Motorblok laten reviseren Golf Country 1.8 Chome Edition
Hallo,
Vorig jaar heb ik mijn VW Golf 1.8 Country gekocht, maar sinds een tijdje maakt het motor steeds meer herrie helaas. Ik voel het niet tijdens het rijden, maar is zeker hoorbaar. Schrapend geluid, ben bang dat dit blok het niet lang uit gaat houden, al rij ik zo door. Tevens als ik de olievuldop er op dat moment afhaal, dan slaat de motor af? Niet goed!! Morgen gaat de auto naar de garage, maar ik ben bang dat dit blok of gereviseerd moet worden of een nieuw blok erin moet. Nu heb ik te weinig ervaring om dit blok eruit te halen, en een andere erin te zetten. Op dit forum zijn er meerdere met een Golf Country of die een blok gedemonteerd en gemonteerd hebben, en ik hoop dat iemand mij met de volgende vragen kan helpen, namelijk: 1.) Is het blok van een Golf 2 country hetzelfde als van een normale golf 2? Excl. Versnellingsbak, en de syncro aandrijving. 2.) Wat kost het om het blok te laten demonteren, reviseren, en weer monteren. Staat hier op het forum dat dit kostbaar is, en natuurlijk ligt het aan de te vervangen onderdelen, maar hebben we het dan over 1000, 2000 euro? 3.) Weet hier iemand die dit zou willen en kunnen doen. Ik hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt. Sander |
ik werk bij een revisie-bedrijf en kan eventueel even een prijsopgave laten maken wat het je van A>Z gaat kosten,dus auto brengen,even geduld;) ,auto weer goed ophalen.
moet ik wel even weten wat voor motor het precies is en wat je allemaal wilt pm bij belangstelling |
of hier leuke kans gratis ;)
|
Quote:
is een heel ander blok,wie gaat hem om/inbouwen?? |
nou heel anders ....aanbouw delen zijn anders
maar idd dan moet hij er nog wel ff uit en in ;) |
en dan is het nog niet nieuw,dat is volgens mij de bedoeling...
|
Quote:
Mij gaat het er om, om een goed werkend blok in de auto te hebben. Hetzij een nieuw blok (gereviseerde oude uit een andere golf) of dit huidige blok gereviseerd. Ik kan hem zo en zo 2 weken missen, anders moet ik meer gaan regelen. Ik ben gewoon op zoek naar iemand of een bedrijf (het liefst in de buurt van Utrecht) die dit zou willen doen. groeten Sander |
Ik heb een MK II syncro uit 1991 waar een 1.8 inj in ligt.
deze gaat er uit omdat er een 20VT in komt . Als je interesse heb wil ik he twel voor jou overbouwen. Motor loopt nog picobello, je kan er evt een stuk mee rijden. Gr Nico |
Ik kan de motor voor je uit- en inbouwen en natuurlijk ook reviseren, maar laat eerst eens nakijken waar het geluid vandaan komt....een kapotte waterpomp of dynamo kan ook vreselijk lawaai maken....
|
Vandaag de auto bij de garage geweest en alles is 100% meegevallen.
Inderdaad een kapotte waterpomp..... Wat een teringherrie geeft dat zeg. Had dit niet verwacht, omdat op het moment dat ik de oliedop eraf haalde, begon de motor in toerental te varieren en sloeg af. Dus ik zat te denken aan een lek bij de carter naar de cilinders. Maar het klopt dat als je de dop eraf haalt, dat het interne vacuumcircuit is onderbroken en valse lucht aanzuigt. Was wel erg nodig om de waterpomp te vervangen, want deze was nog net niet aan het graven in zijn huis. En hij heeft net 160.000 km gelopen dus komt het heel vaak voor dat de waterpomp aan zijn einde is. Hij loopt weer als een zonnetje, gelukkig.. In ieder geval bedankt voor de reacties, groeten sander |
Ik kan bij men 1.6 de olie dop er gewoon af halen. Ik merk geen verschil kwa lopen. Ik dacht altijd dat het een slecht teken was. Als je de olie dop er af haalt en hij valt dan weg. Dan duwt hij de olie druk weg, Zo heb ik het ooit eens gehoord.
|
Misschien weten andere mensen of dit normaal is of niet.
Ik hoor het graag, auto loopt als een zonnetje, maar ben wel benieuwd. Groeten Sander |
All times are GMT +1. The time now is 20:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.