Kilometerheffing oldtimers
Dat zijn in de definitie van de kilometerheffing auto's van voor 1 januari 1987, waarvan er nu 230.000 rijden in Nederland. De Milieubeweging wil dat ook deze auto's gaan betalen per kilometer. Want juist dat soort wagens zijn viezer en dorstiger dan moderne auto's.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil geen heffing voor oldtimers omdat het denkt dat in 2018 - als de kilometerheffing geheel moet zijn ingevoerd - er niet zo meer veel auto's van voor 1987 op de weg zijn. Die wagens zijn dan 30 jaar oud. Bovendien is het lastig de moderne apparatuur in te bouwen, zegt het ministerie. Dit is volgens mij het laatste nieuws over de kilometerheffing voor oldtimers. -De milieu beweging -> :shake: -(ministerie) VW -> :thumbup: |
Kijk dat dacht ik dus ook al dat dat de reden zou zijn, en van de auto's die er nog zijn wordt maar een klein percentage echt voor woon werk verkeer gebruikt.
|
hoop dat ze bij dit besluit blijven, ik krijg anders echt emigratie neigingen.
|
@Pedaalemmer, je neemt me de woorden uit de mond. Als het allemaal zo moeilijk / onzinnig gaat, is het voor mij ook een redelijke druppel die de overvolle emmer over laat lopen hoor...
Maar het is technisch sowieso niet echt haalbaar om dit in oude auto's te maken... (afhankelijk van wat voor systeem het wordt) |
Quote:
Is dit echt zo het gaat toch gewoon om een klein kastje wat ergens wordt bevestigd, waarom zou dat niet in een oldtimer kunnen? Begrijp me goed ik hoop natuurlijk dat het idd heeeeeel lastig is :) |
Nja, eigenlijk zal het zo moeilijk ook niet zijn...
1. snelheidssignaal, je kan natuurlijk kiezen voor gps-only 2. stroomvoorziening... Dan verplicht je de 6V auto's tot een omvormer.. Maargoed, laat de overheid dit niet lezen ;) |
Quote:
Pffff wat een gedoe ik ben blij dat ik niet in de schoenen van de overheid sta. Dit is nauwelijk uit te voeren. ;) |
En gaat ook niet gebeuren let maar op... Zowiezo het hele facturingsproces wordt een regelrechte ramp (6.000.000 facturen elke maand). in een ambtelijk apparaat dat net zo flexibel is als de rug van mijn opa.
|
Quote:
Ik weet niet of dat nou wel zo'n probleem is, nu versturen ze voor de houderschapsbelasting ook regelmatig (1xper maand, 1xper 3maanden of 1x per jaar) een factuur. |
Quote:
Limburgers zijn sowieso maar reserve Duitsers en Belgen, dus de overstap is makkelijk zat gemaakt. :D |
|
All times are GMT +1. The time now is 20:36. |