Goede complete verlagingset?
Ik kan deze 2e hands set van supersport kopen voor 100 euro, 10.000km oud.
Voor 60 mm, achter 40 mm verlaging en tevens achter verstelbaar. -Iemand ervaring met deze set? -Is dit een nette prijs? -Is deze set zo compleet en kan hij zo onder een MK1? |
Nieuw bij BK kosten ze 200 euro, en als ik de foto's vergelijk zijn ze hetzelfde. Ik ga er dus van uit dat ze compleet zijn, buiten de bouten en moeren die je nodig hebt om de set onder je auto te bevestigen.
Of ik voor 100 euro prijsverschil echter een gebruikte set zou kopen, denk 't niet. En of ik voor 200 euro een vaste set zou kopen, denk 't ook niet. Wat ik echter uit de info op de site van BK kan opmaken, is dat ze achteraan in 5 stappen verstelbaar zijn, voren niet. |
Wat is BK?
Ik neem dat je doelt op een schroefset als alternatief. Heb je die ook voor 200 euro van dezelfde kwaliteit? Zo ja welke set is dat dan? |
Scroll eens helemaal naar boven. ;)
BK Customs, de sponsor van dit gedeelte van het forum, te zien in de banner bovenaan deze pagina, verkoopt 60/40 verlagingssets voor Golf 1, ook van Supersport, voor 200 euro nieuw. De schroefsetjes zijn duurder uiteraard, als je bij hetzelfde merk blijft. Maar voor 200 euro heb je ook al een leuke nieuwe schroefset. Voor 200 euro hoef je geen circuit-kwaliteit te verwachten, of een ontzettend comfortabele rit, maar gewoon een leuke, veilige schroefset voor dagelijks wegverkeer. |
Als die vaste set echt 10.000km oud is zou ik proberen die voor 75,- mee te krijgen. 60/40 is niet heel laag, maar is nog tot 60/60 terug te stellen. Het is niet heel laag, maar wel een stuk lager dan origineel.
Heb je voor weinig een verlagingsset. :thumbup: |
Ja dat dacht ik dus ook. Een supersport schroefset kost 378 euro. :(
Heeft iemand misschien een voorbeeld foto van een 60/40 verlaging? |
Hieronder zit een 60/40 verlaging van weitec.. hoop dat je hier wat mee kan. |
Zekers :thumbup:
|
Ik heb ook nog even zitten kijken naar een schroefset.
Volgens mij is het zo dat een schroefset een stuk stugger is dan een vaste verlagingsset? Bij een schroefset heb je namelijk 1 vaste veer die dan verschillende hoogtes aankan. Dat betekent dus dat je bij lager gaan, de veer verder indrukt en dus stugger wordt. Dit stugger worden bij lager gaan is bij een vaste set natuurlijk ook zo maar bij een vaste wordt het aantal veerringen dan wel minder omdat er vaak een kleinere veer gebruikt wordt. Bij een schroefset maak je hem kleiner door hem in te drukken wat dus veel meer ten koste gaat van je vrije veerweg. (hoeveelheid metaal tussen boven onderkant van de veer blijft gelijk bij een schroefset) Volgens mij heeft een schroefset die op 80mm staat dan ook minder vrije veerweg dan een vaste set van 80mm. Dit lijkt me dus een erg groot nadeel van een schroefset als je regelmatig met waggie wil rijden. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Werken de dure sets misschien anders zodat je wel genoeg comfort houdt? |
De veer word niet verder ingedrukt als je hem lager schroeft, hij wordt stugger omdat de demper verder wordt ingedrukt.
Maar mijn ervaring met een schroefset is dat hij pas vervelend stug wordt bij echt goed verlagen (10cm omlaag ofzo). Dus als je hem niet zo heel erg laag schroeft kan ie best comfortabel zijn. Dat was mijn Supersport set op APK hoogte ook. |
Quote:
Weet je dat zeker? Als je hier aan de middelste blauwe schijf draait (omhoog) dan wordt de veer toch verder ingedrukt? |
de veer duwet het grijze gedeelte naar beneden ;)
|
Aha, weer wat geleerd :)
|
Quote:
Ik heb de set inmiddels aangeschaft maar wat je zegt klopt niet. De veer wordt wel degelijk meer ingedrukt als er aan de blauwe schijf wordt gedraaid, omhoog dan natuurlijk. Het werkt bij een schroefset dus als volgt: Bij het omhoog draaien van de onderste stel-ring ga je de veer meer onder spanning zetten. Hierdoor zal het gewicht van de auto steeds minder van invloed zijn op het nog verder inveren van de veer als je de krik laat zakken. Op een gegeven moment zal het gewicht van de auto de veer helemaal niet meer indrukken bij het laten zakken van de krik. Simpelweg omdat de kracht die op de veer is komen te staan door het aandraaien, groter is geworden dan het gewicht van de achterkant van de auto. (Een stuiterende achterkant is het gevolg) Dit punt is áchter eerder bereikt dan vóór natuurlijk (voorkant is zwaarder) daarom is hij achter ook stugger dan voor. Hierdoor is het dus ook zo dat een schroefset het meest comfortabel is als de stel-ring op zijn laagst staat (veer zo min mogelijk ingedrukt) en de auto hierdoor dus ook op zijn laagst ligt. (tenzij de grond of de spatborden worden geraakt natuurlijk :rolleyes: ) Dat een schroefset zo werkt is toch wel een nadeel vindt ik. :( |
All times are GMT +1. The time now is 22:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.