Zekering brand door
Hoi,
Na een regenachtige dag kom ik terug bij de auto, blijkt de zekering nr. 21 te zijn doorgebrand. (radio, CV, klok, binnenverlichting). Na het plaatsen van een nieuwe zekering, brand deze direct weer door. --> zal wel kortsluiting zijn, op een of andere manier. Maar waar moet ik het zoeken? :confused: en nog een ander vraagje: ik heb geen spanning op de 12v aansluiting, wat zou hiervan het probleem kunnen zijn? Caddy 2, 1.9tdi |
makkelijkst is het om de zekering te vervangen door een 21w lamp.
Als er ergens sluiting zit, zal deze gaan branden. Dan een voor een de aangesloten onderdelen ontkoppelen. Als op een gegeven moment de lamp uitgaat, weet je waar de kortsluiting zit. |
Quote:
Dan de volgende vraag, hoe en waar ontkoppel ik de aangesloten onderdelen? Het vreemde is trouwens ook nu de zekering eruit is. De radio en klok doen het gewoon, wel is deze na het contact gereset. Binnenverlichting en CV doen het niet. |
Quote:
Niemand? |
ik zou bij de binnen verlichting beginnen te kijken. als je antenne rubber niet goed zit en dan water lekt komt direkt in je binnenverlichting.
|
niemand die mij kan helpen waar ik eenvoudig die onderdelen (radio, klok, binnenverlichting, CV) kan ontkoppelen?
|
bij de onderdelen zelf. :thumbup:
|
Quote:
Hoe krijg ik het paneel de voor de cv motor (in bagageruimte) zit open? |
je hebt niet toevallig een kortsluiting in de
buurt van een doorvoerrubber vd achterdeuren? |
Het "probleem" is weer opgelost...de kortsluiting zat in de deursensor voor de binnenverlichting (bestuurderskant). het rubber wat hier overheen zat was gaar, op die manier kon er dus water bij komen.
bedankt voor de reacties! |
All times are GMT +1. The time now is 12:28. |