Amerikaanse kentekens!!
Ik wil graag amerikaanse kentekens op me golf 3.
Wat moet ik er voor doen om deze legaal erop te krijgen? En wat zijn de kosten ervan? |
ombouwen, uitvoeren naar de US, invoeren.. voila... kosten: duizendje of 4.
|
En kan niet iets op de papieren laten veranderen?
|
amerikaanse auto kopen ben ik bang !
gr. Martijn |
Legaal gaat je niet lukken.Krijg je alleen voor elkaar als je auto ingevoerd zou zijn uit de US (of ander land waar ze maat kentekenplaat voeren)
Je kan ze wel laten maken natuurlijk,kosten zullen denk iets van 15€ per plaat zijn ofzo.Er zit dan geen officiele lamineercode in. |
Quote:
Okee dankje;) |
Kost je 70 euro boete, dus dat valt ook nog wel mee ;)
|
Quote:
It ain't a crime if you don't get caught. |
En als je nou een amerikaanse achterklep neemt, dan heb je toch ook aantoonbaar, geen ruimte voor een normale plaat?
|
ja,zo ken ik er nog 10.....
je moet een aantekening op je kentekenbewijs hebben dat ie ori. met te weinig ruimte is geleverd.heb ditzelfde gezeik met m'n kever gehad,daar zat achter zo'n vierkante joekel en voor zo'n grote broodplank,gewoon kleine blauwe plaatjes laten maken en nooit aangehouden.zal effe pics posten.....:cool: |
zo heb ik het toen opgelost,wel had ik de gele platen altijd bij me incl ducttape,als je ze ter plekke kan monteren loop je 9 van 10x de boete mis.... |
Hoe zit het dan met mijn Passat uit de US?
Deze is in 97 ingevoerd en zitten normale gele lange platen op.. Kan ik bij de RDW terecht voor opschrift op mijn kentekenbewijs? Of hoe zit dat.. |
geen idee,had gelijk met invoeren gemoeten ben ik bang voor...
|
Quote:
Als ze erop zitten dan passen ze, als er normale platen op passen krijg je (meestal) geen 18.2. |
Quote:
Kan achteraf alsnog aangepast worden . . . ik ben er toen mee bezig geweest met een US Golf 2. Je moet ze alleen wel zelf hun eigen regels voorlezen . . . Met Delorean's wordt / is het ook veelvuldig gedaan. :thumbup: |
Quote:
Een Golf 2 met 18.2 heb ik nog nooit legaal gezien. Zit een normale achterklep in. |
De een die zegt dat het wel mag en de andere weer niet :D ik zal eens vragen als ik een steekproef krijg..
Staat overigens ook niks op kenteken.. Kan ik ze wel gewoon laten maken zodat ik mijn oude kentekenplaten niet hoef in te leveren? Er zit geen lamineercode op dus lijkt mij dus van wel.. |
Quote:
Als jij je auto weer terugbouwt naar US kentekenuitsparing, zou het moeten lukken om 18.2 op kenteken te krijgen. Is al eens iemand met een 35i geweest die dat gedaan heeft. |
Quote:
Achterklep van een US is wel degelijk anders hoor !! De gaatjes van de kentekens zitten anders en er zitten 4 rubber dopjes in voor de kleine US platen. Ik heb er ondertussen een stuk of 5 uit elkaar gehaald, en allemaal hadden ze die klep . . . WEL met grote NL platen !! Quote:
Dat klopt dus niet helemaal . . . of een plaat nu wel past of niet, maakt niet uit. Bij een Golf 2 bv is het belangrijk dat je chassisnummer met een 3 begint . . . RDW zegt / weet dat een "3" staat voor een casco dat in Amerika of Mexico is gemaakt en om die reden KAN je 18:2 vermeld krijgen. De insteek voor aanpassen is anders. RDW heeft gewoon een foutje gemaakt met invoeren en zijn per abuis 18:2 vergeten te vermelden . . . voor de DeLorean's gaat het nl precies eender . . . het is even werk, maar het lukt dus wel. Ik moet even graven in het archief, maar ik heb ergens de beschrijving en de contactpersoon bij de RDW in mijn mailbox staan . . . |
Om dus op save te gaan, gewoon een US-mk3 kopen !! Dan kom je ook niet in de problemen.
|
All times are GMT +1. The time now is 21:48. |