koppakking vervangen en is nu van tijd:S wat nu???
hallo ik heb vam mijn polo uit 1987 de koppakking vervangen omdat deze lek was maar nu heb ik per ongeluk de nokkenas verdraaid bij het losmaken van me tandwiel van de distributieriem
kunnen jullie mij vertellen hoe ik deze weer goed krijg ?? ikzelf kan het echt niet vinden alvast bedankt ramon |
Wat voor motor?
|
1043 cc motortje geloof motorcode k of hk ofzo ik twijfel zou het morgen kunnen weten
rijd ik ff langs me schuur groeten ramon |
Deze foto's zeggen vast genoeg.
Krukas, bij de pijl zit een inkeping in de poelie: Nokkenas, bij de pijl zit een deukje in het tandwiel: |
die moeten dus recht tegen over mekaar staan neem ik aan dan ga ik dat proberen en dan zou die het dus moeten doen ??
als dat zo is hartstikke bedankt |
nou geprobeerd maar krijg em niet op de goede stand en lukt ook niet als ik ze goed zet met een aantal graden verschil zodat ze beide gelijk zijn
krijg het niet voor elkkar hij lijkt een klep te raken kan iemand dit verklaren voor mij ????? ik snap het nu ff niet meer graag hulp ik weet het niet meer |
Krukas op de stand van de foto zetten, nokkenas op de stand van de foto zetten, riem erom, spannen en kijken of het dan nog goed is, als het dan goed lijkt, met je sleutel de motor een keer rond en als ie dan na 1 ronde nog steeds goed is ben je klaar...
Anders moet je even duidelijker uitleggen wat je wel en niet gedaan hebt, en wat wel / niet werkt / reageert! Suc6! |
dat heb ik dus geprobeerd zoals je zegt
maaaar als ik de krukas op dat 0 punt wil zetten dan lukt dat niet gemeten blijft ie er 4 cm vanaf maakt niet uit links of rechts om \ en dan draai ik de nokkenas om hem in betere stand te zetten zodat de zuigers meer ruimte hebben :screwy: weet het ook niet maar geen mogelijk heid dat ie rond gaat zonder wat te raken . zal ik me klep afgebroken hebben??? dat ie dwars ligt in me blok dat zou wat verklaren maar dat hoor ik liever niet ik post zo ff een foto hoe het er nu uit ziet |
zo staat het nu en dat zou goed moeten staan maar geen mogelijkheid helaas graag een verlossend antwoord... |
je moet even je distributieriem van het nokkenas tandwiel halen, dan zet je beide merktekens op de juiste plek. dit doe je gewoon door er aan te draaien. zowel bij de krukas als bij de nokkenas kun je dit met een sleutel doen, nokkenas sleutel 24 en krukas weet ik zo niet.
dus niet proberen het onderste teken goed te zetten als de riem er nog op ligt, omdat je zegt dat er ergens wat aanloopt. als je beide merktekens goed hebt staan kun je de distributieriem er weer opleggen en voorzichtig even een paar rondjes draaien te kijken of alles mooi vrij loopt. |
mocht dat niet lukken ga je gewoon het prenciepe van een 4takt motor na lopen.
1. je haald de bougi van de 1e cilinder (distrubutie zeide) eruit. 2. je zet het merkteken van de krukas op het pijltje zodat de 1e cilinder boven (op kantelpunt) staat. 3. nu zet je de nokkenas zo dat alle 2 de nokken naar boven wijzen, (explozie) en het merkteken ook op het pijltje staat. 4.dan kijk je of de rotor (onder je verdeler) naar de 1e cilinder wijst. 5. zo ja, dan leg je de riem erop. 6. draai de motor (MET DE HAND) langsaam rond in de juiste draairichting en loop je het proces na. dus: *zuiger gaat omlaag, roter onsteekt en geeft explosie. *zuiger gaat naar boven, uitlaatklep moet dan open gaan. *zuiger gaat omlaag, inlaatklep gaat open en spuit in. *zuiger gaat naar boven, roter ontsteekt en je bent weer van voor af aan. succes! groet frank |
heren bedankt voor de reacties maar het was iets anders ik had een klep afgebroken
dus gisteren een andere kop gehaald en die had identieke code alleen ik heb h6 en het was een h5 schijnt dus de een voor mechanische benzinepomp en de ander voor elektrische pomp dus moet nu weer een andere pomp hebben klote zooi |
All times are GMT +1. The time now is 19:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.