Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf remt te hard.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60698)

Drify_mk1 12-10-2009 20:48

Golf remt te hard..
 
ik zit met een probleem! en dat is dat mijn golf met scirocco 16v remmerij te hard remt?

als de remmen afgekoeld zijn zitten ze gewoon los, en heeft het wiel bijna geen rolweerstand, maar zodra je er even mee rijd en als ze warm worden blijven de wielen vast zitten, rondom.

je hoeft het pendaal maar even aan te raken en je staat stil, en je hoort een sssst geluidje bij de bekrachtiger weg komen. ( bij warme en koude remmen )

deze remmerij zat eerst op een scirocco 16v waar ik nog mee gereden heb, en daar was het normaal.

wie heeft een oplossing??

ids 12-10-2009 22:00

word je rempedaal ook kei hard als de motor draaid?

Drify_mk1 13-10-2009 13:22

Quote:
Originally Posted by ids
word je rempedaal ook kei hard als de motor draaid?


net als anders

LRR 13-10-2009 14:59

Remkrachtverdeler achter misschien niet goed aangesloten of zo ??
Heb er ook niet zoveel sjoegel van.

Of check anders eens of je traject klopt !! Moet je even op Vagcat.com kijken bij Scirocco en dan bij Breaks, daar staan wel tekeningen van hoe het moet zitten !!

Drify_mk1 13-10-2009 15:35

Quote:
Originally Posted by LRR
Remkrachtverdeler achter misschien niet goed aangesloten of zo ??
Heb er ook niet zoveel sjoegel van.

Of check anders eens of je traject klopt !! Moet je even op Vagcat.com kijken bij Scirocco en dan bij Breaks, daar staan wel tekeningen van hoe het moet zitten !!


heb gekeken, alles zit goed zo, er zit geen remkracht verdeler op, alleen 2 remkracht begrenzers

Henk_Pigo 13-10-2009 16:46

Ik heb het ook eens gehad dat mijn remmen vast begonnen te zitten. Na het vervangen van de blokken was dit over.

Het ging om een gebruikte set schijven + blokken die ik erop had zitten. Bij het opbouwen heb ik geen rekening gehouden met welke blokken bij welke schijven hoorden en ws. zijn ze vast gaan zitten omdat ze niet op elkaar ingesleten waren...

Drify_mk1 13-10-2009 17:09

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Ik heb het ook eens gehad dat mijn remmen vast begonnen te zitten. Na het vervangen van de blokken was dit over.

Het ging om een gebruikte set schijven + blokken die ik erop had zitten. Bij het opbouwen heb ik geen rekening gehouden met welke blokken bij welke schijven hoorden en ws. zijn ze vast gaan zitten omdat ze niet op elkaar ingesleten waren...


ik heb nieuwe blokken en schijven gemonteerd

caddy '85 13-10-2009 18:04

heb je ook de goede blokken bij de goede schijven:
Dikke blokken bij ongeventieleerde schijven
Dunne blokken bij geventieleerde schijven.
mvrg

Henk_Pigo 13-10-2009 18:46

Quote:
Originally Posted by caddy '85
heb je ook de goede blokken bij de goede schijven:
Dikke blokken bij ongeventieleerde schijven
Dunne blokken bij geventieleerde schijven.
mvrg


Die vergissing zou je direct merken, die dikke blokken krijg je nooit gemonteerd met geventileerde schijven.

Hoe is de staat van de remklauwen? Zijn de zuigers nog in orde, geen roest oid?
Dat ze achter vast willen gaan zitten is een kwaal van de stalen remklauwen, hiervan roest vaak het handremmechanisme vast.

Exoskeleton 13-10-2009 19:03

Ik zou gaan voor de rebmbekrachtiger. Heb het eens voorgehad met een Skoda Fabia in de garage. Zeker als je zegt dat het over alle remmen gaat. En dat ze vanzelf beginnen te remmen... Btw slangetje van inlaat naar bekrachtiger nog ok?

hajee 13-10-2009 19:14

is dit aanlopen ná enkele keren remmen?
heb je niet dat de blokken blijven hangen op de een of andere manier?
blokken in de klauw wel goed in het vet staan?
even kijken of de blokken goed door de geleiders lopen, anders heel iets met een vijl langs de zijkant van de drager van het remblok, en daarna goed invetten met kopervet..
wat ook wel eens wil, is dat je remslangen verstopt raken doordat de binnenkant"loslaat" dan trap je er wel remvloeistof door, maar wil het niet goed terug,
dus blijven ze aangedrukt op de schijf..
als je denkt dat het rembekrachtiger is, koppel je die af, is het dan weg, ligt het probleem daar waarschijnlijk

Drify_mk1 13-10-2009 20:12

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Die vergissing zou je direct merken, die dikke blokken krijg je nooit gemonteerd met geventileerde schijven.

Hoe is de staat van de remklauwen? Zijn de zuigers nog in orde, geen roest oid?
Dat ze achter vast willen gaan zitten is een kwaal van de stalen remklauwen, hiervan roest vaak het handremmechanisme vast.


idd blokken en schijven zijn goed.

remklauwen zijn ook oke! de zuiger draai je zo, alleen druk je niet terug! zonder het ontluchtings nippel los te draaien, dit merkte ik net, hoe kan dit??? heb alles nog ontlucht zonet.

Drify_mk1 13-10-2009 20:13

Quote:
Originally Posted by Exoskeleton
Ik zou gaan voor de rebmbekrachtiger. Heb het eens voorgehad met een Skoda Fabia in de garage. Zeker als je zegt dat het over alle remmen gaat. En dat ze vanzelf beginnen te remmen... Btw slangetje van inlaat naar bekrachtiger nog ok?


slangetje is goed, wat kan er met de bekrachtiger zijn dan?? heeft het altijd goed gedaan op de scirocco, vreemd

Drify_mk1 13-10-2009 20:14

Quote:
Originally Posted by hajee
is dit aanlopen ná enkele keren remmen?
heb je niet dat de blokken blijven hangen op de een of andere manier?
blokken in de klauw wel goed in het vet staan?
even kijken of de blokken goed door de geleiders lopen, anders heel iets met een vijl langs de zijkant van de drager van het remblok, en daarna goed invetten met kopervet..
wat ook wel eens wil, is dat je remslangen verstopt raken doordat de binnenkant"loslaat" dan trap je er wel remvloeistof door, maar wil het niet goed terug,
dus blijven ze aangedrukt op de schijf..
als je denkt dat het rembekrachtiger is, koppel je die af, is het dan weg, ligt het probleem daar waarschijnlijk


ja na enkele keren remmen, als ze echt warm worden lopen ze aan, geleiders en blokken lopen heel soepel, en de busjes zitten ook los.

en als alles verstopt is, wat kun je daaraan doen ?

Exoskeleton 14-10-2009 17:12

Zitten je achterste remmen ook vast?

golf mkII 16v 14-10-2009 19:43

Ga met Hajee mee,voor de vergane slangen
Als je de ontluchtingsnippel los draaid komt er dan vloeistof?[zonder op de rem te trappen

Rooney GTI 83 14-10-2009 21:07

Op het moment dat het wiel vastzit,moet je eens de ontluchtingsnippel losdraaien. Draait het wiel dan wel makkelijk,dan blijft er dus druk op het systeem staan wat veroorzaakt wordt door een verstopte remleiding(flexibele),of je compensatiegaatje in je hoofdremcilinder blijft afgesloten,zodat de remvloeistof niet terug het reservoir kan instromen.

Stijn 14-10-2009 21:18

Heb je ook iets vervangen bij de hoofdremcylinder? Hoofdremcylinder zelf, hele remunit, of pedaal?

Drify_mk1 15-10-2009 11:21

Quote:
Originally Posted by Exoskeleton
Zitten je achterste remmen ook vast?


ja achter zitten ze ook vast

Drify_mk1 15-10-2009 11:22

Quote:
Originally Posted by Stijn
Heb je ook iets vervangen bij de hoofdremcylinder? Hoofdremcylinder zelf, hele remunit, of pedaal?



ik heb niks vervangen. alles komt uit een scirocco pandalen enz


All times are GMT +1. The time now is 05:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.