Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Temperatuur daalt onder nul en ik sta voor L*L! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63358)

Thomas 15-12-2009 07:25

Temperatuur daalt onder nul en ik sta voor L*L!
 
Beste vw liefhebbers

Gelijk de titel het al aangeeft, de koudere winternachten zijn net begonnen en ik zit al met een eerste probleem.

Mijn golf 3 TD heeft het moeilijk met de koudstart smorgens na een nachtje buiten slapen. Ik merkte wel al langer dat hij het steeds moeilijker had met starten. Tot vorige week was het voldoende om tijdens het starten gewoon lichtjes wat gas te geven, dat helpt nu niet meer.

Deze morge zeker een 8tal keren moeten starten voor hij aansloeg, daarna rijdt hij gelijk een klok. Ook eenmaal warm moet ik de sleutel maar om draaien en start hij al.

Graag even jullie idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Batterij lijkt mij niet aangezien hij zonder enig probleem mijn startmotor verschillende keren kan aansturen.

Ik hoor het graag.

Gegroet.

Roy 1.6 15-12-2009 07:26

Nieuwe gloeibougies plaatsen

Thomas 15-12-2009 07:35

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar ktwijfel omdat meerdere keren voorgloeien zonder te starten niets uitmaakt...

Enig idee wat deze kosten?

a.busser 15-12-2009 07:36

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af, als je het al eerder merkt, waarom dan wachten tot je stil staat...?

Thomas 15-12-2009 07:44

Quote:
Originally Posted by a.busser
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af, als je het al eerder merkt, waarom dan wachten tot je stil staat...?


en het enige wat ik hier op kan zeggen: je hebt gelijk. Maar ganse dagen hoge school, 220 km per dag rijden en juist examens achter de rug zijn wellicht de oorzaak van het uitstellen...

racers_elite 15-12-2009 16:48

ik heb hetzelfde probleem , en het ergste van al ,mijn vorige daily was een golf 1 en die heeft een enorm zware winter meegemaakt en heeft me geen dag in de steek gelaten. de vento heeft gisteren ook erg moeilijk gedaan
maar ik gebruik een trukje van mijn grootvader ( die werkte ooit in het noorden van duitsland)

nachts leg ik een oud donsdeken over het motorblok ( dus onder de kap)
smorgens het deken er vanaf halen . turn and go zonder enige probleem

1982kameiX1 15-12-2009 17:07

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Nieuwe gloeibougies plaatsen

:thumbup:
lijkt me ook een goed begin.

Larsv5 15-12-2009 17:10

Quote:
Originally Posted by racers_elite
ik heb hetzelfde probleem , en het ergste van al ,mijn vorige daily was een golf 1 en die heeft een enorm zware winter meegemaakt en heeft me geen dag in de steek gelaten. de vento heeft gisteren ook erg moeilijk gedaan
maar ik gebruik een trukje van mijn grootvader ( die werkte ooit in het noorden van duitsland)

nachts leg ik een oud donsdeken over het motorblok ( dus onder de kap)
smorgens het deken er vanaf halen . turn and go zonder enige probleem



Moet jeniet met je duffe kop die deken vergeten...... :tongue:

Steilheck 15-12-2009 20:13

Stukje uit laten steken/geeltje op je stuur

Roy 1.6 15-12-2009 20:15

Dat is een lapmiddel, eerst het probleem oplossen dan pas naar een lapmiddel kijken als het echt niet wil...

a.busser 15-12-2009 20:17

is geeen lapmiddel.... is een deken geen lap....

Mitta 15-12-2009 20:49

Quote:
Originally Posted by a.busser
is geeen lapmiddel.... is een deken geen lap....


deken is een lap stof :D

Roy 1.6 15-12-2009 20:50

Een deken kan je ook gebruiken als: Poets LAP of pannen LAP :D

Steilheck 15-12-2009 20:58

Nuja, een Deken is ook behoorlijk gelovig ... en een Lap woont in Finland

Marco 15-12-2009 21:14

kijk ook even hoe oud je accu is, als deze er al een aantal jaren in zit zou ik deze ook vervangen. Diesel heeft met starten behoorlijk wat prik nodig.

Gleobougies zijn ook niet zo gek duur, en je hebt er altijd profijt van.

mark89769 16-12-2009 16:49

Quote:
Originally Posted by Marco
kijk ook even hoe oud je accu is, als deze er al een aantal jaren in zit zou ik deze ook vervangen. Diesel heeft met starten behoorlijk wat prik nodig.

Gleobougies zijn ook niet zo gek duur, en je hebt er altijd profijt van.



vergeleken met een bezine heeft een diesel juist weinig prik nodig, gewoon de gloeibougies vervangen doet wonderen :)

obimaster 16-12-2009 16:59

mijne heeft er ook last van met dat koude weer. moet effe demareren voor hij aanslaat. ook goeibougies denken jullie? of batt?

RemyVR6 16-12-2009 17:14

Quote:
Originally Posted by mark89769
vergeleken met een bezine heeft een diesel juist weinig prik nodig, ...


:screwy: :shake: Wat een klets. Waarom heeft een diesel dan een zwaardere startaccu dan een benzine? Moet een benzine z'n bougies ook voorgloeien?

Mvg.

3wheel 16-12-2009 18:49

Quote:
Originally Posted by RemyVR6
:screwy: :shake: Wat een klets. Waarom heeft een diesel dan een zwaardere startaccu dan een benzine? Moet een benzine z'n bougies ook voorgloeien?

Mvg.


Tsja ik denk dat ie gewoon bedoeld dat er minder verbruikers zijn (geen ontsteking) en daarbij voor het gemak even vergeet dat een diesel een 2 keer zo hoge compressie heeft en daarvoor een wat zwaardere startmotor (en hogere startstroom) nodig heeft :cool:

neoninside 16-12-2009 20:42

Vergeet de deur schakelaar niet
Als die defect is dan start hij ook vervelend
Hij gloeid namelijk al voor als je de deur open doen

Eerst kijken of het wel de gloeiers zijn

En tijdens een start heeft een diesel wel degelijk meer accu capaciteit nodig
Inderdaad hogere compressie en de gloeibougies
Maar vergeet bij de TDi ook niet de gloeipennen in het koelvloeistof systeem ivm sneller verwarmen koel vloeistof (rendement is te goed van een TDi)
Totaal 7 gloeibougies dat vraagt nogal wat stroom
Er zit niet voor niets een veel zwaardere dynamo in


All times are GMT +1. The time now is 09:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.