Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   Compressor + verfspuit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63335)

Melvin 14-12-2009 17:34

Compressor + verfspuit

Ik ben eigenlijk op zoek naar een compressor met verfspuit set... Waarom? Omdat het plafond hier in de schuur een laagje lak moet hebben en ik te lui ben om dat met de hand te doen (ruwe balken + goed=goed)...

Maar, dan wil ik eigenlijk in de toekomst ook een setje velgen of een voorschermpje of weet ik wat kunnen spuiten, dat zou 2 vliegen in een klap zijn...

Heb ik dan genoeg aan een simpele compressor van de praxis (nu die michelin in de aanbieding) of een compressor van Cranenbroek met een simpele spuit met bovenbeker?

Of moet ik dan naar iets anders gaan uitkijken? Kan iemand me een beetje op weg helpen?

Thanks!

breadfan83 14-12-2009 17:37

Enige dat ik ervan weet is dat je een compressor moet hebben met een tank die groot genoeg is. Anders ben je na elke vierkante meter spuiten weer aan 't wachten tot de tank terug op druk is.

Melvin 14-12-2009 17:39

Ja nouja, ik hoef geen hele auto te spuiten dus dat maakt me niet uit... En voor dat plafonnetje maakt me dat ook niet zo heel veel uit... Alles sneller als dat met de hand doen!

breadfan83 14-12-2009 17:45

Gaat stralen trouwens ook gewoon met zo'n kleine compressor? Als je namelijk velgen wilt gaan doen, kun je misschien ook eens kijken of je niet gelijk een compressor neemt die voor verfspuiten èn stralen te gebruiken is... of zeg ik nou iets heel stoms?

Melvin 14-12-2009 17:47

Idd een goeie om rekening mee te houden! Ik heb geen idee, denk het wel ofniet?

Geert_Sneek 14-12-2009 18:02

Ik heb talloze brommers gespoten met de compressor en verfspuit. En je kan als je het een beetje door hebt echt een heel mooi resultaat behalen.

Compressor maakt niet zo veel uit, hoe groter hoe beter, maar ik heb zelf al mn brommers met een 50 liter compressor gespoten.

monark 14-12-2009 18:03

als ik bovenhands wil spuiten heb ik liever een onderbeker spuitpistool en die kan je overal bijna voor gebruiken.

gr pieter.

Marco 14-12-2009 19:48

stralen gaat wel/niet, meeste huis/tuin / keuken compressortjes hebben niet genoeg luchtopbrengst daarvoor. Moet je toch wel gaan denken aan 250l/min OUTPUT.

Laat je niks wijs maken, ze adverteren vaak met de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen...

Als je niet al teveel hoeft te stralen gaat het wel, maar niet geweldig

Melvin 14-12-2009 19:50

Oke... stralen is niet mijn eerste insteek en zal ik weinig tot niet gaan doen...

Spuiten zal hoofdzaak worden!

LuukGTI 14-12-2009 20:04

Voor spuiten is minimaal 100 liter tank aan te bevelen is mij toen ooit eens verteld. We hebben nu een compressor van precies 100 liter. Is niet te groot, en prima weg te zetten.

Heb er zelf al 2 auto's mee gespoten en is inderdaad precies genoeg (naar mijn idee nog aardig wat capaciteit over)
Voor het spuiten hoef je zeker niet de duurste te kopen, maar de allergoedkoopste spuiten geeft een hoop gedonder (ervaring mee!)
Denk ook aan een vocht afscheider! Zit er meestal niet bij, maar heb je wel nodig bij het spuiten.

Hoop dat je er iets aan hebt...;)

/edit
Vergeet ook NIET om het vocht uit je compressor te laten lopen voor je gaat spuiten.. Kan met een soort schroefje op de onderkant. :thumbup:

Marco 14-12-2009 20:22

:goodpost: bespaar idd niet op n GOEDE vochtafscheider !!

Rens*G40 20-01-2010 20:41

ik heb thuis een 24 liter compressor voor mijn kappen van mijn scooter is het gewoon goed, maar als ik er een auto mee wil spuiten kna ditd an ook gewoon?
Als ik bijvoorbeeld eerst de deuren spuit, dan de motorkap (in stappen dus)?

alvast bedankt.

Melvin 20-01-2010 20:46

Ik heb nu met een 25 liter tank + compressor al een heel plafond gespoten (40m2) en dat gaat prima... De compressor staat wel de hele tijd aan maar de druk blijft altijd boven de 3 bar en je kunt dus gewoon de hele tijd doorwerken. Ik heb nu ook geen oliedruppels of whatever gehad en heb er toch al flink wat verf doorheen gejaagd :)

Bespaar trouwens niet op een goede HVLP spuit, dat heb ik nu wel gedaan helaas haha!

All times are GMT +1. The time now is 22:03.