Resto mex --> 62'er look
Zo heb ik hem gekocht 3 jaar geleden, met de bedoeling om weer eens iets te sleutelen te hebben zonder dat je niet naar je werk kunt. De ideeen zijn nu radicaal verandert. Na dat we vorig jaar verhuisd zijn heb ik Gwenn ten huwelijk gevraagd en gezegd dat ik in een gerestaureerde kever wil trouwen en wel die van mezelf. Toen begon er een project..............ik kan alleen maar zeggen: Wist ik veel... :screwy: Mijn bedoeling is om van deze 85ér mex, die toch wel enigzins werk had toen ik uit elkaar was, een type 62 te maken met al zijn kenmerken. Ik ben al een stukje onderweg maar zal stapsgewijs hier delen posten. PS: in maart moet ie af zijn en het laswerk heb ik nog niet eens af :shake: |
Groot voordeel nu, is dat je wederhelft je de garage inschopt, in plaats van je d'r uit sleurt.
Auto niet af, geen bruiloft. :D Succes er mee, en hou ons op de hoogte! |
Komt goed Dave.
je bent al veel verder dan hier te zien is! (ik mis een hele berg foto's) |
Tijd, geld en skills. Dan komt het in orde! :D
|
Quote:
And a little bit of help from freinds... |
Mooi streven!
zit er veel laswerk aan de kever? wil je hem professioneel laten spuiten of spuit/rol je hem zelf?(anders hoop ik voor je dat je goed bevriend bent met de spuiter want strak maken en spuiten kost ook best veel tijd) Succes in ieder geval met je project, en ik heb weer iets erbij om te volgen :D |
Ik denk dat je een 66er look bedoelt...
62er look gaat je niet lukken met die grote ramen ;) |
True!
|
Klopt, maar daarvoor is het natuurlijk ook een look.
Ik doe mijn best om er iets moois van te maken. En dat zal vast wel lukken :thumbup: Quote:
|
Genoeg laswerk VWmark, genoeg....
Maar ik ben al wel een lekker eindje op weg. Het laswerk en het spuiten doe ik geheel zelf, daarna ook het schuren en polijsten, dat zal veel tijd gaan kosten daarom moet ik nu ook wel wat gaan opschieten. :wow: Quote:
|
Nadat ie eindelijkde garage in kon moest ie natuurlijk eerst gestript worden. Best pittig als dit je eerste kever is.
Ik zie werk.....veel werk... Straks nog een update? |
goed bezig, volgens mij (wat ik zo kan zien op de foto's) valt het wel mee met de roest!
ga zo verder, ben benieuwd wat eruit rolt straks:D Gr. Rob |
KLeine zichtbare plekjes worden groter als je het schijnbaar hard lijkende materiaal eromheen schoon maakt.
Quote:
|
Hier gaat de carosserie er af..... :thumbup:
Er komt al wat speling in duidelijk te zien nu: let op de bobbelige plekken op het binnenspatbord zo, die mag naar buiten Toch nog een kabel vergeten En dan heb je een bodem.....met bitumen en dat moet er af: |
veel succes met je project ! :thumbup:
ik ben aan net hetzelfde bezeg en ben al eve ver als jij ;) allleen moete mijne pas af zijn in juni ,, dit is voor mij toch de deadline :D ik volg dit zeker op ! grtz jelle |
hij is al wel een stuk verder dan hier op de fotos te zien is..
|
Zet effe een link naar jouw restotopic, dan kan ik die ook in de gaten houden
Quote:
|
Bodem strippen en kaal maken:
Hier het blokje in de spreekwoordelijke hoek gezet Versnellingsbak ook Het lijkt allemaal mee te vallen Ouderwets handwerk En dan toch nog lang ermee bezig omdat bij de kriksteunen geen hard materiaal meer te vinden is, ik graag de bodemplaten doorgelast wou hebben en dan de voorkant van de napoleonshoed niet meer bestond. Eigenlijk alleen origineel plaatwerk gebruikt om geen verschillende diktes te hebben en mierenaaier als ik ben: geen stukken oplassen maar erin en lasnaden verwijderen. En dan de creabea oplossing voor het spuiten van de bodemgroep: |
Wat ga je op de bodem spuiten? gewoon lak?
|
bodem is al gespoten denk dat dave de verschillende stadia er rustig aan op aan het zetten is nu.. dus er komt nog genoeg informatie..
|
All times are GMT +1. The time now is 17:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.