-
-
|
Deze zgn 'roller cranks' bestonden in de jaren 60 al voor kevertjes,sjamp.
Men is daar later helemaal van terug gekomen,omdat de naaldlagers tijdens de fabricage van de kruk@s gemonteerd werden,en bij schade nooit vervangen konden worden :( Deze foto toont echter deelbare naaldlager schalen ... misschien dat het nu wel werkt ... |
toepassing (volgens roloff/matek machine onderdelen, boek van school) : overwegend bij kleine tot middelgrote toerentallen en zwenkbewegingen, bijvoorbeeld als zuigerlager, tuimellager in draaiarmen etc.. slingerassen (voertuigen)
en ze kunnen goed tegen stootbelastingen (voor een wentellager dan, want in t algemeen zijn deze daar juist gevoellig voor) ik denk dat t weinig toegepast wordt omdat ze gweoon sneller slijten dan vloeistoflagers in een krukas en zo de bedrijfszekerheid verlagen het is trouwens ook door honda toegepast in de s800, een klein sportwagentje met een 800 cc motortje dat wel 9000 rpm kon draaien zonder problemen (je ik weet t de s2000 ook maar die is 40 jr jonger) als dit gebazel niet klopt, verbeter het dan ff aub, leer ik er ook weer wat van, hoef ik nie heel da boek te lezen ;) |
Nieuw? Nooit je 50cc driewieler gesloopt zeker?
|
daar zitten ze ook nog in ja, maar die gaan nie zo lang mee als een auto meestal
|
leek mij ook al idd, meer aan slijtage onderhevig..
Gevolg daarvan is dat je teveel speling krijgt, en dus onbalans en vibraties... Not good in the long run denk ik.. |
All times are GMT +1. The time now is 00:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.