1.9TDI uit golf3 in golf 2?
ik weet niet of er al een topic over was? (heb de search al gebruikt maar niks gevonden)
maar zoals de titel al zegt: er dwalen ideeen door mijn hoofd om een diesel blok in mijn golf te lepelen zodra hij in oktober oldtimer word. dan zou ik het blok uit een schade golf3 pakken met kabelboom en versn.bak enzo (want heb nu 3bak automaat). reist gelijk al bij mij de vraag op: kan ik mijn golf 2 dash houden? ook vraag ik me af of ik veel problemen tegen zal komen, of dat het redelijk plug and play is. denk dat de motorsteunen wel passend zijn? maar is de spoorbreedte van een mk3 niet breder, en dus langere aandrijfassen? hoe werkt dat dan met die andere asen in mijn fussee? en wat is wijsheid: een 90 pk (goedkoop) beetje kietelen of een 110pk kopen? heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand eenantwoord op mijn vragen? alle inbreng is welkom. alvast bedankt Joost |
90 pk is goedkoop aan te komen, en marktplaats en schadeautos.nl staan er vol mee.
110pk is veel duurder en moerlijker aan te komen... |
ja daar ben ik inmiddels ook achter ;) maar een 110 pk is dan wel "specialer"
ik denk dat ik binnenkort eerst eens ene kere ga testrijden met een golf 3 met zulke motoren. ben alleen bekend met hoe een 1.9 tdi uit een golf 4 rijd. en ik vind die motorkarakteristiek gewoon fijn. maar kan iemand mij vertellen of het allemaal past? |
oops de pc stond nog op mn broers acount. de reactie hierboven is dus van mij en niet van bremsch
|
Golf 3 tdi blok kan je er zo inzetten mits je aangepaste motorsteunen hebt.
|
hoe kom ik aan die motorsteunen of hoe maak ik die wat moet er aan veranderen?
ik weet nu wel dit: ik moet ene kabelschakel mechanisme hebben want dat past op de tdi bak en in mijn auto. ook weet ik dat je de draagarmen van de golf 3 niet kunt gebruiken, omdat de golf 3 3cm breder spoor heeft. maar die van de golf 2 passen gewoon in het subframe van de golf 3 rest mij dus de vragen: hoe met die motorsteunen en wat voor aandrijfassen gebruik ik? |
Quote:
Hoezoo een 110pk is specialer, als je het goed aanpakt kun je van die 90pk ook iets heeel leuks maken. :cool: We hebben hier een Cordoba 90pk AGR lichtelijk aangepast :D ding staat nu op 277pk en 500nm(koppel is begrenst hierop, had 540nm maar kon de koppeling niet aan) gekke ding draait 5750 rpm en bij die toeren heeft ie nog meer als 250pk. :screwy: Basis van deze blokken is allemaal hetzelfde, 110pk blok heeft andere verstuivers en altijd een variabele turbo (vnt) , sommige 90pk's (AGR/1Z)hebben een wastegate turbo. Beste is een 90pk alh of een 110pk asv erin te gooien... |
Quote:
Mooi, toch snel even enkele vragen die me door het hoofd flitsen: Welke turbo heb je er op zitten? hoeveel druk? Welke injectoren en welke pomp aanpassing heb je? op welke ugt loopt dit blokje bij sportief gebruik? Is er verder nog wat aan je blok gebeurd? |
Quote:
Auto is niet van mij, van een goede bekende uit de VVT vriendenkring. :thumbup: Turbo = gt 22/60 Injectoren Race 520ers Pomp 12mm ugt , geen idee niet op gelet. :D Blok--- geflowde kop , grotere kleppen , spec nokkenas , bewerkte ASZ zuigers + drijfstangen , sterkere lagers(op alles wat draait) , qustom made inlaat , 2.5inch uitlaat + downpipe , FMIC 60mm piping , opvoerpomp en nog veel veel meer dingen om op dit vermogen uit te komen... Ding gaat echt mal vooruit, met goede omstandigheden(lees veel grip) is het toch te doen om in 5.5 sec naar de 100km/h te komen en op de testbank draaide die 270km/h. (orginele Cordoba AGR heeft heel lange versnellingen) Ik heb zelf ook een Cordoba, maar (nog) niet zo veel pk's. Zit zelf rond de 221pk en 450nm. :cool: |
221pk zegt ie alsof het niks is :D
maar ga idd gewoon voor een 90 pk. wil er wel wat simpele aanpassingen aan doen. dacht aan een powerbox en de turbodruk iets opschroeven. maar dat komt allemaal later wel. ik wil eerst het blokje hebben en het er goed in hebben. er werd een motorcode genoemt maar heb nu een golf 3 variant op het oog met een 66KW(dus 90PK) blok erin, klopt het dat dit dan altijd een afn is? nog een vraagje: kan ik het beste de radiateur uit de gof 3 pakken of gewoon een radiateur uit een golf 2 diesel (die zijn ook al een flinke slag groter dan de mijne) |
|
die golf 3 die ik op het oog heb, kan dus een 1Z zijn of een AHU afhankelijk van het bouwjaar.
maar die ALH die Ibibi mij voorschrijft komt uit een golf 4. denk dat ik dan veel meer aanpassingen moet doen wil ik die fatsoenlijk in mijn golf 2 krijgen? daarbij natuurlijk een groter prijskaartje. ik weet niet wat de verschillen precies zijn? |
is dit een bekende van hier? ben benieuwd hoe hij deze ombouw heeft gedaan enzo. hoewel deze op kenteken geen 1.9tdi is :S |
All times are GMT +1. The time now is 09:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.