Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf MK2 Diesel 1986 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62001)

Ralfons 11-11-2009 22:44

Golf MK2 Diesel 1986

Jep,

Nieuwe aanwinst!
Moet meer kilometers gaan maken dus opzoek gegaan naar een leuke diesel en uiteindelijk gevonden:

Betreft dus een Golf CL uit september 1986
(die wordt dus nog wél belastingvrij hé?)

141.000 km op de teller

Foto zegt meer dan 1000 woorden:

Zal binnenkort even wat meer foto's maken van ook de binnenkant enzo.

Wel even een vraagje:
Stationair vibreert het dashboard zo erg mee dat dit behoorlijk storend is. (het display van de radio wordt zelfs niet meer leesbaar). Nee, het dashboard zit niet los...

Kan ik hier wat aan doen? Wanneer ik net iets meer gas geef en net uit het stationaire toerental raak stopt het vibreren en is er niets aan de hand.
Wat kan ik hieraan doen?

Verder nog even opzoek naar een leuker velgje (mk2 gti velgjes?) met goede banden en voorlopig even zo laten.

Prettige avond!

Ralf

De Pul 11-11-2009 23:06

ziet er goed uit:thumbup: en helaas klapperen die vroege diesels stationair gigantisch idd....

Tjaap 11-11-2009 23:20

nette auto hoor... duitser?

T!m 12-11-2009 00:02

Heerlijke mk2 :thumbup:

ScareMercy 12-11-2009 00:14

Haha, super dit!! Heb hier sinds een dikke week geleden precies dezelfde bak voor de deur staan :thumbup: Alleen dan met een beige/bruin interieur en een Turbodieseltje.

De kleur/velgen/bumpers/kilometerstand en uitvoering is hetzelfde, zelfs het bouwjaar.. september 1986..

Helaas is de mijne niet zo mooi als deze en word hij als donor gebruikt :screwy:

Mooi gebakje, lekker goedkoop dieselen.. zeker over iets minder dan 2 jaar als hij belastingvrij is.. Super aankoop :D

breadfan83 12-11-2009 00:18

Ik heb afgelopen week toevallig iets gelezen over een trillingsdemper die op mk2 diesels zat. Misschien dat daar iets mee te verhelpen valt?

Die oude diesels rammelen overigens als alles in orde is ook aardig.

De auto ziet er verder heeeel erg netjes uit moet ik zeggen!

ScareMercy 12-11-2009 00:20

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik heb afgelopen week toevallig iets gelezen over een trillingsdemper die op mk2 diesels zat. Misschien dat daar iets mee te verhelpen valt?

Die oude diesels rammelen overigens als alles in orde is ook aardig.

De auto ziet er verder heeeel erg netjes uit moet ik zeggen!

Hey Chris,

Weetje toevallig waar die ongeveer zou moeten zitten? Dan zal ik morgen ff kijken. Heb vorige week nog 2 (turbo)dieselmotoren uitgebouwd en nergens iets zien zitten.. In mijn Mk1 overigens ook niet. Is wel interessant aangezien het dash van mijn Mk1 er ook (letterlijk) uittrilt.

breadfan83 12-11-2009 00:31

Dit was het topic dat ik bedoelde: http://www.volksforum.com/forum/sho...trillingsdemper

Meer dan wat er daar in staat weet ik ook niet. Het was niet echt interessant voor me omdat ik er toch niet mee te maken krijg. ;)

Turbo-Variant 12-11-2009 01:21

Stationair toerental iets hoger draaien wil wel helpen. Motorsteunen eens controleren kan ook geen kwaad.

Ook zo'n oud dieseltje hoeft niet gigantisch te trillen. Mijne ligt er ook redelijk rustig bij.

Golf1Fan 12-11-2009 01:49

Quote:
Originally Posted by Ralfons
Jep,

Nieuwe aanwinst!
Moet meer kilometers gaan maken dus opzoek gegaan naar een leuke diesel en uiteindelijk gevonden:

Betreft dus een Golf CL uit september 1986
(die wordt dus nog wél belastingvrij hé?)

141.000 km op de teller

Foto zegt meer dan 1000 woorden:

Zal binnenkort even wat meer foto's maken van ook de binnenkant enzo.

Wel even een vraagje:
Stationair vibreert het dashboard zo erg mee dat dit behoorlijk storend is. (het display van de radio wordt zelfs niet meer leesbaar). Nee, het dashboard zit niet los...

Kan ik hier wat aan doen? Wanneer ik net iets meer gas geef en net uit het stationaire toerental raak stopt het vibreren en is er niets aan de hand.
Wat kan ik hieraan doen?

Verder nog even opzoek naar een leuker velgje (mk2 gti velgjes?) met goede banden en voorlopig even zo laten.

Prettige avond!

Ralf

Hoi Ralf,

Echt een hele mooie mk2 diesel, nooit meer wegdoen! :thumbup:

Ik heb zelf, al 7 jaar, ook een mk2 diesel 1984, voor dagelijks gebruik.
Km stand 270XXX

Voor wat betreft het trillen van o.a. je dashbord, zou ik me geen zorgen maken.
Bij mijn Golf stopt het vibreren ook als ik iets gas geef.
Dat trillen is heel normaal bij de oudere Golf 2 diesels.
Ik heb een autojaarboek uit 1985 waarin de Golf 2 diesel getest wordt en daarin heeft men het ook over het trillende dashbord.

Er zit op het subframe en op de rechteraandrijfas wel een trillingsdemper.

Heb een aantal jaar geleden mijn subframe moeten vervangen en kwam tot de ontdekking dat de trillingsdemper ontbrak.
Heb de demper geplaatst, maar ik merkte geen verschil!

Onlangs heb ik de trillingsdemper (Tilgergewicht) van de rechteraandrijfas verwijderd, omdat hij was losgeraakt.
Ook nu merk ik geen verschil, het trillen is niet erger geworden.

Het trillen is natuurlijk wel vervelend, maar je zult het voor lief moeten nemen vrees ik.

Ralfons 12-11-2009 20:57

Allereerst bedankt voor de positieve reacties!

Zal binnenkort eens gaan kijken of ik een oorzaak kan vinden voor die rammel, want t is toch wel behoorlijk irritant. Bedankt iig voor de tips... en de leuke verhalen! Cd'tje luisteren is er ook niet meer bij...

Golf komt inderdaad oorspronkelijk uit Duitsland.

Verder ben ik er erg content mee :D

Meer foto's nog niet, maar ik hoop komend weekend!

Weet iemand nog een setje mk2 gti velgjes met goede banden te liggen?

Morgen 's een eindje tuffen :cool:

VW Johs 12-11-2009 21:16

knappe deizel .

jappie86 12-11-2009 21:31

godnondepinne, die is wel mooi rood!

Mister Cool 12-11-2009 22:20

Tering wat staat die er mooi bij! Dat word lekker poetsen met dat rood, wou dat mijne zo glom :D . Je kan tegen het trillen het stationair toerental een beetje hoger zetten. Veel plezier ermee in ieder geval :thumbup:

gti_power 13-11-2009 17:44

vervang je de motorsteunenm aar eens dan is het rammelen in eens een stuk minder.

stij 13-11-2009 17:50

Ralf toffe auto man rood is de shizzel :)

Dat trillen, zit er een 5 bak onder? want dan weet ik het wel ;)

Tammoh 13-11-2009 18:25

Nette kar inderdaad!

ik heb ook een golf 1.6 D uit "86 met 5 bak maar die trilt ook hoor!

Ralfons 13-11-2009 23:13

:D

Net even 120 kilometers gereden.
Ging prima allemaal!

Rammel in het dash bij stilstaan is echt irritant. Merkte ook dat je aardig meetrilt in je stoel... Dus daar moet echt even naar worden gekeken.... motorsteunen dus wellicht?

Verder...
Schakelen naar 1e versnelling gaat moeizaam... Moet dan eerst naar 2 en vanuit 2 naar 1 met behoorlijk wat kracht...

Gaat hier om een 4 versnellingsbak + 1 achteruit.
Kan het zijn dat er iets in het stangenstelsel richting versnellingsbak versleten is?

Binnenkort eens goed gaan poetsen, want er zitten wel wat doffere plekjes op.

stij 13-11-2009 23:17

Als je een 4 bak hebt is het iig niet je aandrijfas,

Misschien inderdaad je motorsteun die aan de bak zit, daar zitten ook 2 rubbers lang als die door zijn kan het ook hevig te keer.

Ralfons 16-11-2009 19:34

Zal 't eens gaan bekijken als k meer tijd heb.

In ieder geval hier nog enkele foto's voor de liefhebber:

Gisteren even de deurpanelen nader bekeken en deze waren aan de onderste 10 cm erg vochtig. Door een kier kon ik 't deurplastic los zien hangen. Deurpaneeltjes eraf gehaalt, schoon gemaakt, nieuw plastic tegen de deuren en dat is nu ook weer netjes :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 18:16.