weet iemand hoeveel een intern standaard afn motor aan druk aan kan?
tevens ben ik van plan om een grotere intercooler erop te bouwen, wat past er knap op een golf 3? las ergens wat over een t5 ic? mijn voorbumper is namelijk gecleaned dus nu doet de intercooler weinig(niks) en zijn die watergekoelde intercoolers ook geschikt? want dan kan ik het inlaattraject enorm verkorten... |
Hoeveel druk ze standaard aankunnen weet ik niet, heb je een stalen koppakking er tussen zitten??
En wat ook belangerijk is is dat je een EGT meter aansluit, de temperatuur mag niet te hoog worden anders smelten er ook dingen die niet horen te smelten. Mooi project, heb je ook betere foto's waar de gehele wagen op staat?? |
betere foto's moet ik nog maken,
de motor is een revisieblok, standaard draait de afn op 0,9 bar. |
Ik heb met 1.4 bar gereden, ook een standaard blok
|
motorisch ben ik eea aan t wijzigen:
omdat ik woensdag mijn afn uitlaatspruitstuk aan frank had verkocht, en donderdag besloot een dikke vnt turbo op me tdi te zetten, had ik geen passend spruitstuk meer. de garrett vnt komt nu dus op een td spruitstuk dus dan maar even een paar uurtjes knutselen: heb een pasplaat van 10mm dik rvs gemaakt, gat erin geboord en tapeinden erin vastgelast met mijn tig apparaat. morgen kijken of ie netjes op t blok past. dan een nieuwe downpipe lassen. tevens moet ik nog een dikke fmic monteren, door t cleanen van de bumper krijgt de originele intercooler geen lucht meer. |
dik voor elkaar dus weer..
mijne is ook pasklaar, moest de egr flens even afslijpen voor mijn sdi inlaatspruitstuk. waar heb je die nieuwe turbo gekocht jelmer? en welke heb je ? vnt 17 ( gt1749v) ik heb de gt1749v s2 daar kun je op een 1.9 even ruim 200 pk mee halen,mits grotere plunjer en verstuivers. |
ik heb die van een 130pk.
nieuw gekocht bij van vught. hij vertelde me dat je met een afn max naar 180 pk kan, anders moet je ook internals aanpassen en daar had ik geen zin in omdat t toch een daily is. dus ik ga straks op 1,5 bar rijden met een koppel van 400+nm. |
nog wat recente foto's van nadat ik me kenteken weer terug had van het rdw :D
[IMG=http://img200.imageshack.us/img200/6609/sdc17118.jpg][/IMG][IMG=http://img200.imageshack.us/img200/sdc17118.jpg/1/w1200.png][/IMG] |
All times are GMT +1. The time now is 17:34. |