rijdt 16"... Is daar geen 185/40 voor?


All times are GMT +1. The time now is 12:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.