Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   cabrio G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60703)

Ajoep 12-10-2009 22:03

cabrio G60
 
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen:

1. Hoeveel bar aan benzine druk moet ik aan een pg G60 motor leveren om hem normaal te laten draaien?
2. Hoeveel bar aan benzine kan ik maximaal aan de blok geven zonder dat er schade optreed?
3. Ik heb een golf 2 G60 compleet en ben nu alles aan het overbouwen in mijn golf 1 cabrio. Passen de G60 aandrijfassen ook op mijn golf 1 cabrio?
4. Passen dan ook de klauwen van een golf 2 op die van mij?
5. Ik weet dat een goed werkende G-lader 0,7 Bar levert. Hoeveel bar kan ik er maximaal op zetten zonder dat ik extra grote aanpasingen op mijn blok moet doen?
6. Ik wil een rvs uitlaat erop laten bouwen maar wat is het beste diameter aan pijp waar ik dan aan moet denken?

Ik hoor het graag van jullie.

M.v.g.
Ajoep.

Wim. 13-10-2009 12:04

Je moet even contact opnemen met Bolku.
Die heeft adapters zodat de Golf Mk2 Remklauwen op je MK1 passen.
Aandrijfassen passen niet, ik heb evt wel Scirocco 16V aandrijfassen voor je..
Die hebben 100mm homokineten ipv 90mm

En hij kan je ook wel vertellen wat er motorisch mogenlijk is!

PM maar voor die assen..

Rallye-VR6t 13-10-2009 17:30

Quote:
Originally Posted by Ajoep
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen:

1. Hoeveel bar aan benzine druk moet ik aan een pg G60 motor leveren om hem normaal te laten draaien?
3,5bar
2. Hoeveel bar aan benzine kan ik maximaal aan de blok geven zonder dat er schade optreed?
Tot een 4 bar gaat zonder problemen, echter verhoging van de druk brengt hele andere problemen met zich mee, namelijk dat de inspuitdruk de cyclus van injector beinvloed. Een korte cyclus bij stationair heb je kans dat de injector niet meer goed sluit. Maar dan praatje over >4 bar.

3. Ik heb een golf 2 G60 compleet en ben nu alles aan het overbouwen in mijn golf 1 cabrio. Passen de G60 aandrijfassen ook op mijn golf 1 cabrio?
Als jij de G60 02A bak overzet past 1 as, de andere moet van een scirocco 16V zijn of laat type Cabrio met 100mm flenzen.

4. Passen dan ook de klauwen van een golf 2 op die van mij?
Ja maar de klauw is nagenoeg gelijk. De fusee past NIET.

5. Ik weet dat een goed werkende G-lader 0,7 Bar levert. Hoeveel bar kan ik er maximaal op zetten zonder dat ik extra grote aanpasingen op mijn blok moet doen?
Dat is niet een goed uitgangspunt, je moet de motor geven wat deze kan verwerken. Een hoge druk zegt niks over het vermogen van de motor. Je moet dus op een rollenbank kijken naar de vuldruk over het gehele bereik van de motor voor je daar iets zinnigs over kunt zeggen.

6. Ik wil een rvs uitlaat erop laten bouwen maar wat is het beste diameter aan pijp waar ik dan aan moet denken?
60/63mm is meeeer dan zat. Een goede flow is nog belangrijker. Ik weet 16VG60 motoren die met standaard 55mm uitlaat reden en aardig tegen de 300pk kwamen. Een 2.0 TFSI motor (niet helemaal een goede vergelijking) kan met standaard Golf 2 GTI 16V uitlaat 320pk halen.

Ik hoor het graag van jullie.

M.v.g.
Ajoep.


Doe het zo maar even :)

Ajoep 13-10-2009 21:16

Bedankt Wim en mijn dank voor Gti1-G60 is nog groter. :thumbup:

Met deze antwoorden kan ik wat meer.

Ik heb ergens gelezen dat er een klep is die benzine krijgt vanuit je benzine pomp. zorgt deze klep dan ook voor de juiste hoeveelheid druk aan je motor?
Er zit ook een terugvoer leiding op weer naar je benzine tank.

Welke aandrijfas past er wel op de korte of de lange?

De fuse passen niet kan ik dan die van mijn golf 1 erop zetten?

Ik hoor graag van jullie.
Bijvoorbaat dank.
Ajoep.

Wim. 14-10-2009 21:30

Ik heb gewoon een compleet passend setje aandrijfassen voor je ;)
En je kan gewoon met Golf 1 Fusee's rijden, maar dan moet je een adapter voor de G60 remklauwen.
Jij hebt 280mm schijven neem ik aan? die heb ik ook onder mijn Scirocco, en daar kan je bij Bolku adapters voor halen, zoals ik je al vertelde :thumbup:

Ik weet wel dat er bij mijn Audi V6 een retourklep op de fuelrail zit die de druk regelt, die klep kan je verder niet regelen en staat vast op een bepaalde druk.
Neem aan dat het bij een VW ook zo zit, meestal staat 3,5 bar geloof ik.


All times are GMT +1. The time now is 16:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.